Nu Online
Momenteel zijn er 55 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

diner

  5-3-2009 10:42:29
Hoi,

Even nieuwsgierig zijn en vragen wat er bij jullie op het menu staat.

Ik vind dat bijzonder moeilijk om te kiezen.
Houden jullie rekening met wat de meeste mensen lusten of kiezen jullie wat jullie zelf het liefste eten?

Groetjes,

Katleen

katleen
18-4-2009
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1160


s
1-6-2007
 Meld misbruik5-3-2009 10:59:45

Wij hebben gekozen wat we zelf het liefste aten. (het is toch mijn dag?)



Eef
4-7-2009
 Meld misbruik5-3-2009 11:06:18

Hey,
Idd kiezen wat je zelf graag mag, maar lichtjes rekening houden met wat anderen lusten ... moeilijk hé, maar te doen ...

Bij ons ziet de menu er als volgt uit:

Eilandje waterhoek met snippers van gerookte zalm, scampi's in een spekjasje en een torentje van couscous met een zachte beurre blanc.
~
Waterkerssoep met gandahamsnippers
~
Trio van varkens-, struisvogel- en kalkoenmedaillon gedresseerd met seizoensgroentjes
~
Dessertbuffet
~
Ijstaart

Het hoofdgerecht heb ik bewust die trio van vleessoorten genomen, geen vis ofzo omdat niet iedereen dat graag lust hé. En ik vermoed dat toch wel bijna iedereen op zn minst 1 van de 3 soorten vlees lust hé.

Groetjes,
Eef



vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik5-3-2009 11:26:38

wij hebben ook gekozen wat we zelf lekker vonden, wij lusten bvb geen vis, dus ook een vis te vinden op ons menu ...

Spiesje van gevogelte
op een bedje van rijst en Oosterse groentjes in een zacht currysausje
^^^
Sorbet van passievruchten
^^^
Lamsrugstuk met een kruidenkorstje, vergezeld van gratin aardappeltje
^^^
Krokant torentje van chocolademousse met rode vruchten en speculoosijs
^^^
Mokka met versnaperingen



Leen
25-4-2009
 Meld misbruik5-3-2009 11:27:20

wij hebben daarom bewust voor een buffet gekozen. We hebben enkele vegetariërs in de familie en zo lust iedereen toch wel iets.
Maar ik zou zeggen toch zeker iets nemen wat je zelf graag eet.

groetjes
Leen



Sabrina
7-8-2009
 Meld misbruik5-3-2009 11:27:34

Hoi!

Wij gaan voor Italiaans van 't begin tot 't einde :-) (thema waar ons huwelijk rond draait).
We houden er wel rekening mee (bij het hoofdgerecht) dat we voor ieder wat wils hebben: vlees, vis EN vegetarisch. Dat vonden we belangrijk!

Grtjs, Sabrina



Nathalie
20-12-2008
 Meld misbruik5-3-2009 12:21:26

Hallo Kathleen,

Ik heb professioneel veel ervaring met het kiezen van menu's en hierbij enkele 'regeltjes' die ik altijd gehanteerd heb :

- Vermijd te uitgesproken smaken zoals wild of lamsvlees. Veel mensen lusten dat niet of hebben er principieel een probleem mee.
- Vis is geen probleem zo lang je in 'neutrale' vissoorten blijft zoals kabeljauw. Ik zou ook gaan naar een visfilet, zodat je zeker niet te veel graten hebt.
- Voor grote aantallen vermijd ik ook alles wat gevogelte is en in z'n geheel wordt geserveerd, zoals parelhoen of Mechelse koekoek. Dat is gemakkelijk droog.
- Sommige mensen vermijden ook rood vlees omwille van de cuisson, maar ik vind dat als je een Saignant plus serveert (iets meer gebakken dan saignant en dus niet zo bloederig), dat je 90% van de mensen afdekt. De mensen die echt goed doorbakken willen (is echt wel een minderheid), kunnen dan nog altijd een eindstuk vragen. Meestal kan iedereen zich wel terugvinden in die cuisson.
- Vegetarisch : kan je voorzien, maar jullie weten wel wie er vegetarisch is.
- Beginnen met een koud voorgerecht is een voordeel in die zin dat ze dat gemakkelijk op voorhand kunnen klaarmaken en dus iedereen snel kunnen bedienen. Dan is de eerste honger al gestild... Maar dat is geen must he. Wij gaan dat bvb niet doen.
- Zorg er voor dat je qua smaken ook opbouwt. Beginnen met vis is altijd goed omdat dat neutraler is qua smaak, dan eventueel een soep om dan in het hoofdgerecht iets te nemen dat wat sterker smaakt, zoals vlees.

Verder zou ik zeggen, zorg er vooral voor dat jullie het lekker vinden! Het is en blijft ten slotte jullie feest!

Veel plezier bij het uitkiezen van de gerechten!

Nathalie



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik5-3-2009 14:47:06

Wij zijn 2 mogelijke menu's gaan proeven en hebben een beetje rekening gehouden met de smaken van de genodigden, maar vooral gekozen voor wat we zelf het lekkerst vonden:

Hapjes receptie: zowel vlees als vis als vegetarisch

Voorgerecht: zeewolf met thierenteynsausje en nieroogkreeftjes
Tussengerecht: champagnesorbet
Hoofdgerecht: chateaubriand van Lomo di Pata Negra met seizonsgroentjes
Nagerecht: dessertbuffet

Als er vegetariërs komen mogen we dat doorgeven, dan worden vegetarische schotels voorzien voor die specifieke genodigden. Voor de rest hebben we rekening gehouden met gekende allergieën bij een paar genodigden, maar dat is alles. Het moest vooral lekker zijn voor ons. Dat mijn ouders die meegekomen zijn om te proeven het ook super lekker vonden is een extra troef ;o)



Delfien

 Meld misbruik5-3-2009 17:14:41

Wij hadden al heel vroeg het idee om geen 'klassiek' menu te kiezen. Dus hebben wij gekozen voor het volgende:

- Receptie met warme en koude hapjes
- BBQ met 5 stukken vlees (gezellig en je hoeft geen uren te wachten voor je gedaan hebt met eten)
- Dessertbuffet

Onze ouders vonden dit idee super en gelukkig hebben we een zaal gevonden die dit deed.
Groetjes, Delfien

Dessertbuffet kon bij mij niet ontbreken, want ik ben namelijk een zoetebekje :p.




miek
21-3-2009
 Meld misbruik5-3-2009 21:09:38

annelies, trouwen jullie in hof ten bosse? ons menu is bijna identisch!



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik5-3-2009 22:55:24

Hey,

wij hadden 2 menu voorstellen. één aan tafel geserveerd en één met buffet. Het aan tafel geserveerde heeft een voorgerecht meer. Van prijs zijn deze 2 voorstellen hetzelfde.

1:
Opwarmertje van de chef: (= 3 mini gerechtjes)
Cocktail van Noordzeegarnalen
Mozzarellabolletjes met zongedroogde tomaat
Italiaanse ham met meloen
***
Koninginnesoep met bieslook en tomatenblokjes (met kip)
***
Parelhoenfilet met seizoensgroenten,
aangepaste sausen en aardappelgarnituren
***
Dessertenbuffet:
Gelegenheidstaart met verse vruchtensalade
Sabayon – Chocolade- en vruchtensaus
Chocolademousse – Tiramisu – Safraanrijst – Bavarois – Soezentoren
***
Nachthapjes:
frietjes met mayonaise

2:
Koninginnesoep
***
Vis- en vleesbuffet:
Waterzooi van vis en zeevruchten
Victoriabaars met groentepuree en een sausje van gerookte zalm
Penne met scampi, champignons en romige saus
Stoofpotje van gevogelte op Oosterse wijze
Parelhoenfilet – Varkenshaasje
Seizoensgroenten – Sausen – Aardappelgarnituren
***
Dessertenbuffet:
Gelegenheidstaart met verse vruchtensalade
Sabayon – Chocolade- en vruchtensaus
Chocolademousse – Tiramisu – Safraanrijst – Bavarois – Soezentoren
***
Nachthapjes:
frietjes met mayonaise

Ik dacht het aan tafel geserveerde menu te nemen omdat dit een gang meer heeft en parelhoen lust iedereen wel. Maar bijna iedereen waar ik deze menu's heb aan getoont kiezen voor een buffet. Dit om verschillende redenen. Er zijn er die graag rondwandelen, wat rond neuzen. Er zijn er die graag vis eten wat in het eerste menu niet zit. Er zijn er die graag véél eten. En er zijn er met suikerziekte enzo, die moeten zien wat ze eten en dan zelf kunnen kiezen.

groetjes, Carolina



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik6-3-2009 11:06:23

Miek,
Inderdaad, en het is super lekker!!!
Een koppel vrienden van ons kreeg onlangs onze uitnodiging en belden direct, want zij waren daar 10 jaar geleden ook getrouwd, en volgens hen wordt het er maar beter en beter op :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...