Nu Online
Momenteel zijn er 82 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ORIGINEEL AANZOEK???

  16-8-2005 22:22:39
Ik zou graag mijn vriend op een originele / romantische manier ten huwelijk vragen. Het initiatief moet niet altijd van de man komen he...
Hebben jullie ideetjes of laat me weten hoe jullie gevraagd geweest zijn? Vuur alles maar af...

Nathalie
29-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 828


Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik17-8-2005 7:53:12

Hey,

mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd in een luchtballon. We hadden een ballonvaart gewonnen met een wedstrijd en die werd door het slechte weer steeds uitgesteld. De laatste keren was hij telkens zo teleurgesteld en dat begreep ik niet... Toen hij ineens met die ring voor me stond, wist in waarom...

Lieve



Guy
29-7-2006
 Meld misbruik17-8-2005 8:29:38

Hey Nathalie,

Ik heb mijn vriending verrast door lekker voor haar te koken. Ik had ons gehele appartement volledig volgezet met kaarsen, immens veel. Ook had ik één roosje voor haar voorzien. Voeg hierbij de juiste tekst en er kan enkel maar een "Ja!" volgen.

Veel succes,
Guy



Natascha
8-4-2006
 Meld misbruik17-8-2005 10:58:18

hallo nathalie

je kan hem anders ook verrassen met een glaasje champagne op een eilandje te berchem. zie www.lakonia.be . mijn vriend heeft voor mij lekker gekookt en nadien mocht ik de fles champagne openen, hieraan hing de ring en toen heeft hij mij gevraagd.
groetjes
tascha



sonja
30-9-2005
 Meld misbruik17-8-2005 11:39:36

Ik werd gevraagd op vakantie in Egypte, op het strand onder een prachtige sterrehemel. Hij knielde op één knie en vroeg me daar om zijn vrouw te worden. Als ik eraan terug denk moet nog altijd een traantje wegpinken.
Hij is normaal gezien zeker zo gene romanticus, maar het aanzoek wou hij volledig volgens het boekje doen.



Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik17-8-2005 12:05:13

Mijn vriend is ook normaal geen romanticus maar daarvoor had hij wel zijn best gedaan. Ik kwam op een vrijdag thuis van mijn werk en alles was donker in het huis, ik kwam binnen langs de achterdeur en er branden allemaal theelichtjes toen ik naar de keuken ging waren ook allemaal theelichtjes en dan in potpouri geschreven op de vloer wil je met me trouwen. Ik was heel overdonderd dat ik vergat ja te zeggen!!! S'avonds zijn we dan gaan eten.
Heb ik ook al gezien, een doek over een brug hangen met daar de tekst op wil je met me trouwen. Je moeten dan wel weten of hij daar zeker passeert natuurlijk

groetjes
sofie



Catherine
27-5-2006
 Meld misbruik17-8-2005 12:46:38

Een ander ideetje is het vragen op de top van de eiffeltoren, zo heeft mijn vriend mij gevraagd :-)



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik17-8-2005 13:52:39

Hey

Bij ons was het ook ik die het gevraagd heb aan mijn vriend. Eigenlijk wouden we het alletwee op hetzelfde moment vragen, maar ik was een seconde sneller.

Bij ons gebeurde dat op een plek die voor ons beiden een heel speciale betekenis geeft.




An
24-9-2005
 Meld misbruik17-8-2005 15:34:38

Idd, allemaal heel romantisch. Zo was ook mijn aanzoek. Maar ik denk dat een man mss minder voor theelichtjes ed is. Wat zijn zijn hobby's? Waarvan houdt hij? Wat doet hij graag? Wat voor type is hij? Als dat geweten is, kunnen we betere suggesties geven voor jouw huwelijksaanzoek.

Alvast veel suc6. Knap dat jij dat doet. Idd eens iets anders.

An & Tom 24/09/05



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik17-8-2005 17:35:29

Hey

Als ik dit zo allemaal lees, is mijn aanzoek helemaal niet bijzonder. Wij hebben gewoon in een zeer serieus gesprek over werk, geld en toekomst beslist dat het 'interessanter' zou zijn om te trouwen. Mijn vriend is dan ook veel te pragmatisch (zijn lievelingswoordje) ingesteld om heel romantisch te zijn. Ik daarentegen hou wel van een beetje romantiek dus ik heb hem gezegd dat hij toch nog eens iets heel speciaals moet doen. Ik wacht hier nog steeds op (ik denk telkens: nu gaat hij het doen maar...) Als het zover is zal ik dit met veel plezier meedelen!

maar even over jou vraag: als hij van auto's houdt kan je misschien voor 1 dag een auto huren en er dan ergens romantisch mee naartoe rijden om het daar te vragen, tijdens een picknick of zo. Of je kan in heel jullie huis of appartement post-itje plakken, in de eerste kamer die je binnenkomt met het woord 'wil', in de tweede kamer 'jij' en de rest kan je wel raden zeker?

Alvast veel succes en laat iets weten hé

groetjes

Vicky



Nathalie
29-8-2006
 Meld misbruik17-8-2005 19:12:31

Iemand vroeg mij wat zijn interesses zijn, wel hij zit heel veel op de pc te surfen, hij speelt graag op de x-box en hij kijkt graag films, niks speciaals dus wat ik kan combineren om het hem te vragen.
Hij is ook heel gevoelig.
Nog ideetjes???



Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik17-8-2005 21:59:17

Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd in het hart van de jungle: in de tempels van Ankor Wat in Cambodja. We zaten in het hart van de tempel, niemand rondom ons...enkel papegaaien die boven ons hoofd fladderden.
Ik wist niet waar ik het had toen hij de ring boven toverde...ik vergat zelfs ja te zeggen nadat hij zijn aanzoek gedaan had.
Dit zal ik de rest van mijn leven nooit vergeten.
Een vakantiemoment vind ik nog altijd het beste.
Cambodja ligt wel wat ver natuurlijk, maar misschien kan je een tripje naar Parijs of Londen ofzo boeken?

Succes!

Groetjes,
Sophie



Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik17-8-2005 23:03:45

Mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd op het topje van de Eifeltoren....



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik18-8-2005 8:16:55

Hey,

Als hij geïntresseerd is in films dan kan je misschien een filmpje maken waarin je het vraagt.

Op de een of andere manier zou je dan ervoor moeten kunnen zorgen dat hij hem spontaan bekijkt.



An
24-9-2005
 Meld misbruik18-8-2005 13:09:33

Inderdaad, met die films is wel iets te doen. Ofwel gewoon een avondje cinema, met nadien een etentje ofzo. Of zoals Gerlinde al zei: een filmpje maken.
Je kan een website maken/laten maken. Je vraagt dan heel onozel of hij eens ni wil helpen, want je geraakt ni op die site, of dat je een antwoord niet weet om erin te geraken ofzo en daarin dan je aanzoek verwerken.
Of totaal iets anders natuurlijk. Een weekendje weg, een privésauna, lekker koken of gaan eten (de liefde van de man blijft door de maag gaan), in een reuzenrad, ...
Ideetjes zat.



Tom

 Meld misbruik18-8-2005 14:19:47

Ik heb het ook gevraagd in Lakonia te Berchem, heel romantisch (vond mijn verloofde ook). Alsook is er juist naast een leuke gezellige taverne restaurant (dacht Park West) en daar kun je daarna nog iets heel lekker gaan eten-> wist het ook niet op voorhand.



Tanja
1-8-2005
 Meld misbruik20-8-2005 22:14:58

Mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd op de Spaanse trappen in Rome (mijn lievelingsstad).
Wat aanvankelijk leek mis te lopen, is nog een superromantisch verhaal geworden.
We waren een beetje nipt op de luchthaven en mijn vriend had mij afgezet met de bagage om reeds in te checken terwijl hij snel de wagen ging pakeren.
Dat "snel" viel, want tegen hij terug was geraakte hij niet meer ingecheckt. Hoewel ikzelf nog naast hem stond aan de vertrekhal, mocht hij der niet meer op, zodat ik noodgedwongen alleen ben moeten vertrekken met de bagage. Hij heeft dan de avondvlucht genomen, zodat ik hem "als een echte" 's avonds kon gaan afhalen aan de luchthaven in Rome. Gelukkig stak de verlovingsring niet in de bagage, maar in zijn binnenzak, anders had ik die zeker gevonden bij het uitpakken.



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik22-9-2005 10:40:43

Hoi Nathalie,

Mijn vriend heeft me in maart ten huwelijk gevraagd en het kwam totaal onverwacht(ondanks het feit dat we 5 jaar samen zijn)! Dat weekend ging ik verhuizen naar het huisje van mijn ventje en ik ben iemand die alles nogal tot de laatste snik uitstelt, dus ik had ng veel werk! Mijn vriendin, die mee in het complot zat, nodigde me uit om mee te gaan naar een lingerieshow. Ik had heel veel zin om mee te gaan maar ik had ng al dat werk dus paste ik vriendelijk. Mijn vriend zat toen met z'n handen in het haar (je zou voor minder é)! Uiteindelijk heb ik op Vrijdagmiddag pas beslist dat ik toch ging meegaan, terwijl mijn vriend het mij zou vragen op vrijdagavond! Dus ik nietsvermoedend naar die lingerieshow! Ik kwam aan in de zaal en de lichten waren al uit, ik voelde mij al heel erg verveeld dat we te laat waren! Ik zag al al die blikken van de mensen...! Ik ging als eerste binnen en toen ik binnen kwam zag ik allemaal theelichtjes in de vorm van een groot hart, en heel veel volk (al onze familieleden en vrienden waren aanwezig, niemand had afgebeld! Ondanks het feit dat het die dag erg had gesneeuwd!) Ik moest op een stoel gaan zitten en plots scheen er een spot op het podium en daar stond ie! Hij zong het liedje 'Come what may' uit onze lievelingsfilm 'Moulin Rouge'. In het midden van het liedje moest in meezingen want het is dan ook een duet e! Ik me maar sterk houden! Daarna volgde er een pracht van een tekst en natuurlijk 'de ring'. Het was heel fijn dat iedereen erbij was want mijn familie en ik zijn 2 handen op 1 buik!
Ik weet wel dat dit mss voor een jongen niet het ideale aanzoek is maar je ziet maar e! Ik vond het alleszins super! Kijk naar zijn interesses en wat hij leuk vind en probeer dat te verwerken in een aanzoek.

Grtz Debra



Suryani
3-2-2007
 Meld misbruik29-8-2006 11:18:49

Hallo Nathalie,

mijn verloofde heeft mij op een wel heel originele manier ten huwelijk gevraagd.

Een vriendin van me had me gevraagd of ik in het weekend zeker thuis was, want ze wou iets met me bespreken om haar vriend te verrassen. Echter, mijn vriendin kwam helemaal niet opdagen maar wel een witte limousine! De chauffeur overhandigde mij een heel pakket, waaronder een brief. Hieruit bleek dat mijn vriendin een wedstrijd had gewonnen 'Ster voor 1 nacht'met het tijdschrift Marie-Claire. Het goeie hieraan was dat ze dit niet voor zichzelf maar wel voor een hartsvriendin had gewonnen! Ik dus! We moesten dan ook binnen 20 minuten klaar staan in avondkledij en we gingen pas de volgende dag terug zijn.
De chauffeur heeft ons dan meegenomen naar Brussel (en onderweg maar foto's nemen voor Marie-Claire :-))om uiteindelijk aan te belanden bij hotel Amigo in Brussel, nabij de Grote Markt.
Daar was er dan gereserveerd in het restaurant waar ons een speciaal Marie-Claire menu werd aangeboden. Daar hebben we dan lekker gegeten en we moesten toen nog het dessert krijgen. In de begeleidende brief stond echter dat we nog een tip zouden krijgen in de loop van de avond wie nu die vriendin was. Dus toen ze mijn verloofde kwamen roepen omdat er telefoon was, had ik helemaal geen argwaan en dacht ik dat de tip zo wel zou komen. Plotseling werden de lichten gedimd en daar kwam plots mijn verloofde tevoorschijn met een bord waarop met chocoladeletters stond geschreven of ik met hem wou trouwen, met daarop ook een roos met de ring over en al het andere volk in het restaurant begon te applaudisseren! Het was echt heel speciaal en ik zal het zeker nooit vergeten. Ik was ook verbaasd dat mijn verloofde op zo een idee was gekomen!! Ik wist zelfs nog eens niet dat hij de M-C kende! Het is ook zo dat mijn vriendin al jaren de M-C leest dus het was allemaal heel aannemelijk vond ik.. In het pakketje stak verder ook nog een Marie- Claire (hoe kan het ook anders), de brief, de orderbevestiging van het hotel, een fotocameraatje en zelfs staaltjes van de zogezegde sponsors!! Je kan dit misschien hier en daar wat aanpassen of je kan ook doen alsof jij zelf een wedstrijd hebt gewonnen met een of ander tijdschrift! Alleszins veel geluk!

Groetjes
Suryani


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...