Nu Online
Momenteel zijn er 226 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

indeling feestzaal

  28-1-2009 21:17:18
Dag bruidjes,

Ik geraak er maar niet uit hoe ik mijn dag zal indelen van zodra we in de feestzaal aankomen. We vragen voor het avondfeest zo ongeveer 200 à 250 mensen, dus dat is al heel wat. Voor de receptie zouden er dan nog eens een kleine 100 mensen gevraagd worden. Ik vroeg mij nu af of ik de mensen van het avondfeest ook zou vragen voor de 2 uur durende receptie, of dat ik ze mss zou vragen als de eerste receptiemensen weg zijn, en hen dan vragen voor een aparte receptie van 1uur.
Aan de ene kant vind ik het leuk indien iedereen er al vanaf de receptie, (rond 16u) zou bijzijn, want we trouwen op 11 juli, dus dan zal het waarschijnlijk mooi weer zijn, en onze feestzaal heeft een mooie tuin, dus ik zou dat wel gezellig vinden, met iedereen in het zonnetje... Aan de andere kant, de receptie kost iets van 19euro p.p. dus als ik die avondfeestgangers pas rond 19uur laat komen, als de anderen wegzijn, en dan een receptie van een uur geef, dan is dat wel 200x10 euro uitgespaard, en dat is toch ook veel geld... Daarom neig ik mss eerder naar die formule... Maar dan weer aan de andere kant, in onze vriendenkring zijn er al 2 trouws geweest, en telkens waren we ook op de receptie gevraagd (maar het avondfeest was dan niet zo uitgebreid, wat financieel ook nie zo duur uitvalt dan)

Grrr ik weet het niet. Wat denken jullie? Hieronder de 2 mogelijkheden:

Mogelijkheid 1:
16u00-16u30: Aankomst trouwers in de feestzaal
17u00-19u00: Receptie voor receptiegangers + avondfeestgasten
20u: Aan tafel
23u: dans!

Mogelijkheid 2:
15u30-16u00: Aankomst trouwers in de feestzaal
16u00-18u00: Receptie enkel voor receptiegangers + suite: 2 uur
18u00-18u30: verfrissen + overgang 2 recepties
18u30-19u30: Receptie avondfeestgasten: 1 uur
20u00: Aan tafel
23u: dans!

Hoe doen jullie dit?

Groetjes
Lieve
11/7/2009

Lieve
27-6-2009
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1454


Linsey
11-7-2009
 Meld misbruik28-1-2009 21:33:22

Waar trouwen jullie? Wij trouwen dan ook.



miek
21-3-2009
 Meld misbruik28-1-2009 22:01:48

ik zou voor optie twee gaan - anders moet je de receptiegasten echt buiten zetten op het moment dat jullie gaan eten; lijkt me niet zo fijn voor de receptiegasten (dan is er echt zo een onderscheid tussen een grote groep die "mag blijven" en een kleinere groep die "moet vertrekken"



daisy
25-9-2009
 Meld misbruik28-1-2009 22:15:29

hallo,

dat wilt zeggen dat de mensen die een ganse dag blijven een 3u durende receptie hebben.
ik vind dit persoonlijk een beetje lang.
maar ieder zijn idee natuurlijk.

Lieven en Daisy
25/09/2009



Kim
1-8-2009
 Meld misbruik29-1-2009 7:59:07

Hoi Lieve,

Wij doen het gelijk mogelijkheid 2. De personen voor het avondfeest krijge zowiezo nog een aperitiefje alvorens aan tafel te gaan.

15u - 17u00 Op Fotolocatie
17u30 - 19u30 Receptie (receptiegasten + suite)
20u Avondfeest (avondfeestgasten + suite)
23u Dans

Groetjes en nog veel plezier met de voorbereidingen

Kim

01/08/20009



heidi

 Meld misbruik29-1-2009 9:10:46

wij geven ook 2 receptie's, de eerste start om 17u30 en de 2de voor de avondgasten laten we ineenlopen vanaf 18u15, de eerste receptiegasten kunnen dan nog wel blijven, maar uit ervaring weten we dat deze zelf wel vertrekken als het te druk wordt. het vloeit mooi ineen en het komt wel op ze'n pootjes terecht



Lorianne

 Meld misbruik29-1-2009 10:39:23

bij ons overlapt het een beetje, eerst van 18.00-19.00 receptie voor degene die enkel naar de receptie komen en dan komen degene voor het avondfeest erbij tot 20u.
groetjes,
Lorianne



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik29-1-2009 10:39:46

hoi,

Wij geven ook twee recepties.
Eerste van 17u tot 18u30 en tweede van 19u en dan tegen 20u aan tafel.
Hebben bewust voor half uur ertussen gekozen omdat we op een trouwfeest deze zomer een koppel van de eerste receptie hebben gezien die gewoon doodleuk de tweede receptie gebleven waren en bij het afroepen van de tafels NOG bleven staan !
Wij waren de laatste tafel die werd afgeroepen n de bruidegom heeft uit pure morele "verplichting" aan dat koppel gaan zeggen dat ze eventueel ook mochten blijven...
en ze hebben JA gezegd ! Vonden wij redelijk onbeschoft...
Nu ja, kan je nog steeds tegenkomen, zelfs met pauze ertussen.
Dat wordt dan probleem van de maitre van de zaal. Die zal die mensen dan maar moeten wijzen op de uitgang.
Tweede reden is dat mijn verloofde graag een pauzeke wou tussen de recepties.
En ik die waarschijnlijk best zal kunnen gebruiken.

Groetjes



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik29-1-2009 19:36:05

Wij hebben precies hetzelfde tijdschema als jou mogelijkheid 2. Duidelijk dus waar mijn advies naartoe gaat. Denk dat dit de meest ontspannende manier is voor jullie alsook voor de gasten van het avondfeest. 3u receptie voor al die mensen is echt lastig. Het wel zo zijn voor onze tantes en nonkels. Dit is beejte traditie bij ons, dat ze sowieso welkom zijn vanaf na de misviering. Ze moeten het wel vooraf laten weten.



anja
7-8-2009
 Meld misbruik7-2-2009 12:04:08

hallo,
heb ik het goed begrepen? zijn jullie met 200 à 250 voor het avondfeest? pas dan op want jij kunt géén 250 personen ontvangen in 1 uur jij moet aan iedereen drie zoenen geven reken eens uit hoelang dit duurt.
als ze telkens aanschuiven en slechts 10 sec per persoon spenderen dan is dit 2500sec = 41.66min = 0.69 uur dus zeker een groot half uur als alles constant doorloopt en je mag dan géén cadeau ontvangen of een woordje zeggen tegen iemand. vergeet dat ene uurtje maar hoor!!!
bij ons heeft de mevrouw van salons orchidee onze dag helpen indelen en dit werd heel goed gedaan we moesten nooit denken van wat enhoe zij zorgen voor alles en alles verliep prima volgens schema wij hebben ons daarover géén zorgen moeten maken
an


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info