Nu Online
Momenteel zijn er 195 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kado's voor kindjes in de kerk

  12-2-2009 11:17:44
Hallo,
regelmatig lees ik hier dat jullie kadootjes voorzien voor de kindjes na de mis. Zelf ken ik deze traditie niet en is dit mij ook nog nooit opgevallen in een trouwmis. Dus daarom mijn vraag: waarom doen we dit? Is dit traditie? En geef je de kindjes dan nix meer op de receptie of op het avondfeest?

Een onwetend bruidje, Evelien!

Evelien
8-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 933


Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik12-2-2009 12:25:24

HEy Evelien,

Het wordt inderdaad blijkbaar vrij vaak gedaan...onze ceremoniemeester vroeg ook of wij een snoepmand wilden voorzien en wij vielen compleet uit de lucht! Ik denk dat het vooral gedaan wordt bij juffen of mensen die weten dat er heel veel kindjes zullen komen naar de mis. Zelf denken wij er anders over. Bij ons zullen er waarschijnlijk niet zodanig veel kleintjes zijn, op enkele kleine nichtjes en neefjes na, maar ik zie niet in waarom we die een kadootje zouden moeten geven? 't Is toch hun verjaardag niet ofzo? Ik heb het nooit goed begrepen, maar 't zal wel aan mij liggen...voor sommigen is het blijkbaar een must...voor ons absoluut niet.

Amaryllis
07-08-09



evy
1-3-2009
 Meld misbruik12-2-2009 12:29:32

De meeste kindjes komen een bloemetje afgeven en dan krijgen ze idd een 'cadeautje'. Dat kan gaan van een zakje snoepjes tot bellenblaas... Wij kozen ervoor om iedereen die naar de viering kwam te bedanken met een ijsje. Wij vroegen het lokale ijskarretje om langs te komen en iedereen kon zo genieten van een ijsje.



Lien
1-8-2009
 Meld misbruik12-2-2009 14:00:52

Wij zullen iets kleins voorzien. Tis in onze streek echt wel de gewoonte...
Tja, waarom zijn die bedankingetjes nodig? op je feest geef je de genodigden er ook eentje om ze te bedanken voor hun aanwezigheid en geschenk. De kindjes aan de kerk brengen meestal ook een bloemetje ofzo... Wij zullen iets kleins voorzien een snoepje aan een bellenblazer of een potlood.

Groetjes

Lien



Inge
4-4-2009
 Meld misbruik12-2-2009 17:57:24

Bij ons is het inderdaad de gewoonte om kindjes die bloemetjes afgeven aan de kerk, een klein snoepcadeautje te geven. Hier is het echter niet ingebrugerd om iedereen op avondfeest of receptie nog iets te geven. Wel worden er bv achteraf bedankjes gestuurd - kaartjes of eventueel een foto met "Bedankt" op. Wij doen dus wél snoepjes voor de kids, maar géén "bruidssuiker" of "gadgets" voor de volwassenen 's avonds.
groetjes,
inge


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...