Nu Online
Momenteel zijn er 160 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

alternatieve viering

  15-2-2009 20:55:44
Wie weet er een leuk thema of ritueel voor een alternatieve viering? Ik heb echt geen inspiratie. Mercikes

Tamara
23-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 739


Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik15-2-2009 23:21:20

Thema?
Uw viering draait toch sowieso om jullie, het huwelijk?



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik16-2-2009 8:32:13

Hoi Tamara,

Op internet kan je toch rituelen vinden? Ik weet dat het bv. een Keltisch gebruik is om over een bezemsteel te springen.
Ik begrijp niet wat je bedoelt met het thema... Want dat is inderdaad zoals Marieke al zei toch jullie huwelijk.

Groetjes,
Ann
(21-02-09)



Bruid
13-3-2009
 Meld misbruik16-2-2009 10:52:21

ja, als je een alternatieve viering doet gebruiken ze meestal een thema als leidraad...hebben jullie niet iets wat jullie samen leuk vinden? bv een uitstapje naar zee...dan kan je werken rond het thema zee, of samen naar de bioscoop...dan maak je al snel bioscooptickets als uitnodigingen.
Zoek gewoon iets uit waar jullie samen achter staan.



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik16-2-2009 22:31:47

hey,

goh, vindt dit ook wel moeilijk hoor.

als je rond een bepaald thema wilt werken voor jullie huwelijk dan moet je iets nemen wat jullie gemeenschappelijk hebben of wat jullie beiden boeit.

bij ons is dit samen op weg gaan...symbolisch en ook wel reizen omdat we beiden niets liever doen.
uitnodigingen, viering, aandenkens alles staat met dit thema in verband... ook onze teksten meestal.

als je enkele rituelen zoekt dan heb je het wijn-azijn moment. eerst azijn drinken als teken van de slechte en moeilijke momenten en deze doorspoelen met zoete wijn of likeur.
een variant is citroen en aardbei eten bv...

boomplanten in jullie tuin.

jullie staan centraal en zomaar iets doen om te doen daar gaan jullie niet gelukkiger door worden denk ik



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik16-2-2009 23:13:26

** vind zonder dt dus

sorry


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...