Nu Online
Momenteel zijn er 36 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gewoon even goed nieuws

  25-3-2009 12:09:19
Hallo, na mijn klaag- en zaagberichten over schoonfamilie wil ik gewoon even iets positiefs laten horen.

Na goed gesprek met verloofde, gaan we dus nog altijd trouwen (hadden ernstig overwogen om gewoon te blijven samenwonen).

De gastenlijst van schoonfamilie heb ik gekregen, al was het op het allerlaatste moment.
De enveloppen mocht ik uiteindelijk allemaal zelf schrijven (die van de genodigden van mijn schoonfamilie mocht ik eerst niet doen), maar die mededeling kwam te laat zodat ik gewoon geen tijd meer had om nog meer dan 150 enveloppen erbij te doen.
Schoonmoeder heeft er uiteindelijk spijt van, want ik heb de enveloppen van ons en van mijn ouders in kalligrafie gedaan, en die van haar zijn nu in gewoon handschrift. Ze heeft het mij achteraf ook gezegd, dat "het geen probleem zou zijn geweest dat ik ook haar enveloppen zou doen, als ze geweten had dat het in kalligrafie zou zijn". Jammer voor haar, maar als dàt de reden is dat ik ze toch zelf had mogen schrijven, ben ik blij dat ik het niet heb gedaan en het niet vooraf heb gezegd.
Intussen blijkt duidelijk dat zij met haar "uitgebreide vrienden- en kennissenkring" toch niet zó close is: er zijn al 5 enveloppen teruggekomen die zij geschreven had, omwille van verkeerd adres of postcode (wie weet hoeveel er niet zijn teruggezonden). Als je je genodigden goed kent, weet je toch hun adres hé ?

Intussen heb ik de indruk dat mijn schoonmoeder wat is gekalmeerd. Ik hoop dat ze na die enveloppen-historie heeft ingezien dat ze het beter aan ons overlaat :-)
Mijn verloofde en ik hebben de organisatie van de receptie (die de ouders gingen doen) zelf in handen genomen en over de rest van de voorbereidingen zwijgen we nu, of we zeggen het pas nadat we alles hebben geregeld. :-)

Vorige week ben ik mijn kleedje gaan passen - de eerste keer dat ik echt zag hoe het zal zijn, want het is op maat gemaakt. Stof en kleur (ivoor, geen wit ;-) ) vallen reuzegoed mee, alleen hadden ze ergens een versiering aangebracht die ik niet had gevraagd, maar die kan er gemakkelijk af dus dat komt dik in orde. Proefkapsel gehad, en dat was eigenlijk echt wat ik wil; ik ga wel nog eens terug proberen, want ik vermoed dat mijn verloofde het niet helemaal graag zou zien :-/

Ik kijk nu echt uit naar onze dag :-)

Groetjes !

Sirene
25-4-2009
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1008


ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik25-3-2009 12:45:48

Hey,
Ben blij dat je het terug ziet zitten!
Je moet je niet te veel van de familie aantrekken, uiteindelijk is het volledig jullie dag en jullie moeten het naar jullie zin doen!
Ik heb misschien wel makkelijk spreken want onze families trekken zich niet veel van onze trouw aan, we moeten dan wel alles zelf betalen maar kunnen het wel volledig naar onze zin doen!
Veel succes nog en geniet ervan!!!
Groetjes



s
1-6-2007
 Meld misbruik25-3-2009 13:46:56

Wat leuk dat jullie dag er gaat aankomen zonder ruzies!
Ik veronderstel dat je er veel van geleerd hebt en hopelijk kan je in de toekomsten zo'n toestanden vermijden.
Schoonma heeft precies ook door dat ze aan het overdrijven was.
Komt precies allemaal goed!

Ons wel op de hoogte houden van hoeveel van haar gasten er nu uiteindelijk komen, he! Ik ben wel nieuwsgiegig ivm hoe hard ze nu overdreven heeft.
Normaal is het niet leuk als je veel afzeggingen hebt, maar bij jullie steekt het niet op 10 personen waarschijnlijk.

Geniet terug van de voorbereidingen!!



Joke
25-4-2009
 Meld misbruik25-3-2009 14:54:36

Mooi om te horen !
Onze zelfhulpgroep kan al bijna worden opgedoekt ;-)

Veel plezier nog met de voorbereidingen !



annelies
9-5-2009
 Meld misbruik25-3-2009 15:42:42

Hallo,

Je ziet wel, alles komt dan toch inorde. En van al dat gedoe niet teveel aantrekken. Ik doe dit ook niet. Mijn schoonmoeder heeft ook nogal rare gedachten. Ik heb dat ook zo gedaan. Mijn vriend en ik regelen alles en dan zeg ik het haar maar. Misschien niet echt mooi, maar ja je moet er iets mee doen. Anders kan je nooit je eigen goesting doen.Ik vraag de meeste raad aan mijn ouders, die dringen zich niet zo op.

Het zal dan toch nog een mooie dag worden voor jullie en geniet ervan.

Groeten,
Annelies.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...