Nu Online
Momenteel zijn er 76 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ondertrouw vs burgerlijk huwelijk

  27-1-2009 11:48:51
Hey,

is misschien een 'domme' vraag maar, wat is het verschil tussen een burgerlijk huwelijk en de ondertrouw ( huwelijksaangifte). Of moeten ze allebei gebeuren?

Sara
20-6-2009
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1647


s
1-6-2007
 Meld misbruik27-1-2009 12:17:10

Ze moeten allebei gebeuren.
Ondertrouw is aan de gemeente gaan aangeven dat je gaat trouwen. Je gaat naar de dienst bevolking en zegt dat je wil trouwen op die dag en op dat duur. Dan wordt dat vastgelegd. Misschien dat ze ook je identiteitskaart vragen enzo, maar veel meer is dat niet. Praktijk: 30 minuten aanschuiven, 3 minuutjes aan het loket.
Vooral in Nederland en tegenwoordig ook meer en meer in Vlaanderen hoor je dat woord. Het lijkt alsof het iets plechtigs is, maar het is gewoon je trouw laten registreren.

Burgelijke trouw/wettelijke trouw is de trouw in het gemeentehuis. De echte officiele trouw dus met schepen en waar je je trouwboekje krijgt, eventueel ringen uitwisseld.
Duurt ongeveer 10-20 minuten.



Sara
20-6-2009
 Meld misbruik27-1-2009 12:48:27

Ach zo. Ja inderdaad, dat woordje hoor ik vaker tegenwoordig. Bedankt voor je hulp

Groetjes Sara



Barbara
10-4-2009
 Meld misbruik27-1-2009 14:15:35

Idd, ondertrouw is de aangifte van je huwelijk. 2 weken later moet je dan terug gaan om te kijken of alles in orde is en indien nodig met de gevraagde documenten. Ze gaan in die 2 weken na of alles in orde is voor jullie huwelijk, vb indien reeds gehuwd geweest als de scheiding volledig is afgehandeld ed.
Het burgerlijk huwelijk is dan idd de plechtigheid op de huwelijksdag zelf. Bij ons zeiden ze dat dit 25 min duurt ong. als je ook voor de kerk huwt en ong 30à 40 min als je niet voor de kerk huwt. Ook waarschijnlijk afhankelijk van de gemeente waar je huwt en of er die dag veel huwelijken doorgaan.
Barbara
10-4-2009


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...