Nu Online
Momenteel zijn er 97 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen

  9-2-2009 10:53:57
Hoi bruidjes,
afgelopen vrijdag kwam mijn verloofde thuis van 't werk en hij had een doos bij met onze uitnodigingen. De drukker die ze gedrukt had is op hun een behoorlijk grote klant van onze zaak. We kregen een 6tal weken terug een proefdruk waar we mee akkoord waren: het zag er goed uit, de kwaliteit was super, de foto was mooi glanzend, de kleuren waren zoals we het wilden, het zag er zeer professioneel en klassevol uit, dus we gaven groen licht om alles in druk te zetten.
Zodus had Bart vrijdag alles bij, en ik wil er uiteraard al zo eentje in elkaar steken. Ik doe het pak open en zie dat de foto die er vanvoor opstaat echt een gigantisch kwaliteitsverschil heeft met de proefdruk. Ook zijn de kleuren binnenin helemaal anders dan dat we gevraagd hadden.
De foto op de voorkant ziet eruit alsof het gewoon door een kopiemachine gegaan is.
Zo lever je toch niets af??
Ik bel dus op zaterdag naar die mensen en zeg gewoon rustig dat we eigenlijk niet tevreden zijn met hetgeen we gekregen hebben, en vraag hem vriendelijk of hij een verklaring heeft voor de hele zaak.
Hij was behoorlijk kortaf, probeerde zich eruit te praten, in de aard van "als ze op de persdruk gaan verliezen ze kwaliteit," enz enz .. ten eerste had hij ons dat mogen zeggen.. er zijn nl drukkers die me -zelfs na de persdruk- wél een goede kwaliteit kunnen beloven. En bovendien heeft die persdruk niets te maken met de verkeerde kleuren.
Hij zou het "maandag nakijken" .. naar mijn mening hoeft hij niet veel na te kijken en moet hij gewoon opnieuw drukken.
Ik was behoorlijk om te ontploffen vrijdagavond, dat kan je je wel voorstellen... 150 stuks waar ik niet van plan ben om er iets mee te gaan doen, ze zien er echt maar flauw uit ..
Nu heb ik er totnogtoe nog niets van gehoord, als ze vanavond niets laten horen hebben bel ik morgenvroeg onmiddellijk terug, en als ze dan zeggen dat het "een 2 weken zal duren", .. sorry maar dan hoeft het voor mij daar niet meer.

Mijn verloofde ging er lichter over, hij had iets van .. "mensen die de proefdruk niet gezien hebben zien het verschil toch niet ..", neen, idd misschien niet, maar je moet de proefdruk niet gezien hebben om te zien dat deze drukwerken er echt amateuristisch uitzien.

Dit is de eerste, en hopelijk ook de laatste fout die gebeurd is ..
Wat zouden jullie doen? Reageerde ik te hevig of moet ik gewoon echt wel op mijn strepen staan?


Claudia
19-6-2009
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1077


danitsja

 Meld misbruik9-2-2009 11:13:19

ik zou ook op mijn strepen staan terwijl mijn verloofde zou zeggen mo das toch goed azo. maar ik heb iets van je betaald er genoeg voor ze moeten je de kwaliteit afgeven die ze je beloofd hebben!
niet toegeven, maar natuurlijk zorgen dat je geen ruzie krijgt met u verloofde



Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik9-2-2009 11:33:50

Hey,

Ik zou er niet akkoord mee gaan.
Eigenlijk had je verloofde het moeten nakijken als hij ze ging afhalen... maar ja, daar is het nu te laat voor.
Heb je al betaald?

Grts

Marieke



Claudia
19-6-2009
 Meld misbruik9-2-2009 11:40:53

Hij had ze idd kunnen nakijken, maar die man van de drukker heeft ze zelf op het werk binnengebracht omdat hij er toch ook moest zijn. Hij kwam dan nog op een piekmoment waardoor er geen tijd was om de doos open te doen en het na te kijken.
En tja.. hij ging er van uit dat het wel in orde zou zijn, bovendien is hij kleurenblind dus hij had die kleurverschillen niet echt gezien. :-)
Hoewel hij de foto wel had kunnen zien, dat het niet in orde was, maar ik neem het hem ook niet kwalijk.
We hebben nog niets betaald !
Vond het ook al vreemd dat we geen factuur ofzo gekregen hadden, maar dat steken ze er misschien bij als we de misboekjes krijgen.
Hoewel ik al bang krijg om ook die druk te laten starten.. zie het niet zitten dat dat ook helemaal fout zou zijn.
Maar goed.. de uitnodigingen zijn toch wel het belangrijkste ..
Intussen nog geen nieuws .. benieuwd wat de dag verder nog brengt !



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik9-2-2009 12:51:12

Waarom bel je ze zelf niet terug vandaag? Ik zou hier echt geen dagen laten overgaan hoor! En wat de drukker zegt over het kwaliteitsverschil slaat toch op niks... Waarom heb je anders een proefdruk? Laat je niet doen hoor, je bent volledig in je recht!
Veel succes,
Ann
(21-02-09)



Claudia
19-6-2009
 Meld misbruik9-2-2009 12:59:11

Wel, we krijgen hier net een mail binnen.

Wij hebben ondertussen opnieuw een print gemaakt op de BIO-TOP waar ook uw proef is op gemaakt en die u ook hebt.

Met andere woorden uw model dat u hebt, en het gedrukte is op hetzelfde papier.

Dus een verschil in dikte is er niet, er bestaat maar 1 soort BIO-TOP 250 gr. en de volgende dikte is een 200 gr. en dat is merkelijk lichter.



De kleur is natuurlijk een discussie punt. Inkt is transparant en als het papier al een kleur heeft zal alles iets roder worden.

Bij toner (dus printen) heb je dit niet omdat de poeder erboven opgelegd wordt.

Nu zal je zeggen waarom dan niet geprint? Dit heeft 2 redenen: 1ste wij hebben een vaste aanleg maat nodig om te kappen (de slipjes in de bieg om uw kalk door te steken)

ten 2de bij printen gaat een natuurkarton (BIO-TOP) golven en past de voorkant niet altijd op de achterkant of je moet het met de hand uitsnijden. Voor 1 ex. kan dat maar voor 150 ex. is dat een dag werk.



Je hebt nu natuurlijk 2 verschillende exemplaren naast elkaar en merk je de verschillen, een derde persoon ziet maar één (zoals u ook gewoonlijk).



Wij vinden het spijtig dat u niet tevreden bent, wij hebben er alles aan gedaan om voor u zo perfect mogelijk te werken.

Er zijn natuurlijk regels die wij ook niet altijd kunnen veranderen als je met transparantie van inkt zit.




Dat is hun uitleg !
Ik snap er niets van !
Als ze ons een proefdruk geven, moeten ze die op die manier kunnen drukken aan het aantal stuks dat wij vragen, en nu echt niet afkomen met dit allemaal !

Ik stap namiddag naar een andere drukker; ik ben er zeker van dat zij mij wel kunnen helpen zoals we het willen.
Maar anderzijds ben ik ook wel niet van plan om dit zaakje te gaan betalen hoor ..



Leen
25-4-2009
 Meld misbruik9-2-2009 14:08:48

Hey,

volgens mij is dit een uitleg bedoeld om door niemand begrepen te worden. Een proefdruk en het uiteindelijke resultaat moeten hetzelfde zijn. Dan hadden ze de proefdruk maar moeten doen zoals ze de echte kaart gingen maken, dan had er geen verschil op gezeten. (ze moeten dit toch ook weten op voorhand)

Ik zou dit ook niet betalen, maar ik denk dat je dit best laat weten via aangetekend brief, dan kan er achteraf geen discussie over bestaan.

Je boekjes zou ik toch ook op een ander laten drukken, ik denk niet dat ze nog veel moeite zullen doen nu...

Veel succes in de zoektocht naar een andere drukker. (je kan de laatste mail mss eens meenemen om te vragen wat zij hiervan vinden...)

groetjes
Leen



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik9-2-2009 14:25:40

Hey,

Ik wil je niet opjagen of zo, maar ik zou het ook niet zo laten.
Best is wel dat je het aangetekend laat weten zodat je iets op papier hebt...
Vervelende is natuurlijk dat het klanten zijn, maar jullie zijn nu voor hen klanten, dus moeten ze maar kwaliteit afleveren.
Zeker niet betalen, want terugstorten gaan ze nooit doen !
Veel succes ermee en probeer je er niet te veel in op te jagen, in de mate van het mogelijke natuurlijk ;-)



Claudia
19-6-2009
 Meld misbruik9-2-2009 14:31:35

Dat is idd een uitleg om door niemand begrepen te worden.
Ik heb hen net ook gebeld, ze bleven maar zeggen dat het normaal is dat de uiteindelijke drukwerken kwaliteit verliezen tov de proefdruk.
NIET LOGISCH !! Waarom maak je dan een proefdruk ??
Verder waren zij ontgoocheld omdat wij ontgoocheld waren.. niet echt vreemd dat wij ontgoocheld zijn, toch .. !
Goh, me er niet in opjagen, daar is het te laat voor vrees ik, maar sowieso laat ik het hier niet bij. Ik heb gezegd dat ik het met Bart zou bespreken en dat we hen nog wel zouden contacteren.
Verder ga ik vanavond naar een andere drukker bij ons in de buurt, .. ik ben benieuwd, .. maar ben momenteel weer behoorlijk knorrig.

Bedankt alvast voor jullie steun !



Bart

 Meld misbruik9-2-2009 14:35:08

Heb je al betaald ?
Als je nog niet betaald hebt. Geen enkel probleem. Dan ga je gewoon naar een andere drukker. Heb je een overeenkomst getekend met die 1ste drukker ?
Een drukker moet leveren hetgeen hij in proefdruk levert. Als het niet hetzelfde is mag (lees MOET) je weigeren of terugbrengen want dan zijn zij in de fout gegaan. Als je een blauwe auto bestelt, moeten ze ook nie afkomen met een gele zonder de opties die je besteld hebt hè. ;o)



Claudia
19-6-2009
 Meld misbruik9-2-2009 14:39:22

Nog niet betaald & ook niets getekend Bart !
Ik wil hier niet aan toegeven, maar mijn verloofde heeft zoiets van .. "als je de proefdruk niet gezien hebt, valt het toch mee.."
Ja, het valt niet op omdat je het niet weet, maar ze zien er nu echt "prul" uit.
Had ik zo eentje als proefdruk gekregen had ik ook gezegd dat ik ze niet wou, ze zijn zo heel mistig precies, en witte tanden zijn al niet helemaal wit meer.. enfin.. mij valt het wel op dat het niet mooi is.
Bovendien trouwens gebruiken ze aan de binnenkant ook nog een donkerdere kleur dan dat we gevraagd hadden, snap ik ook niet..
Ok, was dat het enige geweest had ik gezegd "ok, 't is wel goed zo..", maar het is dus wel meer dan dat. :)



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik9-2-2009 15:03:44

Ik begrijp inderdaad ook niks van hun antwoord! Ze hebben het over papierdikte en kleurverschil van het papier... Hebben ze je proefdruk dan niet gemaakt op dezelfde kaart als je uitnodigingen? Moest ik in jouw geval zijn, zou ik ook niet betalen! Want het kan wel degelijk, bij ons waren de proefdruk en de uitnodigingen identiek!
Vel succes,
Ann
(21-02-09)



Sara
12-9-2009
 Meld misbruik9-2-2009 23:11:11

Ze willen je gewoon afschepen met zo'n antwoord! Ik zou ook gewoon ergens anders gaan, en niet betalen! Ik hoop voor je dat alles snel in orde is!

Groetjes!
www.saraenrodney.bruiloftsite.nl



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik10-2-2009 9:59:39

Wij werken heel vaak samen met drukkers en ik snap dus wel wat hij allemaal beweert.
Maar het is inderdaad kompleet fout.

Wij hebben ondertussen opnieuw een print gemaakt op de BIO-TOP waar ook uw proef is op gemaakt en die u ook hebt.

Met andere woorden uw model dat u hebt, en het gedrukte is op hetzelfde papier.

-> ok

Dus een verschil in dikte is er niet, er bestaat maar 1 soort BIO-TOP 250 gr. en de volgende dikte is een 200 gr. en dat is merkelijk lichter.

-> als er een verschil in de papierkwaliteit is voel je dat, niet alleen in het gewicht maar ook als je je vingers over het papier strijkt en hoe plooibaar het is. Dus goed nachecken met je drukproef!

De kleur is natuurlijk een discussie punt. Inkt is transparant en als het papier al een kleur heeft zal alles iets roder worden.

- > welke kleur heeft je papier? De inkt kan alleen van kleur veranderen in functie van de kleur van je papier, het is dus niet zo dat de inkt altijd sowieso roder wordt. Ook zou hier bij de drukproef hetzelfde papier en dezelfde inkt moeten gebruikt zijn, dus zou het niet van je drukproef mogen verschillen.

Bij toner (dus printen) heb je dit niet omdat de poeder erboven opgelegd wordt.

-> bij printen wordt de toner er bovenop gelegd en dan ingebakken. Niet alle papiersoorten kunnen dit aan. Voor karton is dit zelfs vrij moeilijk, omdat je hogere temperatuur nodig hebt om de inkt in te bakken

Nu zal je zeggen waarom dan niet geprint? Dit heeft 2 redenen: 1ste wij hebben een vaste aanleg maat nodig om te kappen (de slipjes in de bieg om uw kalk door te steken)

-> Dat maakt niet uit, het kappen gebeurt apart achteraf of vooraf, en printers kunnen op alle mogelijke formaten printen

ten 2de bij printen gaat een natuurkarton (BIO-TOP) golven en past de voorkant niet altijd op de achterkant of je moet het met de hand uitsnijden. Voor 1 ex. kan dat maar voor 150 ex. is dat een dag werk.

-> dit is niet logisch, printen is een droog proces, drukken een nat proces, dus dit probleem kan alleen maar bij een gewone druk voorkomen OF hun papier wordt niet droog genoeg gestockeerd, waardoor het golven gebeurt bij het verhitten van het karton. Hoe dan ook ligt hier de fout ook bij de drukker.

Je hebt nu natuurlijk 2 verschillende exemplaren naast elkaar en merk je de verschillen, een derde persoon ziet maar één (zoals u ook gewoonlijk).

-> fout. De operator aan de machine moet ook een proefdruk hebben om zijn kwaliteit te kunnen controleren nadat de eerste 5 exemplaren uit de machine koment.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Ik zou zeggen: niet betalen, officieel klagen en een andere drukker zoeken! Die begrijpt het wel als je gehaast bent :)

Succes ermee!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...