Nu Online
Momenteel zijn er 159 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aan getrouwde bruidjes / trouwring

  10-3-2009 8:46:05
Hallo bruidjes,
Is jullie trouwring ook al zo beschadigd? Ik ben nu 7 maanden getrouwd ongeveer en hij zit al vol met krassen. Ik vind het zo erg! Nochtans thuis doe ik hem altijd meteen uit. Maar toch, deurklinken, paraplu's, alles maakt krassen op mijn geliefde ring.
En mijn man die draagt de zijne gewoon NOOIT. Dat vind ik ook heel erg. Vooral omdat de beteknis van een trouwring zo belangrijk is. Hij zegt dat hij het dragen van een ring vervelend vindt. Maar alles went toch als je een beetje moeite doet? Hij heeft een gewone kantoorbaan, dus niets kan hem tegenhouden van zn ring te dragen. Ik snap niet dat hij niet snapt dat hij me kwetst door zijn ring niet te dragen.
Maja...
Nog bruidjes die hier ervaring mee hebben?
Groetjes

Tineke

Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1425


Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik10-3-2009 8:52:03

Dag Tineke,
Uit wel materiaal is je ring gemaakt?
Waar heb je die gekocht?
Als het goud is lijkt me dit toch raar?

Groetjes
Marieke
18/04/2009



Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik10-3-2009 9:02:22

Dit gebeurt bij alle ringen eender uit welk materiaal ze gemaakt zijn. De meesten doen ze één keer per jaar binnen bij de juwelier om de krassen er uit te laten doen. Als je een effen ring hebt is dit heel gemakkelijk.



Tineke

 Meld misbruik10-3-2009 9:08:55

Hij is van wit goud...ik vrees dat ik ook 1 keer per jaar terug naar de juwelier zal moeten om hem te laten polijsten :-(



katelijne

 Meld misbruik10-3-2009 9:30:48

ik heb dat ook met mijn verlovingsring, ook wit goud, en was zeeeeeeeer duur. gelukkig heeft enkel de onderkant krasjes. Maar ik denk dat de krasjes onvermijdelijk zijn... jammergenoeg!



s
1-6-2007
 Meld misbruik10-3-2009 10:21:27

Wij hebben ringen met oneffenheden. Dus krasjes vallen iet op, dus daar kan ik niet over oordelen.
Maar ze zien er wel nog goed uit.

Ik denk dat het normaal is dat een effen gouden ring snel krassen maakt.

Mijn man draag zijn ring meer als ik. Ik heb de mijn verleden week omwille van iets uit gedaan en heb hem nog steeds niet terug aan. Soms heb ik geen behoefte om hem te dragen.
Mijn man dan weer wel. Hij loopt er altijd fier mee rond.
Da's heel persoonlijk, he.
Je man zal het raar vinden zeker om met een ring (vrouwen accesoire) rond te lopen. Misschien dragen niet veel mannen in zijn omgeving een trouwring en vindt hij het daarom raar??



Tineke

 Meld misbruik10-3-2009 11:09:29

Hij is inderdaad de enige getrouwde man in zijn vriendenkring...misschien dat hij hem daarom niet graag draagt.
Hetzelfde met horloges, ik had een heel mooi gekocht voor zn verjaardag en hij heeft het misschien 2 keer gedragen...
Accessoires zijn dus blijkbaar niets voor hem jammergenoeg...
Maar ik wil dat andere mensen meteen kunnen zien aan zijn ring dat hij getrouwd is...maja ik moet me er bij neer leggen, als hij na 7 maanden nog niet aan zn ring gewend is zal het nooit wennen...mannen he ;-)



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik10-3-2009 11:17:10

Mijn verlovingsring is in wit goud en ook gepolijst, en die staat intussen, na 6 maand, vol krassen, aan alle kanten!.
Goud is een heel zacht materiaal hé, daarom dat het enkel bestaat in legeringen (waarvan de hoeveelheid puur goud wordt aan geduid in karaat). Onze juwelier raadt aan om een gepolijste ring 1 keer per jaar binnen te geven om de krasjes te laten wegwerken en opnieuw te doen schitteren.

Onze trouwringen zijn ook wit goud, maar mat, waardoor krasjes niet zo zeer opvallen.

Ik heb lang geleden, toen we 2 jaar samen waren, mijn vriend een ring cadeau gedaan, en die draagt hij ook niet, tot mijn grote spijt. Maar hij heeft mij wel plechtig beloofd dat hij zijn trouwring steeds gaat dragen, behalve wanneer hij muziek speelt (dat hindert bij het spelen).
Een ring dragen is echt wel een gewoonte hé, maar na een paar weken voel je die toch amper zitten?



Nathalie
12-9-2009
 Meld misbruik10-3-2009 13:10:41

Hey

Wij hebben onze trouwringen gekocht bij een Aurodesign en van de fabrikant mogen we hem in het eerste jaar 1 maal gratis binnen doen om het terug als nieuw te maken. Nadien is het wel betalen maar dat valt best mee in prijs :-) Dus misschien best eens bij je juwelier vragen want het kan dus zijn dat het nog gratis is!

Groetjes

Nathalie



Karen
4-7-2009
 Meld misbruik10-3-2009 13:40:36

Mijn toekomsige mag voor zijn werk geen ring dragen,en int weekend voor de voetbal dan ook weer niet+hij heeft ook eczeem aan handen,waardoor hij dat dus zeker niet zal dragen.
Nu vind ik het dus onozel om daar veel geld aan te geven om in de kast te liggen..maar wat moeten we dan op moment zelf doen,tijdens de plechtigheid?



s
1-6-2007
 Meld misbruik10-3-2009 14:03:09

Karen,
Je kan voor hem een goedkopere ring nemen. Trouwringen hoef je niet altijd in een paar te kopen dat samen gaat. Jij kan best een duurdere gouden ring nemen zoals je graag ziet en hij een eenvoudige zilveren? Dan heb je toch een ring.

Of je geeft iets anders zoals een horloge ofzo, maar dat mag misschien ook niet voor zijn werk en voetbal.

Tattoo kan je ook nog overwegen.



Karen
4-7-2009
 Meld misbruik10-3-2009 14:12:22

Aan tattoo had ik ook gedacht,aangezien we toch alletwee al tattoo's hebben en het dus graag zien,maar weet niet of dat kwaad kan met eczeem..Bedankt voor de tip,dacht dat ge trouwringen altijd per 2 moest nemen,dat dat zowieso een set was.



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik10-3-2009 16:55:27

ohnee Tineke!
Zo erg dat je man zijn ring niet draagt!
Ik zou daar ook gekwetst door zijn.
Nuja tenzij ze daar een goede reden voor hebben natuurlijk.

Mijn ring heeft ook al aardig wat krassen! Die van mijn man ook!
Wij hadden het er eerst ook heel lastig mee, maar er is niets dat je daaraan kan doen...
Wij hebben witgouden ringen en die mag je om het jaar eens laten polieren zodat de krasjes eruit zijn.
Jammer genoeg staan die er heel vlug weer op...
Je zal er je moeten overzetten vrees ik



karlien
28-6-2008
 Meld misbruik11-3-2009 0:24:53

Ik heb dit met mijn verlovingsring (wit goud) ook.
je kan hem idd laten 'oppoetsen'
bij mijn trouwring geen probleem, maar wij hebben ook ringen met oneffenheden, dius daar zie je het sowieso niet op.
Eneuh, ik kan hem momenteel toch niet dragen :-)
mijn vingers zijn enorm gezwollen door mijn zwangerschap.
wel spijtig maar ja...



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik11-3-2009 14:34:23

Wij hebben oneffen ringen van Nico Taeymans. Ik zie er eigenlijk geen krassen op. Mijn man kreeg wel de reactie op zijn ring dat dat matte er wel snel zou af zijn. Maar eigenlijk valt dat mee en vind ik het niet erg dat die ring wat meer blinkt hier en daar. En die krassen, ja dat hoort erbij hé. Je huwelijk is toch ook niet zonder krassen. Je draagt hem en leeft ermee, dat is net de charme vind ik.
Mijn man draagt zijn ring ook met trots. Ik denk dat hij het wel graag toont aan iedereen dat hij getrouwd is.



Ellen
11-7-2009
 Meld misbruik12-3-2009 14:59:28

Dat er kleine krasjes in ringen komen is normaal. Maar aan de andere kant is dat ok eigen aan de ring en deels ook voor een stukje het 'getrouwd' zijn.
Onze juwelier (een hele goeie vriend van mijn vader) zei dat hij dat net veel charme vond hebben, een ring die er "gedragen" uit ziet! Je ziet dat je leeft. Een huwelijk is toch ook nooit enkel schitter en glans?

Ondanks deze wel heel mooie uitleg ga ik wel mijn verlovingsring opnieuw laten polijsten vlak voor onze trouw in juli... En dit op vraag van onze juwelier... Zodat de beide ringen een mooi nieuw leven kunnen starten ;)

Lieve groetjes,
Ellen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...