Nu Online
Momenteel zijn er 49 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verpersoonlijken burgerlijk huwelijk

  12-3-2009 22:18:25
Hallo,
Al enkele keren werd er hier gepraat over het verpersoonlijken van het wettelijk huwelijk. Wie deed dit al? Heeft er iemand de volgorde van de 'ceremonie'? Maakte iemand ooit al zo'n gemeenteboekje.
Alle raad, advies en tips zijn welkom!

eef

Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1463


Pietje precies
29-8-2009
 Meld misbruik12-3-2009 23:45:04

Hallo,

Wij trouwen in september en alleen voor de wet. Wij zijn totaal niet gelovig en daarom dus.. enkel een wettelijk huwelijk. In welke gemeente trouw jij? Het mag bij ons niet langer dan een kwartier duren jammer genoeg. Xant ik had dit ook wel graag gewillen.


groetjes



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik13-3-2009 9:07:08

Wij hebben dit niet gedaan, maar wel een persoonlijke 'viering' bij ons thuis gedaan.
Was heel mooi, echt de moeite om te doen.
Want uiteindelijk blijft het gemeentehuis maar een gemeentehuis he, en thuis kan je alles doen zoals jij het wil, en je nodigt uit wie je wil...

Groetjes
Heidi
13/09/2008



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik13-3-2009 9:42:13

Wij trouwen op 17 april en gaan ook zelf een ceremonie extra bij de gemeente doen. We hebben 45 minuten gekregen, maar sommige gemeenten willen dit dus niet of vragen om extra te betalen (vooral in grote steden).

Wij hebben de volgende lijst van volgorde gekregen waartussen we dus andere dingen mogen doen:

1) welkomstwoord door Burgemeester of Schepen
2) voorlezing van de rechten en de plichten van de aanstaande echtgenoten
3) vragen bruid en bruidegom om recht te staan - opvraging
4) voorlezing officiele akte
(5) uitwisseling ringen)
6) vragen aan bruid en bruidegom om vooraan de akte te komen tekenen
7) vragen getuigen om de akte te komen tekenen
8) overhandigen van het trouwboekje en de uittreksels aan de echtgenoten



inge
27-6-2009
 Meld misbruik13-3-2009 10:06:43

Ik vrees dat het bij ons ook rap rap zal gaan :-(
Zoals ik kon horen is er een halfuur voor ons een trouwer , en een halfuur na ons ook eentje. Wel jammer.
Ik denk wel dat dit in elke gemeente anders is.
Veel plezier nog!



Kim
1-8-2009
 Meld misbruik13-3-2009 10:48:59

Hoi eef,

Wij waren dit eerst ook van plan maar zijn van gedacht verandert. Nu gaan we een viering houden in de tuin van de feestzaal. Ik vind dat toch dat ietsje meer hebben.

Groetjes
Kim

01/08/2009



eef

 Meld misbruik13-3-2009 12:18:59

Wij trouwen in Harelbeke in een mooie nieuwe trouwzaal. De volgende trouwers zijn pas een uur later.



Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik13-3-2009 13:09:31

Wij hebben dit niet gedaan en dan is het inderdaad heel kort: maximum 10 minuten. Wij hadden wel nog een kerkelijk huwelijk



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik13-3-2009 15:23:17

Ik heb een boekje opgemaakt voor een Burgerlijke dienst, is eigenlijk gewoon de volgorde van de gemeente met wat teksten en liedjes ertussen, maar het is nog niet 100% af. Wie het graag wil zien stuur mij maar een berichtje endimiATyahoo.com (AT vervangen door @), dan antwoord ik zeker!



Karen
4-7-2009
 Meld misbruik13-3-2009 20:25:43

Wij zijn ook njiet gelovig,daarom gekozen voor een viering via uvv.
Dat gaat ook door in de feestzaal.



Gwendolyn
4-9-2009
 Meld misbruik14-3-2009 9:53:12

Wij hebben ook gekozen voor een viering via het uvv.
Karen, hoever sta jij met je voorbereidingen hiervoor??
Groetjes!



Karen
4-7-2009
 Meld misbruik14-3-2009 20:27:54

Hey Gwendolyn,
We hebben nu een afspraak op 30maart,en dat zal dan de 3 keer zijn dat we gaan.
We zouden 3 liedjes nemen voor tijdens de plechtigheid,2 staan al vast.Hoeveel liedjes neem jij er?Onze getuigen gaan ook elk iets zeggen.Nu zouden we onze geloften nog op papier moeten krijgen..En we zouden ook iets willen doen rond ons dochtertje(3jaar),alé,er haar toch bij betrekken.
Je mag me ook mailen karen3110@skynet.be

Groetjes Karen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...