Nu Online
Momenteel zijn er 162 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Dominicaanse of Seychellen

  27-1-2009 18:35:40
Hallo,

wij zijn langzaamaan aan het kijken voor een huwelijksreis, die we graag eind augustus-begin september hadden gepland. We willen graag iets exotisch en speciaal, omdat het toch een speciale gelegenheid is die je maar een keer meemaakt in je leven (of dat is toch de bedoeling ;-) ).
We dachten eerst aan Thailand, maar eigenlijk willen we vooral genieten van zon, zee, strand, coctails en natuur, en ik zou -denk ik- spijt hebben dat we daarvoor speciaal naar Thailand zouden gaan, terwijl in Thailand zoveel meer te zien en doen is?
We denken eventueel ook aan de Dominicaanse Republiek. Maar hiervan hoorde ik dat het contrast tussen arm en rijk zo enorm groot is, dat je er eigenlijk als toerist enorm last van krijgt (van een slecht geweten, hé, omdat je daar zelf de 'rijke' toerist uithangt en daar zoveel arme mensen in de buurt wonen)?
Dan denken we ook aan de Seychellen. Voorlopig nog niets van gehoord?

We weten het even niet meer. Ik vind het ook allemaal zo enorm duur, toch via de reisbureaus en internetsites. We willen graag maximum zo'n 3000 euro spenderen voor een 14tal dagen met zijn tweetjes, of ben ik nu helemaal naast de bal aan het slaan qua mogelijkheid??? En alleen aan de organisatie van zo'n reis beginnen (boeken vlucht ok, maar dan een hotel boeken in zo'n ver land,...), lijkt me eventjes teveel in de drukte van de voorbereidingen van een trouw...

Help, zou ik zeggen!! Alle tips meer dan welkom!!

Thanx!
Gwen

Gwen
25-4-2009
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1143


inge
27-6-2009
 Meld misbruik27-1-2009 19:57:29

Ohhhhhhhh, gelukszakske ;-)



Kristof
20-6-2009
 Meld misbruik27-1-2009 20:52:48

hallo,

we dachten eerst ook naar de seychellen te gaan.... ware het niet dat we een offerte hadden laten maken en de totaalprijs voor ons twee op zo'n kleine 10.000 euro uitkwam. En dat waren dan niet eens de meest chique hotels... in de boekjes heel mooi, maar betaalbaar???

Hopelijk kunnen jullie wel gaan!
caro




Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik27-1-2009 22:18:16

Hoi,

Als ik me niet vergis is het orkaanseizoen die periode dat jullie misschien naar de Domunican Repulbic willen gaan... het voordeel hiervan is natuurlijk dat de prijzen veel goedkoper zijn :-) .... Maar dan heb je ook kans op slechter weer natuurlijk.... Ik ben niet 100% zeker maar ik denk toch dat het einde zomer, begin herfst orkaanseizoen is daar...

Veel plezier waar je ook gaat!



Tine
1-1-2017
 Meld misbruik28-1-2009 9:30:10

Wij vertrekken begin juni op huwelijksreis naar de Dominicaanse republiek, op een 'resort' 5-sterren, all inclusive (dus drinken, eten, snacks enz inbegrepen) en dat kost ons zo'n 3100 euro voor 16 dagen. We hebben gewoon wat catalogi gehaald bij reisbureaus en zo gekozen. Het hotel dat we hebben gekozen kreeg enkel uiterst positieve reviews van klanten. Je kunt elk hotel opzoeken op i-net zodat je een beetje een idee krijgt of je waar krijgt voor je geld wat wel extra belangrijk is voor je huwelijksreis vind ik. Als je voor eind maart of april boekt krijg je ook nog eens flinke kortingen! Trouwens, we hadden alles eens apart berekend via de goedkoopste boekingswebsites, dus hotel en vlucht apart en dit kwam tot onze verbazing een stuk duurder uit dan via een reisbureau. Augustus-september is wel de warmste periode daar, maar ik denk niet dat zo'n 32 à 33 graden een probleem wordt hé? :-) Groetjes en succes met kiezen



Ans
8-8-2009
 Meld misbruik28-1-2009 10:31:26

Ook wij wilden naar de Seychellen gaan en vielen dus ook van onze stoel als we de offertes binnen kregen. Inderdaad ongeveer 10.000 à 12.000 euro. (Eerst hadden we de Pacific Island maar die zitten dus ook in diezelfde prijscategorie)
OK, "iets" mag het hebben, maar vermits we alles zelf betalen en een receptie van 100 man en avondfeest van 200 man hebben, gaan we het toch iets goedkoper zoeken. Momenteel zijn de opties nog Mauritius/Renion en Sri Lanka/Malediven.
Maar we zijn er dus nog niet uit!

Groetjes,
Ans
8-8-09



Kim
12-9-2009
 Meld misbruik28-1-2009 11:40:06

Hoi,

Wij zijn deze zomer naar de dominicaanse gegaan en gaan dit jaar in oktober terug op huwelijksreis zo goed is het ons bevallen.
Het contrast is inderdaad groot wanneer je buiten de resorts komt.
Orkaanseizoen is juist maar dit is dan vooral in deel Punta Cana de caraïbische gordel. Puerto Plata kent alleen regenuitlopers hebben ze ons daar weten te zeggen.

Groetjes
Kim
12-09-2009



Lien
1-8-2009
 Meld misbruik28-1-2009 12:18:52

Wij gaan ook naar de Caraïben: begin augustus naar Jamaica, 10 dagen all in €3500 voor ons tweetjes.

Blijkbaar ook orkaanseizoen, maar de mevrouw van het reisbureau zei dat het zou meevallen, hoogstens eens 2 uur regen en erna opnieuw stralende zon.

Veel succes met je keuze!

Groetjes

Lien



Lorianne

 Meld misbruik28-1-2009 12:48:19

hey,

in jouw periode is alles wat de kanten van de caraiben, dominicaanse etc ligt af te raden wegens orkaanseizoen. Voor Azie is het ook niet echt het beste seizoen. Ik denk qua weer, exotisch en niet te duur dat je best naar Kaapverdie gaat kijken. Daar zijn nieuwe Riu's all in. Goede hotels, goe weer en mooi zandstrand...
Maar ik denk dat je daar wel rap aan 800-1000€ per persoon per week gaat zitten. idem voor Dominicaanse behalve in september dan door idd orkaanseizoen.
Niet zo gemakkelijke periode eigenlijk...
qua prijs alles met lijnvluchten dus niet jetair/thomas cook is normaal gezien duurder.
groeten,
Lorianne (12/9)



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik28-1-2009 16:53:09

Hey Gwen,
Ik ben zowel in de Dominikaanse (een 5-tal jaar geleden) als in de Seychellen (vorige zomer) geweest.
Zoals de meesten al aanhaalden, is het in de periode dat jullie willen gaan orkaanseizoen. Meestal stelt dat niet zo héél veel voor, maar een vriend van mijn toekomstige is er enkele jaren geleden ook geweest in augustus en zijn konden tijdens hun vakantie hun hotel niet uit wegens stormweer. Dan zou ik eerder voor veilig spelen en ergens anders heen gaan. Thailand lijkt me nochtans heerlijk! En wat dacht je van Bali? Punta Cana is alleszins erg mooi en heeft een prachtig strand! Echt een aanrader.
Over de Seychellen. Dit is inderdaad een exclusieve vakantieplek. Wij hebben het geluk gehad dat een kennis daar een appartement heeft en zijn schoonfamilie heeft een Bed & Breakfast dus konden we tijdens week 1 in Mahé (= hoofdeiland) verblijven en de andere week in Praslin (= 2e grootste eiland). We hebben er o.a. een auto gehuurd en vrij veel uistappen gedaan. Dat is echt de moeite.
Maar we kwamen er een Nederlands koppel tegen dat in een hotel logeerde. Zij betaalden ook enorm veel geld voor 11 dagen. Als je dan nog uitstappen wilt doen én elke dag nog uit moet gaan eten; wordt het wel een erg dure reis. Zeker als je vooral gaat voor zon, zee en strand zou ik de seychellen niet aanraden. De stranden en de natuur zijn wel fenomenaal en je bent er vaak praktisch alleen; wat toch wel een speciaal gevoel geeft! Wat je eventueel ook kan doen, is een soort bungalow (self-catering) huren. Die komen ook vrij veel voor in de Seychellen. Dat is nog betaalbaar.
De B&B waar wij verbleven heet trouwens Beach Villa: http://www.beach-villa-sportfishing.com/index_1.php
Moest je graag meer info willen over de Seychellen, mag je me altijd mailen: vera.pauly@khlim.be
Groetjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums