Nu Online
Momenteel zijn er 39 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie wanneer uitnodigen?

  28-1-2009 13:31:21
Goeiemiddag allemaal!

mijn vriend en ik zitten een beetje in de knoop met de indeling van "onze dag"... We zijn van plan om enkel voor de wet te trouwen en dan 's avonds met ouders, zussen, grootouders, nonkels en tantes en beste vrienden uit te gaan eten. De week daarop zouden we dan eventueel een fuifje willen houden voor neven en nichten en collega's. Dit allemaal omdat mijn vriend een heel grote familie heeft en we zo de kosten wat zouden kunnen drukken. Heeft iemand ervaring met "zo een formule"?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes, Michelle en Pieter

Michelle
29-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 849


danitsja

 Meld misbruik28-1-2009 14:09:07

als ik dit zo hoor lig je rap an een volledig feest.
ik heb nu uitgerekend voor eten en receptie en dessertbuffet 44mensen en dan komen er 26bij enkel voor dessertbuffet en feest en da komt op een kost van een kleine 3000 als je gaat eten op restaurant met een bendetje lig je ook min aan 30 per persoon da nog heel simpel gehouden en goekoop een fuif kost toch ook redelijk heb ik gehoord...



Nella
14-3-2009
 Meld misbruik28-1-2009 14:22:18

WIj geven eerst een uitgebreide receptie voor familie, vrienden en collega's en 's avonds gaan wij aan tafel met ouders, grootouders en broers en zussen (een 20 man) zo kunnen we de kosten ook wat drukken
groetjes
Nella



Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik28-1-2009 14:32:46

Dit deel vond ik het moeilijkste aan heel de trouworganisatie: wie wat waar en wanneer!



Dominique
6-5-2009
 Meld misbruik28-1-2009 15:11:47

Hallo,
Wij trouwen ook alleen voor de wet, Om 18 uur gaan we met de ouders, broers en zussen + de getuigen gaan eten. om 20u kom vrienden ,tantes enz. voor het feest. In de loop van de avond voorzien we belegde broodjes en taart, natuurlijk is er ook heel de avond drank voorzien . Voor de drank betalen we 12 euro per pers. voor 2 uur daarna 10 euro voor de volgende 3 uur. en dan is al la carte . dan is het al 1 uur s'nachts. Nog veel succes groeten Nicky



s
1-6-2007
 Meld misbruik28-1-2009 15:28:45

Wij hebben iets gelijkaardigs gedaan. Op de middag trouwen voor de wet en aansluitend met ouders, grootouders en getuigen iets gaan eten.
Week erna was het feestn, mijn man wilde dat. Ik vind zoiets maar niks, maar je bent met twee.
Wij hadden een wandelbuffet, dus niet echt budgetvriendelijk.
Ik vond het heel leuk dat we het zo gesplits hebben. Kleine intieme trouw zonder tralala zoals ik het graag had en achteraf op een andere dag mijn man zijn gedoe.
De trouwdag bleef het belangrijkste, dat feest was maar een aanhangsel dat voor mij niet belangrijk was. (enkel kostelijk!!)
Mijn ouders en schoonouders vonden onze plannen maar niks, maar ze zijn achteraf bij gedraaid. Ze vonden het uiteindelijk wel leuk.
Bijkomend voordeel: iedereen kan zijn kledij twee keer dragen.
Ook heb je veel minder stress. Alleen voor de wet trouwen is niet veel gedoe (al ben je wel beetje zenuwachtig), dus geen ingewikkeld tijdschema nodig.
Daarna alleen maar een feest (fuif of iets anders) is weer minder stress. Je gewoon in de namiddag klaarmaken en rustig naar de zaal gaan.
Ik kan het alleen maar aanraden!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...