Nu Online
Momenteel zijn er 179 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzalen Oost-Vlaanderen

  6-2-2009 12:50:31
Hallo bruidjes,

Ons huwelijk is gepland voor augustus-september 2010. Momenteel zijn we rustig aan het kijken voor een feestzaal. Er zijn een aantal zalen die we interessant vinden:
* Salons Mantovani in Oudenaarde
* Huyze De Baere in Maldegem
* Kasteel van Moerkerke in Moerkerke-Damme
* Salons Roskam in Merelbeke
* Salons Caipirinha in Merelbeke
* Kasteel van Zwijnaarde in Zwijnaarde
* Cofar in Roeselare (in West-Vlaanderen)
We hebben al informatie aangevraagd maar we zijn ook benieuwd naar ervaringen van jullie omtrent deze zalen. Alle opmerkingen zowel positief als negatief zijn welkom. Bedankt!
Groetjes, Sandra

Sandra

Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1500


Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik6-2-2009 13:21:42

Hey
Ons feest gaat door in het Park van Beervelde.

Met allez alen die je zegt heb ik geen ervaringen, zoek eens op dit forum?

Groetjes

Marieke



kimberly
21-5-2010
 Meld misbruik6-2-2009 13:28:25

Hey Sandra,

Alleszins profciciat al :) Wij trouwen op 21 mei in Hof ten Bossche te Heusden/Destelbergen, we hebben de zaal net vorige week geboekt. We woonden reeds een aantal trouwen bij in de zalen die je opgaf:
- Salons Mantovani; hier trouwden Stefaan en Ina vorig jaar. Het was een goed feest, en naar wat Stefaan zei viel de prijs ook zeer gode mee. Persoonlijk vond ik deze zaal niet gezellig, het was een feest met 100 man, maar de zaal was precies te groot. Het eten was niet slecht, maar toch bleef het totaalconcept niet echt hangen.
- Salons Roskam in Merelbeke: Fre en Carolien trouwden hier in augustus. Dit vond ik een echt geslaagd feest: cullineair heel goed, gezellige zaal, vriendelijk personeel. Het enig minpuntje van de zaal zijn de grote pilaren halverwege, waardoor de ene helft van het feest precies afzonderlijk zit. Je ziet van daaruit de dansvloer ook niet, en hebt geen zicht op de tafels die binnen de pilaren staan. Uiteindelijk stond deze helft dan recht rond de dansvloer, en dit was dan ook opgelost. Ook de tuin was heel mooi ingekleed voor de receptie.
- Salons Caipirinha in Merelbeke: Het eten was lekker en personeel vriendelijk. Maar de zaal was niet echt gezellig, en zelfs een beetje oudbollig.

Ik weet niet wat jullie budget is, maar het Kasteel van Zafelaere is echt een topper om in te trouwen! Maar ons budget liet dit ook niet toe :)

Wij hebben uiteindelijk voor Hof ten Bossche gekozen en zijn zeer blij met onze keuze. Mijn nicht trouwde daar drie jaar geleden, we gingen kijken onlangs en waren onmiddellijk opnieuw verkocht aan deze zaal. Van prijs is het echt te doen, de zaal is gezellig, vriendelijke mensen en je krijgt veel extra (zoals bootje op de Leie, ijkar aan de kerk, goedkoper vervoer en keuze uit dj's, en bruissuite ter beschikking).

Veel succes met de zoektocht! En welke zaal je ook kiest, het is jullie feest en de leute maak je zelf :)

x Kim



Sandra

 Meld misbruik6-2-2009 13:36:32

Hoi Kimberly,

Bedankt voor je reactie! Ik ga ook eens informatie aanvragen bij Hof ten Bossche. De website ziet er in ieder geval veelbelovend uit.

Groetjes,
Sandra




Eva
10-10-2009
 Meld misbruik6-2-2009 14:31:57

Dag Sandra,

ik weet dat het niet op jouw lijstje voorkomt, maar wij trouwen in Den Hof te Zelzate.
Wij zijn heel tevreden over onze keuze en de mensen daar zijn enorm vriendelijk. En de prijs is zeker te doen.

Omdat ik zag dat je zowel naar Maldegem als Oudenaarde keek, wou ik je dit toch even meegeven als potentieel adres.

Groeten,
Eva



Lien
16-2-2008
 Meld misbruik6-2-2009 15:05:11

Ik moet Kimberly even corrigeren want Salons Caipirinha heeft vorig jaar zeer mooie renovatiewerken toegepast. Ik ben er toen gehuwd en de zaal was buitengewoon prachtig! Alles was daar gewoon een dikke duim waard. Het was zelfs zooooo goed...dat mijn zus er in juni ook gaat trouwen!
Zeker eens gaan kijken is de boodschap. Bij mij stond de zaal niet op mijn lijstje, ik ben er toen terechtgekomen via dit forum en wil zeker andere bruidsparen ook tot daar brenegen want eerlijk is eerlijk...ik was die dag een echte prinses enkel en alleen omdat ik niets zelf moest doen vanaf het moment dat we aan onze feestzaal arriveerden. Ik en mijn man konden zorgeloos genieten van onze dag...
Groetjes,
Lien, binnen 10 dagen een jaar getrouwd!



Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik6-2-2009 21:19:30

Beste Sandra,

Wij trouwen deze zomer in het Kasteel Van Moerkerke en da's volgens ons een echte aanrader! Nu hebben wij daar wel wat geschiedenis...mijn ouders zijn er getrouwd, mijn tante en haar man en mijn grootouders geven er geregeld familiefeesten. Toen we een dik anderhalf jaar geleden op zoek gingen, vonden we de nostalgie van 't kasteel wel leuk, maar de laatste keer dat we er geweest waren was het eten wel heel fijn, maar de zalen nogal verouderd. Nu, uit respect en na bezoek van veel andere zalen zijn we er toch eens gaan kijken en wat bleek...de zalen werden net vernieuwd. Nu is de bovenzaal zalig mooi, alsook de entree is helemaal herdaan (allemaal flamant-stijl - heel romantisch en heel mooi gedaan) Enfin, wij waren meteen verkocht en de afspraken met het jonge koppel dat het kasteel heeft overgenomen loopt erg goed tot nu toe. Wij zijn er ook gaan eten (in de winter geven ze zondaglunch) en dat was overheerlijk! Wij zijn dus helemaal happy...om van de prachtige tuin nog maar te zwijgen...hopelijk prachtig weer op onze dag! Wij zijn zeer content van hun dus ga er zeker eens kijken met onze groeten! Succes!

Amaryllis Dieltiens
07-08-09



Nathalie

 Meld misbruik7-2-2009 0:29:44

Beste Sandra

Voor je definitief beslist, moet je zeker eens een kijkje gaan nemen bij salons Caipirinha in Merelbeke! Ik heb nog nooit zo'n geweldig feest meegemaakt als daar. daarom trouw ik er nu zelf. Bovendien is de zaal volledig gerenoveerd en wordt op dit moment de tuin ook volledig heraangelegd. Het resultaat is tot nu toe schitterend!!!
Bovendien is het culinair niet te overtreffen en zijn de mensen heel warm en hartelijk.

Nathalie
27.06.09
Die-hard fan van Salons Caipirinha!



Els
17-7-2010
 Meld misbruik7-2-2009 7:52:25

Wij zijn ook verkocht aan de salons Caipirinha!!! Schitterende, moderne feestzaal, heel vriendelijke mensen, we zijn zelfs een drietal keer gaan kijken, en telkens even vriendelijk! (drie keer: een keertje wij alleen, een keertje met de ouders en dan een keer om het contract te gaan tekenen) Ik ben ook benieuwd wat het buiten geworden is, maar binnen was het alvast prachtig gerenoveerd!!! Wij zijn verkocht en ben er echt gerust in dat alles dik in orde zal zijn!
Els
17/07/'10



Joke
16-5-2009
 Meld misbruik7-2-2009 9:46:21

Hallo,

Ik heb geen ervaring met de bovenstaande feestzalen, maar ikzelf trouw in mei 2009 in Kasteel Sanderling in De Pinte. Ze zijn daar supervriendelijk, luisteren heel goed naar onze wensen en het is een heel mooie feestzaal en Belangrijk, de prijs valt ook goed mee.
Succes met jullie zoektocht.
Joke



Sandra

 Meld misbruik7-2-2009 10:25:48

Hallo bruidjes,

Bedankt voor alle reacties! We gaan in ieder geval eens kijken naar Salons Caipirinha aangezien jullie reacties zo positief zijn. We kunnen wel maar gaan kijken begin maart aangezien ze momenteel bezig zijn met verbouwingswerken.

Groetjes,
Sandra



anja
7-8-2009
 Meld misbruik7-2-2009 11:50:20

hey,
al eens gedacht aan salons orchidee? in kluisbergen ruien?
zéér goede ervaring hiermee.
an



Anne

 Meld misbruik7-2-2009 12:51:29

Hallo Sandra,
Je kan ook eens kijken op www.ziltezoen.be
zeer mooie zaal en lekker eten,al meerdere feesten gehad.



Mieke

 Meld misbruik7-2-2009 15:12:31

Hoi Sandra,
Wij trouwen in mei 2010 in 't Hof Van De Putte in Zegelsem bij Brakel. afgelopen september zijn wij er geweest op het feest van mijn vriendin, het was prachtig en zeer verzorgd en heel lekker eten. zij werken met traiteurs. Er is een mooie binnentuin aan voor de receptie buiten te doen. Neem eens kontakt met hen op en ga eens kijken je zal versteld staan hoe mooi.

Groetjes



annen mark
5-9-2009
 Meld misbruik7-2-2009 20:41:09

Hallo,
Wij hebben slechte ervaringen met Kasteel van Zwijnaarde in Zwijnaarde.Mooie plek maar Niet flexibel en wachten al 3 maanden op een offerte



patrick

 Meld misbruik9-2-2009 19:49:17

Wij zijn getrouwd in 'Hof ter Mude' te Knokke, en zijn zeer positief over deze zaal.
De ontvangst was aangenaam en zeker niet opdringerig. Ons feest was ook in september,
en we hebben onze receptie in de prachtige tuin kunnen houden. Iedereen was vol lof,
ik zou zeggen een aanrader. Kijk gerust eens op hun site: www.hoftermude.be
groetjes,
patrick



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik10-2-2009 14:29:19

Hoi Sandra,

Ik zie dat er nog bruidjes Hof Ten Bosse hebben aangeraden. Wij trouwen daar ook op 17 april, en tot nu toe verloopt alles perfect! We zijn tevreden met de prijzen en op 2 februari zijn we onze menu gaan proeven en die was gewoon hemels! Dit zijn mensen die dit met hart en ziel doen.
Nog een kleine opmerking: het is de enige zaal die we gevonden hebben die een boekje geven met alle mogelijke prijzen ook voor andere feesten en zo. De meesten andere zalen hebben aparte tarieflijsten voor trouwfeesten, die dan vaak een pak duurder uitkomen. Het was ook die eerlijkheid plus de supermooie zaal en goede organisatie die ons de keuze gemakkelijk hebben gemaakt!
Voor ons was de setting gewoon om bij weg te dromen. Ik hoop dat jullie ook snel jullie droomlocatie vinden!
Groetjes



sofie
1-1-2009
 Meld misbruik2-3-2009 0:35:07

Hey Sandra ga zeker ook eens langs bij Tybeert in Lokeren/Daknam. Kijk op deze site naar alle leuke reacties over deze feestzaal. Zeker doen en maak er waar dan ook een heel leuk feest van. Groetjes, Sofie.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info