Nu Online
Momenteel zijn er 203 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even een bedenking van een rare bruid...

  6-2-2009 23:59:28
Hoi allemaal,
Binnen 2 weken is het onze dag... Ik hang hier ondertussen al meer dan een jaar op het forum rond.
Wat me opvalt, is dat er hier de laatste tijd veel vragen gesteld worden waar ik nooit heb over nagedacht.. Zouden mensen aanstoot nemen aan dit? Hoe moet het volgens de etiquette? Met welk folieke laten we de gasten binnenkomen zodat ze het niet 'saai' vinden? Enzovoort... Enzoverder... Ik ben van mening dat het ONS feest is en dat het dus moet gaan zoals WIJ dat willen... Volgens mij heeft dat ons véél stress bespaard! Soms krijg ik hier de indruk dat mensen denken dat het trouwfeest een circus moeten worden om niet saai te zijn! Chill mensen... less is more! Ik maak deze bedenking echt niet om tegen bruidjes hun schenen te schoppen, maar ik vind het echt erg dat sommige vergeten dat het hun dag is en dat die nooit meer terugkomt... En wat ouders, grootouders, tantes en nonkels betreft... die hebben hun trouwfeest toch al gehad? Dus hoeven ze ook niks op te dringen. Waarschijnlijk ben ik gewoon een rare bruid. :)

Groetjes,
Ann
(21-02-09)

Ann
21-2-2009
Meld misbruik



Reacties: 23 | Gelezen: 1355


sarah
17-5-2008
 Meld misbruik7-2-2009 7:16:25

nee hoor, je hebt volkomen gelijk!





evi
4-7-2009
 Meld misbruik7-2-2009 10:14:57

hey,

ik ga ook volledig akkoord hoor met wat je zegt maar ik denk toch ergens in je onderbewustzijn er aan denkt wat de mensen ervan zullen denken. Eerlijk ik zal me het ook niet aantrekken hoor als ik iets hoor.Iedereen zal uitgenodigd zijn dus daarmee zullen ze al blij genoeg mogen mee zijn!

groetjes



Veerle

 Meld misbruik7-2-2009 10:46:28

hey Ann,
ik begrijp je wel, ik was van hetzelfde principe...Na enige gesprekken met mijn toekomstige ben ik gaan begrijpen dat 'mijn' smaak niet door iedereen begrepen zal worden en dat een trouwfeest voor mezelf ook pas leuk is als ik zie dat de gasten genieten. Daarom begrijp ik wel dat je niet altijd je eigen zinnetje kan doen, zeker niet als je zoals ik en jij een 'raar' bruidje bent. En dit bedoel ik positief, gewoon je persoonlijkheid naar voor laten komen en geen zaken plannen of doen waarin je je niet kan vinden, daar maak je jezelf én anderen wel gelukkig mee denk ik.
Alleszins veel succes voor de 21e en geniet ervan met volle teugen!!

Groetjes,
Veerle
08/08/2009



danitsja

 Meld misbruik7-2-2009 13:32:56

lol vind ik ook :d ik kijk er niet om wat de mensen vinden van mijn kleed of de zaal of het eten of wat dan ook :d wel wat wij ervan vinden ;)



Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik7-2-2009 15:06:03

Totaal gelijk Ann.
Onze trouw is ook niet de cliché trouw en wij kregen te horen dat onze ouders, broers, zussen en familie niet opgezet zullen zijn dat ze om 19u terug naar huis worden gestuurd en dat ze 2u in de bus zullen zitten,... maar ik vind persoonlijk dat het onze trouw is, en wij willen na de trouw meteen op reis maar toch zijn ze er bij betrokken totdat we vertrekken dus... Maar ik kijk daar totaal niet naar.. het is onze trouw en onze dag...

Wij doen ons ding, steken onze dag zelf in elkaar, betalen alles zelf, en als ze daar blij mee zijn is dat leuk en als ze dat niet zijn, PECH!!

Aan alle bruiden, veel plezier en geniet van JULLIE dag...

Gr.
Tessa & Gert



s
1-6-2007
 Meld misbruik7-2-2009 15:31:42

Ik ben ook zo'n rare bruid geweest dan.
Ik ben hier komen meelezen en schrijven toen mijn huwelijk al helemaal was voorbereid en ik dus zelf geen vragen meer had. Wij hebben alles gedaan zoals we zelf wilden. Zijn daar niet voor naar een huwelijksbeurs geweest, geen trouwmagazines gekocht, in kledingswinkels niet gezegd dat het voor trouwkledij was,... Gewoon alles zelf gezocht via internet en de Gouden gids.

Ik ben hier ook verschoten van de zaken waarin andere bruidjes zich kunnen opjagen en waar er allemaal geld aan gegeven wordt.
Wagens versieren, speciaal vervoer, tuin versieren, huis versieren, huis ouders versieren, zaal versieren, kerk versieren, verlovingsfeest, drink bij schieting, bedankjes, foto achteraf opsturen, gemeenteboekje,... man man, ik wist echt niet dat zo'n dingen allemaal gedaan werden.

Ik heb een week geleden ook gedacht om een soortgelijkig topic te openen. Maar heb het niet gedaan uit vrees teveel tegenwind te krijgen. Ik heb echt de indruk dat hier heel veel klassieke bruidjes zitten die nog onder de rokken van hun mama zitten en dromen van een klassiek feest.
Maar nu kan ik mij eens laten gaan ze. :-) Merci om dit topic te openen.
Jep, met deze opmerking stamp ik tegen bepaalde mensen hun schenen, daar ben ik me bewust van. Sorry, ik wil jullie echt niet beledigen. Ik heb gewoon een heel ander idee dan 70% van de andere bruidjes en ik probeer daar rekening mee te houden.
Soms worden hier in mijn ogen zo'n voor de hand liggende vragen gesteld... Ik heb er hier deze week weer een paar goeie zien passeren.
Waar koop je schoenen?? in een schoenenwinkel misschien?
Waar koop je een kostuum? In een kostuumwinkel?
Waar laat je ringen ontwerpen? Misschien aan een juwelenontwerper vragen?
Waar koop je lingerie? ... Sorry aan het bruidje/bruidegom van deze soortgelijke vragen. Maar in dit topic mag ik dat toch aanhalen. Ik wil niemand viseren. Maar doe toch gewoon de gouden gids eens open. Gebruik Google, de zoekfunctie van de site!! Neen, allemaal te moeilijk voor sommige. Hoe zoeken jullie andere dingen op die jullie nodig hebben? Op een ander forum gaan vragen?
Ik moet me echt inhouden om dan niet cynisch te worden. Zal me niet altijd lukken, maar ik hou me dus echt ongelooflijk in.
Ik heb nooit gedroomd van een prinsessenhuwelijk met een wit kleed, kerk, vervoer, feest, openingsdans,... Dus ik begrijp vele dingen gewoon totaal niet omdat het mij geen bal kan schelen.

Ik begrijp ook niet wat ik hier nog kom lezen, maar ik vrees dat ik het doe om me te ergeren. :-s

Neh, dat moest er eens af.

En verder kan ik wel begrijpen dat er vaak van die in mijn ogen onbenullige dingen hier gesteld worden. Het is natuurlijk een trouwforum dus het gaat alleen maar over trouwen en dat durf ik wel eens vergeten.



Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik7-2-2009 16:19:35

Ik vind dat iedereen voor zich moet beslissen wat belangrijk is & wat niet! Waar hij of zij tijd in steekt & waarin niet. Ik vind niet dat het aan ons is om een ander te gaan zeggen dat hij of zij zich opjaagt in 'onbenullige dingen', want jullie zullen in andermans ogen ongetwijfeld ook bezig zijn met andere onbenulligheden.

Verder vind ik het helemaal niet raar dat er in een trouwtopic raad wordt gevraagd. Wat hangen jullie hier dan anders uit? Tessa, bijvoorbeeld, ik begrijp heel goed dat jullie dag jullie dag moet zijn & jullie kleden die in hoe jullie willen.

Maar... Er staat hier wel degelijk ergens een topic waarin je raad vraagt over jullie plannen. Raad komen vragen & dan achteraf komen klagen over de kritiek, die je krijgt? Ook maar onbenullig. Doe dan ook echt gewoon jullie ding, blijkbaar zat je er ergens toch wel mee wat anderen vinden.

Wat mij betreft is het leven & laten leven, & haal ik uit dit forum de raad, die ik kan gebruiken. Maar je zal mij nooit horen zeggen dat de topics, die ik niet gebruik, onbenullig zijn, want ik weet heel goed dat ze voor een ander belangrijk kunnen zijn. Als jullie daar cynisch van worden, & dat belachelijk vinden, lees ze dan gewoon niet, of zoals gezegd, bezoek een forum waar ook andere onderwerpen aan bod komen!



Laura
11-7-2009
 Meld misbruik7-2-2009 18:00:41

Hey,

Ik ben een typisch bruidje die wel doet zoals anderen het graag willen. Je moet ook denken: hier zijn sommige bruidjes waarvan de ouders een deel betalen en ja, dan is het logisch dat je toch je een beetje laat doen en dat je je ook wat laat leiden door de mening van de ouders. Ik vind wel dat je daar rekening moet mee houden. Maar ik begrijp voor de rest goed, als je je eigen huwelijk zelf betaalt dat je dan je zin doet.
Nu geef ik s wel groot gelijk in het feit dat sommige mensen wel 'domme' vragen stellen. Ik begrijp sommige mensen niet dat ze idd niet googlen. Ik heb hier al wel leuke tips gekregen maar het meeste heb ik toch wel uit mezelf gevonden hoor.

Groetjes, Laura



Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik7-2-2009 18:22:50

Hello allemaal,

Afgezien dat soms ouders betalen (en er dan ook graag iets over te zeggen hebben) denk ik dat er ook gewoon bruidjes zijn die het enorm gezellig vinden om te koketeren over alles, maar dan ook alles wat met hun bruiloft te maken heeft. Zelf ga ik niet meteen alles bespreken op dit forum, maar het is wel zo dat ik soms door te praten met ouders/vrienden zelf van gedacht ben veranderd over bepaalde onderwerpen omdat zij uit ervaring spraken of omdat hun idee achteraf bekeken eigenlijk nog zo slecht niet vond. Ik vond het belangrijk om genoeg tijd te hebben om met de mensen die ik echt graag zie te kunnen overleggen en na te denken over alle opties en mogelijkheden die er zijn. Ik ben vaak bij mijn gedacht gebleven (en dat dan ook geargumenteerd tegenover evt 'tegenstanders' maar soms ben ik zelf veranderd van gedacht en nu ben ik heel blij dat ik alles grondig kon "overdenken" en bespreken...ook al was dat niet noodzakelijk op dit forum...anderhalf jaar later zal mijn huwelijk dus een weloverwogen zalige dag worden (hoop ik, ha)

GRoetjes,

Amaryllis
07-08-09



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik7-2-2009 19:24:37

Ik heb hier iets gestart... :)
Luister, versta me niet verkeerd... ik begrijp dat je rekening houdt anderen hun mening. ik kan er gewoon niet bij dat je anderen laat beslissen (ook al betalen ze een deel). Ik vind, zoals S. ook al zei, dat hier dingen gevraagd worden, die je alleen maar stress bezorgen... Er is hier bv. ooit de vraag gesteld aan welke kant van de man van vrouw moet zitten... Als ik zoiets lees, heb ik medelijden met die mensen. Ik heb na een huwelijk nog nooit iemand horen zeggen: mooi huwelijk, alleen vond ik het spijtig dat ik op het feest niet links van mijn man zat!
Zo'n vragen zijn toch onzinnig? Als je daarmee bezig bent, maak je het toch tot een hel voor jezelf!
Maar bon, ieder zijn mening...

Groetjes,
Ann
(21-02-09)



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik7-2-2009 19:38:26

@s
volgens mij zouden wij elkaars beste vriendinnen kunnen zijn...
je zegt en denkt precies altijd wat ik ook denk!!!!!!

Ik ben dus duidelijk niet de enige die zich stoort aan de mensen die blijkbaar niks 'alleen' kunnen



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik7-2-2009 19:40:59

@ ann: nog geen zenuwen???




Veerle

 Meld misbruik7-2-2009 19:50:34

Als ik naar het forum van 'wijtrouwen.com' surf, net zoals vele andere bruidjes in spé, dan denk ik dat dat grotendeels te maken heeft met het vinden van gelijk-en ja, andersgezinden om zoveel mogelijk ideeën op te doen. Dus vind ik het een beetje laag van S om uit bitterheid hier mensen te komen afkraken die misschien gewoon polsen naar een extra leuk adresje met dat ietsje meer voor bruiden?! Met alle respect, maar niet iedereen is tevreden met het eerste beste zoekresultaat uit Google of de goudengids,een persoonlijke mening van iemand horen bespaart je soms enorm veel asociaal zoekwerk op het net...Wees gerust, wie zijn weg weet naar dit forum, weet heus wel een lingeriewinkel of schoenenwinkel zijn, maar hoort gewoon graag de mening van andere bruiden.
Tot slot, S, als je je hier allemaal aan ergert, waarom zoek je het forum dan nog steeds op???andere bruiden hebben zoveel 'surf'tijd misschien niet, en vinden een andere menselijke mening daarom misschien belangrijk.
Aan de andere bruidjes, doen waar je je goed bij voelt en vooral geen acht slaan op mensen die jouw humeur trachten om zeep te helpen om eender welke reden...

Groetjes,
Veerle
08/08/2009



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik7-2-2009 21:33:58

@Sarah:
Zenuwen heb ik niet echt, alleen mag nu wel gaan komen. Ik ben het wachten beu! En eerlijk gezegd... ik vind het wel leuk dat hele trouwgedoe, maar kijk toch meer uit naar de maandag na ons huwelijk. Dan vertrekken we voor 5 dagen naar Parijs (ons eerste reisje zonder kids...). Zalig!

Misschien moeten S., jij en ik toch maar ons eigen forum beginnen hoor... :D

Groetjes,
Ann
(21-02-09)



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik7-2-2009 21:56:11

ja, dat van de 'abnormale bruidenclub'

Straks hebben we allemaal bridezillas op ons dak!!!

Ik moet zeggen, ik was op het laatst echt totaal niet zenuwachtig. Alleen een half uurtje voor we naar het gemeentehuis gingen. Mijn zoontje had een wit truitje en één of andere slimmerik had hem eten gegeven... hij had al een grote vlek op zijn trui voor we nog maar 1 foto hadden!!

5 dagen zonder kids.. ja ja, het kan deugd doen!



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik7-2-2009 22:01:50

wij waren trouwens ook van mening, het is ONS feest en Wij doen wat we willen

We zijn trouwens eerst in belgie getrouwd en daarna op bali. In belgie was enkel de naaste familie en close vrienden erbij. Tjonge hoeveel commentaar we van mijn schoonouders hebben gehad.. dat wil je niet weten!!!

En die moest erbij en die en die..

We hebben het gewoon gehouden zoals we wilden en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad!



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik8-2-2009 0:32:35

Voila, dat bedoel ik dus he... Ik wil ook geen minuut spijt hebben van ons trouwfeest. Hoe dikwijls hoor je de generatie voor ons niet zeggen: ik had het liever zo of zo gehad, maar toen waren we nog niet zo slim om voor onszelf op te komen. Ik leefde dus in de (verkeerde) veronderstelling dat onze generatie wel zijn ding doet. Maar blijkbaar gaat dat niet voor iedereen op! Gelukkig hebben mijn ouders en schoonouders die OOK hun steentje bijdragen genoeg respect voor ons om het feest, ons feest te laten zijn!



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik8-2-2009 7:22:52

vééél voor de schone schijn denk ik.

Mijn ouders/ schoonouders hebben eigenlijk ook nooit echt hun mening gegeven.



Liese
9-5-2009
 Meld misbruik8-2-2009 13:01:39

Wij plannen ons huwelijk ook helemaal zoals wij het willen, en toevallig heb ik altijd al gedroomd van een klassiek trouwfeest inclusief wit kleed, mooie misviering en een prachtig avondfeest met openingsdans! Ik vermoed dat ik hiermee geen uitzondering ben en ik vraag me af waarom andere, minder klassieke bruidjes (voor wie ik alle respect heb), het nodig vinden om daar commentaar op te geven of daar laagdunkende opmerkingen over te maken. Laat iedereen toch gewoon z'n eigen ding doen!

En Veerle heeft gelijk, iedereen weet dat je schoenen koopt in een schoenenwinkel, zulke vragen worden hier dan ook niet gesteld. Wat ik hier wel lees zijn vragen om ervaringen of tips, en dat lijkt me niet meer dan normaal want daar dient een forum toch voor of niet?! Dat heeft niks te maken met 'niks alleen kunnen doen', het is altijd interessanter als je hier feedback of tips kan lezen van bruidjes met ervaringen. Ik heb er in elk geval al héél veel aan gehad!



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik8-2-2009 13:39:29

Ik kwam hier ook vooral lezen, en nu mijn trouw zelf achter de rug is, probeer ik anderen met problemen te helpen of raad te geven.
Je kan alles vinden via google of de gouden gids, maar persoonlijke ervaringen met winkels, met service (bijvoorbeeld in een zaal of zo), vind ik ook heel belangrijk, dat vind je niet in de goudengids.
Schoenen vind je overal, maar waar vind je betaalbare, mooie schoenen?
en zo kan ik veel dingen opnoemen...
Wij hadden ook geen heel klassieke dag, maar begrijp dat anderen dat wel willen.
Respect voor elkaar, en elkaars meningen heeft nog nooit iemand pijn gedaan...

Groetjes
Heidi
13/09/2008



Cynthia
16-5-2009
 Meld misbruik8-2-2009 15:12:43

Man man man, wat is de discussie ontaard...Eigenlijk moet je dus concluderen dat heel deze topic ook niet op dit forum thuishoort, ook al begrijp ik dat het niet zo bedoeld was door Ann. Nu ik ben van mening: iedereen doet met zijn trouw wat ze zelf willen, en om u nu te gaan ergeren aan dingen die andere navragen (zoals S.) vind ik eigenlijk beneden alles. Respect voor iedereen en het is een forum, DUS vragen staat vrij. Staat het u niet aan, lees het dan niet.



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik8-2-2009 15:23:33

@ Liese:
Ik denk je het verkeerd begrepen hebt... Niemand heeft hier commentaar op "klassieke bruidjes" hoor. En zoals je zelf al zei, het is wat je altijd al gewild hebt.Ons feest is trouwens ook "klassiek". Waar ik het over had, was het feit dat vele hier net vergeten dat het HUN dag zou moeten zijn. Dat ze iets anders doen dan wat hun hart ze ingeeft, omdat de familie dat wenst of ,jawel, voor de schone schijn.
En wat betreft de 'domme' vragen die hier aangehaald werden, je moet echt eens een keertje rondneuzen... Ikzelf stoor me daar niet aan omdat ik het pure slapstick vind. Er zijn hier wel degelijk vragen gesteld zoals "Waar kan ik schoenen kopen?" of "Aan welke kant van de man moet de vrouw zitten op ons feest?"
Natuurlijk is dit een forum waar je advies kunt vragen en een mening kan krijgen van iemand die evaring heeft... maar met een beetje common sence geraak je ook al ver.

Groetjes,
Ann
(21-02-09)



Cynthia
16-5-2009
 Meld misbruik8-2-2009 16:08:16

Nu soit, om de domme vraag "Waar koop je schoenen", is blijkbaar voor S. anders wel een moeilijke vraag. Nu moet k zeggen dat k mijn schoenen niet in een schoenwinkel gekocht heb, maar in de winkel waar ik mijn kleed gekocht heb...

Ik snap echt niet waar iedereen zich druk in maakt. Je ziet het aan de titel, doe de topic dan gewoon niet open.

"Waar zitten de mannen tov de vrouwen", eerlijk gezegd kan het me niet schelen, maar als de mensen dat vragen, laat ze toch. Enerzijds vind ik die topic nuttiger op een forum www.wijtrouwen.com , dan deze hele topic.

Iedereen zijn eigen mening, maar een ander kleineren hoeft voor mij niet. Zeker niet omwille van het feit dat er idd een groot verschil is tss prijzen voor dezelfde dingen in verschillende winkels.

Nu, eerlijk gezegd: als je het forum nooit gebruikt hebt tot na je trouw en dan hier zit te zeveren hoe ziekelijk je sommige vragen vindt, dan moet je je mss de vraag stellen of je beter niet meer komt.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...