Nu Online
Momenteel zijn er 153 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Maandstonden op je trouwdag ! Helllupp!

  12-2-2009 22:38:37
hallo, een vervelende vraag hier.

Wij trouwen op 13 juni en moest het nu net lukken dat ik juist dan mijn maandstonden krijg, ik neem geen pil.
Bestaat er iets of zo waarmee ik mijn maandstonden kan uitstellen of verlichten of zo??
Thanks en groetjes,
Saskia

Saskia
20-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 23 | Gelezen: 1713


sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-2-2009 22:43:30

volgens mij bestaat er wel iets van een pilletjes ofo. kan me herinneren dat mijn mama dat voor haar vakantie wel eens nam.

best overleggen met je dokter denk ik



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik12-2-2009 23:24:27

Hoi Saskia,

Hier is een simpele oplossing voor. Gewoon je pil doornemen. Dit is totaal ongevaarlijk, zolang je na 6 maanden doornemen een keertje stopt en je menstruatie laat doorkomen. Ikzelf neem normaal geen pil, maar speciaal voor de trouw (binnen 9 dagen!!!!)ben ik enkele maanden geleden terug begonnen met de pil. Bespreek het eerst wel met je gyneacoloog, heb ik ook gedaan!
Groetjes,
Ann
(21-02-09)



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-2-2009 7:28:05

en als je graag zwanger wil worden... na het gebruik van de pil, ben je volgens mij extra vruchtbaar.

bijna al mijn vriendinnen zijn in de maand na het stoppen van de pil zwanger geworden. ik zelf ook (wel eerst je maandstonden op gang laten komen)



heidi

 Meld misbruik13-2-2009 8:47:38

ook in nam geen pil, speciaal voor de trouw ben ik dan toch begonnen met de pil, wij trouwen en de dag erna vertrekken we op huwelijksreis, voor mijn gemak liever zonder maandstonden.
misschien eventjes terug beginnen met je pil als je ervan af wilt zijn op je dag.



Karen
4-7-2009
 Meld misbruik13-2-2009 9:13:38

Ik neem ook geen pil,omdat ik er niet tegen kan!Ik heb ook geen goesting om dan mijn maandstonden te hebben,als er effectief een pilletje bestaat ga ik mij daar ook eens op bevragen..
Groetjes Karen(04/07/09).



Geert
4-7-2009
 Meld misbruik13-2-2009 9:15:50

Toch nog een tip: begin ni een maand op voorhand, maar neem maar een maand of 2 à 3, want ik ben nu net 2 maanden geleden terug begonnen met een pil en ik lig helemaal overhoop, zou met dit gevoel ook ni willen trouwen...

Valerie
04/07/09



Lien
1-8-2009
 Meld misbruik13-2-2009 9:27:01

Ik stop binnenkort met mijn pil... We willen graag snel zwanger worden en mijn lichaam moet toch ook weer effe kunnen wennen aan een leven zonder pil. Dus stoppen we 4 maand voor onze trouw. Ik probeer nu uit te rekenen dat ik mijn maandstonden minstens een week voor ons huwelijk heb (moesten we nog niet zwanger zijn), want ik zou dat ook niet leuk vinden.

Normaal moet het lukken want ik heb altijd zeer regelmatig mijn maandstonden gehad, tot bijna op het uur correct! Maarja, dat wordt afwachten, mss zijn mijn hormonen nu effe hunne kluts kwijt. :-)

Veel succes ermee... Moest je een oplossing vinden, laat het ons weten hé!

Groetjes

Lien
01/08/2009



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik13-2-2009 9:45:08

Ik lees hier dat sommige hopen op "een pilletje" om geen menstratie te krijgen. Dat bestaat spijtig genoeg echt niet. Alleen "de pil" werkt! En als je zoals Karen niet goed tegen de pil kan, is er ook nog wel de prikpil (voor bv. 6 maanden)en aanverwanten.
Hou wel rekening met het feit dat sommige vrouwen bij het nemen van contraceptie de eerste maanden een paar kilootjes bijkomen en vollere, pijnlijke borsten krijgen.

Groetjes,
Ann
(21-02-09)



Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik13-2-2009 9:50:28

als je de pil niet wil nemen, of ook geen prikpil, dan kan je als alternatief ook tijdelijk Nuvaring nemen. Dit is ook een anticonceptiemiddel, maar werkt totaal anders dan de pil. Dit kan je ook gewoon doornemen, en achteraf zou je sneller terug vruchtbaarder zijn dan met de pil. Je kan altijd eens info vragen bij de huisdokter of de gynecoloog.
Veel succes!



Saskia
20-5-2009
 Meld misbruik13-2-2009 10:03:45

Hey collega-bruidjes !

@Karen : ik kan ook niet tegen de pil, vandaar dat ik ze al jaren niet neem. Elke keer ik met die pillen begin, lig ik compleet overhoop zoals Valerie.

Zal me dus maar es goed bevragen bij de huisdokter want heb geen zin om terug met de pil te beginnen voor een paar maanden en me een paar maanden niet lekker in mijn vel te voelen.

Toch al bedankt voor alle reacties!
En laat de tips nog maar komen ;-))

Saskia
13/06/09



cien
9-5-2009
 Meld misbruik13-2-2009 11:19:35

wij trouwen op 9mei en zouden daarna ook graag snel wanger worden...

nu zit ik wel met een spriraaltje dat ik
binnen een dikke maand laat wegnemen maar het is een beetje moeilijker te berekenen wanneer je dan net je regels gaat krijgen,aangezien je binnen de 1-3 weken je 'pre' regels krijgt en de maand erna je echte regels..
ik probeer het zo goed mogelijk te berekenen zodat ik zeker niet op de dag ermee zit maar desnoods wel op het einde van onze huwelijksreis (gaan 3weken dus het kan al bena niet anders)

nog iemand ervaring met spiraaltje?

ik moet zeggen ik heb het nu vlot anderhalf jaar gehad en 1x 1 dag mn regels gehad (zalig!!!!)



cien
9-5-2009
 Meld misbruik13-2-2009 11:19:38

wij trouwen op 9mei en zouden daarna ook graag snel wanger worden...

nu zit ik wel met een spriraaltje dat ik
binnen een dikke maand laat wegnemen maar het is een beetje moeilijker te berekenen wanneer je dan net je regels gaat krijgen,aangezien je binnen de 1-3 weken je 'pre' regels krijgt en de maand erna je echte regels..
ik probeer het zo goed mogelijk te berekenen zodat ik zeker niet op de dag ermee zit maar desnoods wel op het einde van onze huwelijksreis (gaan 3weken dus het kan al bena niet anders)

nog iemand ervaring met spiraaltje?

ik moet zeggen ik heb het nu vlot anderhalf jaar gehad en 1x 1 dag mn regels gehad (zalig!!!!)



Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik13-2-2009 11:58:41

hey Saskia,

Ik ken je probleem, zit er nl zelf ook mee. Ik heb al 6 verschillende contraceptiemiddelen genomen en ik reageer er elke keer super slecht op. Ik heb het nu ook uitgerekend en ik vrees dat mn 2de dag (die da bij mij altijd het ergst is) just op onze trouwdag valt :( maar ik ga toch niks nemen hoor daarvoor, mn lichaam ligt altijd verschrikkelijk overhoop en ik wil dit niemand aandoen om op mn trouw en erna kweetnie hoe raar rond te lopen. ocharme mn vriend, just getrouwd en dan al een lastig wijf op zn dak ;). Ik ga gewoon pijnstillers nemen en hopen dat de adrenaline de rest doet... Trouwens ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik wat stressie ben dan verschuiven mn regels een paar dagen dus misschien dat ik er zo ook wel zal geraken ;).

Veel succes in ieder geval!

een bruidje dat met je meevoelt!


PS: als je niet tegen de pil kunt, zeker niet beginnen nemen gewoon hiervoor. Ik heb het ooit gedaan om op een droomreis geen maandstonden te hebben en ik heb er nu nog altijd spijt van!



kristel
14-7-2009
 Meld misbruik13-2-2009 12:00:49

Hallo;

Er bestaan pilletjes die je maandstonden uitstellen zonder het een anticonceptiemiddel is. Ik weet wel niet meer hoe het noemt maar ik nam dit vroeger altijd in als we op reis gingen. Ik had als jong meisje heel veel last van mijn maandstonden en dan heeft de dokter die pilletjes gegeven en hierdoor werden mijn regels uitgesteld wanneer ik op vakantie ging. Je moet maar eens horen bij je huisarts.




Saskia
20-5-2009
 Meld misbruik13-2-2009 12:07:19

Hey Sarah,

Ik heb er ook al zoveel genomen, denk ik, tot de Nuvaring toe en niets waar ik me goed bij voel (opgeblazen, lastig, niet goed in mijn vel), echt niet tof !
Vandaar dat ik al jaren zonder een pil leef, ik ben wel niet even regelmatig (paar dagen voor of na) maar heb dat tot hiertoe op zich niet echt erg gevonden, dat is gewoon iets waar je altijd op voorbereid moet zijn, voel het meestal wel 1 tot 2 dagen voordien.
Nu met de bruiloft, is natuurlijk een ander paar mouwen.
Meestal heb ik redelijk wat buikpijn en opgeblazen buik (tof in dat bruidskleed !! :-s).
Met de pil beginnen, wil ik zeker niet doen, alleen iets éénmaligs of tijdelijks nemen maar zeker niet de pil.
Ik ga al gewoon es horen bij de huisarts binnenkort en zal dan nog beslissen...

Als ik stressy ben, verschuiven mijn regels ook een paar dagen, dus laten we samen hopen, Sarah, dat ons regels dan wat verschuiven ;-))

*Saskia*
13/06/09



Saskia
20-5-2009
 Meld misbruik13-2-2009 12:10:22

@Kristel

Zou je misschien es kunnen checken hoe die pilletjes noemden ? Dan check ik het verder na bij mijn huisarts ...

Thanks!
Saskia



Liesbeth
1-5-2009
 Meld misbruik13-2-2009 12:19:23

als je heel veel last hebt van je regels kan ik je een Mirena-spiraaltje aanbevelen. Ik kon ook niet goed tegen de pil, voelde me heel opgeblazen, maar sinds ik een spiraaltje heb hou ik veel minder vocht vast en voel ik mij veel beter in mijn vel. Plus, je hebt ook bijna niks van regels meer. Je valt ook vanzelf wat kilo's af gezien je minder hormonen binnen krijgt. Als je nog nooit kinderen hebt gehad doet het plaatsen wel veel pijn...ik was bijna flauwgevallen. Daarna heb je nog de rest van de dag wat krampen, maar de dag erna voel je er al niks meer van.



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik13-2-2009 16:00:06

hey Saskia

Menstruatiekwaaltjes zijn altijd lastig, maar je kan die toch perfect opvangen door tampons te gebruiken en pijnstillers (perdofemina is gericht op menstruatiepijnen) te nemen?

Een vriendin van mij beweerde vroeger ook dat er een pilletje bestond (niet DE pil), maar een enkelvoudig tabletje dat je menstruatie opschoof.
Ik heb er geen flauw idee van of dat effectief bestaat en hoe dat in godsnaam zou werken, maar je kan dat altijd eens aan je gynaecoloog vragen natuurlijk.

Groetjes!



Geert
4-7-2009
 Meld misbruik13-2-2009 19:29:01

Ik neem enkel de pil nu, niet omdat ik geen regels wil om mijn trouwdag, dat zou ik eigenlijk niet zo erg vinden, maar omdat ik ook een ziekte heb en die me vreselijk veel last bezorgt (endometriose voor de kenners). Maar ik ben al blij te lezen dat bij veel vrouwen pillen niet de goeie oplossing zijn en er ook last van hebben. Maar ik ben nu beetje hopeloos en als ik voor 1 ding vrees, is voor pijn op mijn huwelijksdag, niet voor mijn regels, omdat ik altijd bij zenuwen nog meer pijn heb. Ik kan het niet helpen, hoe ontspannen ik tevoren ook ben, daar is die pijn... Andere mensen krijgen hoofdpijn en migraine, ikke buikpijn. Och ja, Dafalgan Fortes zijn mijn beste vrienden geworden en ook de hoop dat er ooit een remedie komt, ook voor makkelijker kids te krijgen. Maar dat zijn zorgen voor later. Ik leef nu ook gewoon op hoop dat deze pil nu eindelijk mij eens gaat helpen, na alle andere lapmiddeltjes. Sorry voor mijn gezaag, maar je hart luchten kan eens goed doen!!

Valerie
04/07/09



greet
21-3-2009
 Meld misbruik14-2-2009 9:35:19

Hoi hoi, ik ben eens even opzoek gegaan op internet omdat ik met hetzelfde probleem zit.

Dit heb ik gevonden:

"Als je de pil niet slikt:
· Je kunt je menstruatie uitstellen met Primolut. Je begint met slikken uiterlijk 3 dagen voordat je ongesteld moet worden: 3 maal daags 1 tablet. Je kunt je menstruatie dan 10 tot 14 dagen uitstellen. "

Best eens aan je huisarts of gynaecoloog navragen of dit echt werkt en wat de bijwerkingen zijn.

groetjes



Saskia
20-5-2009
 Meld misbruik14-2-2009 11:55:58

Ey Greet,

Bedankt voor je speurwerk ! ;-)
Ik ga dat dan es navragen bij de huisarts. Nu als het zo als deze maand is, tis nu al 14 feb, nog altijd geen regels dan zit ik goed voor 13 juni.
Keep my fingers crossed !

Groetjes
Saskia



katleen
8-8-2009
 Meld misbruik14-2-2009 14:02:25

ik ben apotheker van beroep en er bestaat weldegelijk een pil om de maandstonden uit te stellen (o.a. duphaston) maar ook dit is een hoge concentratie hormonen, dus als je de pil niet goed verdraagt, dit waarschijnlijk dan ook niet. ALs je het toch zou proberen raad ik u aan om het eerst enkele maanden voor de bruiloft uit te proberen. Je hebt hier wel altijd een doktersvoorschrift voor nodig!
groetjes



An

 Meld misbruik18-2-2009 15:22:04

Je kan misschien enkele maanden vooraf proberen de maandstonden uit te stellen zodat je datum verschuift. Zo krijg je op je trouwdag dan toch geen regels en je cyclus blijft normaal.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...