Nu Online
Momenteel zijn er 19 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kaars voor in de kerk

  21-8-2005 10:32:10
Hey bruidjes,

Weten jullie of je zelf voor de kaars in de kerk moet zorgen?
Zo ja, waar kan zoiets kopen?
Als ik er dan toch zelf voor moet zorgen koop ik liever iets modern.
Iemand suggesties?

Nadia
1-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 2486


Liesbet

 Meld misbruik21-8-2005 10:35:21

Dat is afhankelijk van de gemeente, wij moesten ze zelf voorzien en zijn daarvoor naar een winkeltje in Scherpenheuvel geweest !

De kaarsenboetiek de baseliek :)

Daar hebben ze ook moderne kaarsen.

groetjes



davine
31-3-2006
 Meld misbruik21-8-2005 12:07:46

Dag Nadia,

Wij mogen zelf voor onze kaars zorgen maar de pastoor wil dit ook doen. Hangt af van de parochie. Je kan er bestellen via Bond Zonder Naam. Ik weet niet van waar je bent, maar ik denk dat je wel in een grote stad een kaarsenwinkel vind waar ze er maken. Zo hebben we in Damme een kaarsenwinkel waar je zelf je kaars kan ontwerpen en zij maken hem

Groetjes
Davine



sonja
30-9-2005
 Meld misbruik21-8-2005 12:50:57

Bij ons in de mis is het niet voorzien om een huwelijkskaars te doen branden. Ons appartementje staat toch al vol kaarsen, dus die kunnen we gebruiken ingeval van. :o)



inge
17-9-2005
 Meld misbruik22-8-2005 10:14:52

IK heb ook zelf voor de kaars moeten zorgen en heb ze gekocht bij BERT kaarsen in de Patijntjesstraat in Gent. Allerlei vormen en kleuren waren beschikbaar.

Groetjes Inge



Gert
12-11-2005
 Meld misbruik22-8-2005 11:54:22

Hallo Nadia,

dit hangt inderdaad af van de parochie. Bij ons geeft de pastoor altijd een huwlijkskruisje. Als je dan per sé wil, kan je ook nog een huwelijkskaars in de viering verwerken, maar die moet je dan wel zelf aanschaffen.

Groetjes,
Gert



Tine
6-8-2005
 Meld misbruik22-8-2005 12:54:40

Dag Nadia,

Wij hebben onze huwelijkskaars gekocht en samengesteld in een klein kaarsenwinkeltje in Viersel. Moest het bij je in de buurt zijn, dan is het echt de moeite om eens te gaan kijken. Daar hebben ze alleen moderne kaarsen. En je kan ze zelf samenstellen, zelfs met het lettertype op van je eigen uitnodiging (of iets van je uitnodiging dat je wil hernemen, of zelfs een foto). De vorm, kleur, grootte, alles kies je zelf !
Laat het maar weten of je de coördinaten nodig hebt... ik kijk één van de dagen nog eens op je bericht.
Groetjes,
Tine



Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik22-8-2005 21:07:59

Wij komen net van bij de pastoor: wij hadden onze eigen huwelijskaars laten maken in een creatief winkeltje in Brugge. Dat was geen enkel probleem voor hem: en zo hebben we een kaas naar onze smaak.

Groetjes
Sophie



Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik23-8-2005 9:40:33

Hey, wij zijn vorige week onze kerk gaan vastleggen, en de Pastoor zei ons direct dat hij zelf voor de huwelijkskaars ging zorgen. Het hangt af van de Pastoor denk ik. Groetjes Cindy



Nadia
1-7-2006
 Meld misbruik23-8-2005 10:11:07

Hey Tinne,

Waar ligt Viersel?
Ik ben van Tessenderlo.
Ik herinner mij wel een kaarswinkeltje in Wijnegem Shoppingcentrum. Iemand al geweest?



Tine
6-8-2005
 Meld misbruik23-8-2005 14:34:13

Nadia,

Als je in Wijnegem bent geweest, dan ben je niet meer zo ver van Viersel. In het shoppingcenter is het kaarsenwinkeltje "Parrafine", en die vind je soms op andere plaatsen ook terug.
Het winkeltje in Viersel echter is gelegen langs de Herentalsebaan... Viersel ligt tussen Lier en Herentals. Als je dat ziet zitten om van Tessenderlo te rijden, het is de moeite, maar je moet het dan wel twee keer doen... (bestellen en afhalen), en reken maar op enkele weken tot een maand.
Succes,
Tine



cindy
20-5-2005
 Meld misbruik23-8-2005 16:53:14

Hoi Nadia,

Wij hebben onze kaars gekocht bij de Kaarskesprocessie in Lummen. Wij hebben daar trouwens ook kaarsjes laten maken om aan de gasten mee te geven.

groetjes



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...