Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwringen???

  6-4-2009 9:31:13
Hoi iedereen,

Toch eens een vraagje over de trouwringen. Ik weet dat in de kerk de ringen op een mooi kussentje naar voren worden gebracht door het bruidskindje!!! Maar hoe gebeurt dit als je enkel voor de wet trouwt???? Heeft hier iemand ervaring mee?
grtjs
Debby

Debby

Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1001


ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik6-4-2009 9:35:40

Hey,
Wij trouwen enkel voor de wet en laten ook onze 2 bruidskindjes de ringen brengen.



Nele
28-2-2009
 Meld misbruik6-4-2009 9:37:20

Hoi,
wij zijn veertien dagen voor ons kerkelijk huwelijk voor de wet getrouwd. ik vond dat ik als getrouwde vrouw een ring aanmoest, dus wij hebben ook in t stadhuis de ringen uitgewisseld.
Bij ons zaten ze gewoon in t doosje, dat we dan voor ons op tafel hebben gezet. De schepen heeft ze ons dan gegeven.
Ik denk als je dat wil, dat je bruidskindje ze kan laten naar voren dragen. Op een kussentje als je dat wil, of in een mooi doosje, of...
Misschien ook even op t stadhuis vragen, die zullen t zeker weten!
groetjes,
Nele



s
1-6-2007
 Meld misbruik6-4-2009 10:18:34

Mijn getuige heeft die bijgehouden en gegeven wanneer de schepen er achter vroeg.
Maar je kan dat ook je bruidskindje laten doen als je dat hebt.

Trouwens in de kerk hoeft dat ook geen bruidskindje te zijn. Je doet dat hoe je wil. Ik was getuige bij een vriendin en heb hun ringen bijgehouden en ben die gaan brengen toen de pastoor ging zegenen. (of wat doet hij ermee?)



Greet
21-8-2010
 Meld misbruik6-4-2009 19:00:23

Wij trouwen 15 mei voor de wet (en pas volgend jaar augustus voor de kerk). In het stadhuis zei men dat we de ringen bij aankomst in het stadhuis aan de ceremoniemeester moeten geven. Hij zal ze dan wel aan de schepen geven vermoed ik.



isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik7-4-2009 20:56:54

Onze ceremoniemeester (een goeie vriendin van ons) houdt ze bij en geeft ze ons op het juiste moment (wij hebben geen bruidskindjes)



Heidi
2-8-2008
 Meld misbruik28-4-2009 22:38:34

Hey,

Wij zijn ook alleen voor de wet getrouwd.Maar wij hadden de ringen aan oons chihuahua zijn halsbandje gemaakt en zij zat bij ons.De gene die ons trouwde zij ons wanneer we de ringen moesten nemen.

Gr Heidi


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...