Nu Online
Momenteel zijn er 130 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aan welk hand draag je je trouwring?

  19-2-2009 21:35:11
Dag bruidjes,

We zijn deze week naar Antwerpen bij een juwelier langsgeweest. Na lang twijfelen ons ringen uiteindelijk gekozen. We vroegen aan welk hand de ring wordt gedragen. Rechter zeiden ze ons, ok. De avond daarachter vertellen we tegen vrienden enzo dat we ons ringen rechts zouden dragen.
En nu het ergste is naar schijnt worden die standaard links gedragen. Iedereen keek raar op dat we die rechts zouden dragen. Naar schijnt is dat afhankelijk van regio.

Ik ben nl van Hamme, Oost-Vlaanderen, en daar zou het linkerhand moeten zijn.

Wat nu, terug naar juwelier en die nogmaals laten aanpassen. Ik vrees ervoor dat er niet mee gaan kunnen lachen.

Bedankt voor de goeie raad,

grtz

sofie

Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 1271


danitsja

 Meld misbruik19-2-2009 21:49:17

bij ons west vlaanderen is het links khad dit ook al es gehoord dat het verschilt

groetjes



Claudia
19-6-2009
 Meld misbruik19-2-2009 21:50:46

Hoi hoi

ik hoor het ook vaak dat het van streek tot streek afhangt .. maar anderzijds: je hart ligt links. Dus wij dragen hem links. :-)



Els

 Meld misbruik19-2-2009 22:43:13

Hey!

Wij dragen onze ringen ook links. M'n verlovingsring draag ik rechts... Maar zoiets kies je zelf meid! Als jullie voor rechts kiezen, dan is het zo.

Succes!

Groetjes,
Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl



Daisy

 Meld misbruik19-2-2009 22:47:57

Ik heb ook altijd gehoord dat het rechts verlovingsring is en links trouwring, omdat aan deze kant je hart ligt.

Maar echt veel maakt het volgens mij niet uit hoor!
Kies voor de hand waar de ring het beste aanvoelt ;-)

En wat ze bij de juwelier denken, zou ik me niet aantrekken. Klant is koning!



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik20-2-2009 0:11:20

Sorry, maar ik begrijp het probleem niet... is je ene vinger dan dikker dan de andere of zo? Bij mij maakt het niet of mijn ring voor links of rechts is, want hij past aan alle 2!

Groetjes,
Ann
(21-02-09)



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik20-2-2009 7:53:18

Ik snap het ook niet zo goed. Moet je hem dan laten aanpassen? Of is hij niet zo mooi als je hem links draagt?



sofie

 Meld misbruik20-2-2009 8:06:11

Nee bruidjes, het enige zou zijn dat ik hem terug moet aanpassen, terwijl hij nog maar juist vergroot is bij de juwelier.
Trouwens ik persoonlijk vind rechts mooier, staat mij beter omdat het nogal brede ring is en links mijn vingers niet echt mooi lopen.
Pff ik zit gewoon zo te twijfelen met wat ik goed doe, begrijp je?

Bedankt voor de raad



danitsja

 Meld misbruik20-2-2009 9:14:22

als jij hem rechts mooier vind draag die dan lekker rechts :p
das toch geen probleem:d aal die fabeltjes:p



danitsja

 Meld misbruik20-2-2009 9:15:37

en mijn 2vingers schelen ook van grootte hoor. daarom heb ik mijn verlovingsring laten verkleinen op da maat van mijn rechterhand en draag ik hem daar al:d mijn linkerhand is blijkbaar dikker dan mijn rechter



Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik20-2-2009 10:24:40

Hoi,

Volgens mij moet je je hier niet zoveel van aantrekken hoor. Wij vroegen hetzelfde aan onze juwelier en hij zei ons dat hij meestal links gedragen wordt. Maar aangezien hij linkshandig is, draagt hij hem zelf rechts. Gewoon een kwestie van gemak. Wij zullen wel zien. We hebben hem laten nemen op maat van onze linkerhand, maar stel dat hij me daar gaat ambeteren na een tijd, dan wissel ik gewoon hoor :-)(als hij me daar past) Denk niet dat het zoveel uitmaakt. Alez, voor ons toch niet :-)
Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt en waar je jezelf het beste bij voelt.

Groetjes,
Sarah



joke
1-8-2009
 Meld misbruik20-2-2009 12:00:20

hey!

ik heb altijd gehoord dat men de trouwringen in het antwerpse rechts draagt (wij zullen dit ook zo doen) en dat het in de rest van het land de gewoonte is om deze ringen links te dragen. maar zoals het voor alles geldt ivm de trouw : doe gewoon waar jij je het beste bij voelt!

groetjes



s
1-6-2007
 Meld misbruik20-2-2009 12:41:55

Je draagt je ring waar je wil. Wij hebben links gekozen omdat ik het vervelend vind om met ringen een hand te geven. Zeker als de mensen stevig knijpen.

Mijn familie dragen de meeste rechts en wij zijn van provincie Antwerpen. Rechts is de goede kant volgens de ker. (de rechterhand van god)

Ik heb altijd gehoord dat in de 'Vlaanders' de linkerhand wordt genomen.
Links wordt gekozen uit romantische overwegingen omdat je ring dan nauwer verbonden is met het hart.



s
1-6-2007
 Meld misbruik20-2-2009 12:43:30

An, Sarah,...
Mijn rechterhand (ben rechtshandig) is breder als mijn linker. Je ziet dat niet, maar ringen die net gepast zijn aan de ringvinger of wijsvinger voor links, passen rechts niet of toch moeilijk.



Arianne
1-8-2009
 Meld misbruik20-2-2009 13:41:31

Inderdaad S, je was me voor.
De hand waarmee je schrijft enzo is meer ontwikkeld qua spieren en kan dus dikker zijn..



Liesbeth
1-5-2009
 Meld misbruik20-2-2009 14:20:03

Beste Sofie,

Onze juwelier heeft klanten van over heel het land, en hij vroeg ons inderdaad van waar we afkomstig waren om te bepalen aan welk hand hij moest meten. Ik vind het wel gek eigenlijk dat er in zo'n klein landje zoveel verschillen kunnen zijn!

Maar doe gewoon waar je zin in hebt... links of rechts, je hebt blijkbaar altijd gelijk :-)



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik20-2-2009 15:22:36

Ik kan mijn ringen ook niet zomaar verwisselen van kant. Bij ons (Oost-Vlaanderen) dragen alle vrouwen die ik ken hun trouwring én verlovingsring aan dezelfde vinger (links). Maar ik vind dat zonde van de mooie ringen, dus ik ga waarschijnlijk mijn ring op mijn rechterhand laten maken (maar we zijn nog niet gaan kiezen). Mijn vriend de zijne zal gewoon voor de ceremonie zijn, dus dat doet er niet zoveel toe...



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik21-2-2009 1:03:43

Overal behalve in de provincie Antwerpen wordt de ring links gedragen. Wij zijn van de provincie Antwerpen en ga hem ook proberen links te dragen. Omwille van dat dicht bij het hart, vind ik wel mooi klinken. Echter ik ben het niet gewoon om links een ring te dragen. Ik heb al aan het oefenen geweest met een gewoon ringetje maar die geraakt soms onbewust toch aan mijn rechter hand. Onbewust mee aan't spelen denk, en hop naar den andere kant. Maar voor mij speelt de maat niet zo'n rol, mijn vingers zijn ongeveer even dik. Gewoon uw goesting mee doen hoor!!!
groetjes, Carolina



Aline

 Meld misbruik23-2-2009 15:16:34

Mijn trouwring is gemaakt voor mijn linker ringvinger. Het is inderdaad zo dat bij sommige mensen 2 verschillende maten van ring kunnen hebben. Mijn rechter ringvinger is ook een maat groter dan de linker.
Wij hebben gekozen voor onze trouwringen links te dragen omdat die daar het kortste bij je hartje zit én omdat wij alle 2 rechtshanding zijn, zou hij meer afslijten, omdat je meer doet met je rechter hand.



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik24-2-2009 9:38:32

hey Sofie!
Geen paniek!
Trouwringen worden in Antwerpen idd rechts gedragen!
Het is afhankelijk van provincie, maar geen verplichting.
Oost-Vlaanderen is normaal gezien links, maar mijn man en ik dragen onze trouwring rechts.
Je doet daar volledig je eigen zin mee!
Laat je niet op stang jagen! Mensen zeggen snel links omdat dat de kant van je hart is, maar dat heeft er helemaal niets mee te maken.
Je draagt hem gewoon aan de hand die jij het liefste wil en die jij het makkelijkste vindt


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...