Nu Online
Momenteel zijn er 74 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help notaris

  19-1-2009 17:52:15
hoi!
Wij vroegen ons af hoe lang op voorhand moet je gaan naar de notaris?
En wat zijn de nadelen van trouwen met gescheiden goederen?
( ik heb wel een zaak, dus dit moeten we zo doen)

candy
23-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1435


Els
4-7-2009
 Meld misbruik19-1-2009 18:45:31

Hey

Wij trouwen in april voor de wet en zijn vorige week naar de notaris geweest. Nu we zijn er vroeg bij hoor.
Best eens bellen naar de notaris en daar zullen ze wel alles goed uitleggen.

Groetjes



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik19-1-2009 20:39:03

in principe kan je op een paar dagen zo'n contract laten opmaken.

wij zijn getrouwd met zuivere scheiding van goederen. normaal raden ze dat niet aan bij vrouwen. Aangezien deze vaak meewerken in de zaak van hun man en dan na de scheiding amper iets overhouden

ik ben ook zelfstandige, dus voor mij was het wel een optie



Barbara
21-3-2009
 Meld misbruik20-1-2009 13:06:18

Hallo,

Wij trouwen op 21 maart en hebben een afspraak bij de notaris 27 februari. Volgens hem was dit nog op tijd, vermits het contract een week voor het huwelijk op het gemeentehuis afgegeven moet worden. Ook wij trouwen met scheiding van goederen, omdat ik zelfstandige ben.

Succes met de voorbereidingen!

Barbara



Lindsay
9-10-2010
 Meld misbruik20-1-2009 14:27:44

Hallo,

Dus als ik het god begrijp, als 1 van de 2 een zelfstandig beroep uitoefend of door de loop der jaren van plan is om uit te oefenen, ben je beter te trouwen met scheiding van goederen?
Ik studeer namelijk kinesitherapie en het kan dus zijn dat ik ooit zelfstandig begin.

Mvg,
Lindsay



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik20-1-2009 15:27:58

Ik denk, maar ben niet zeker, dat je als zelfstandig ook zonder nadeel kan kiezen voor gemeenschap van inkomsten en scheiding van goederen. Je moet dan gewoon laten schrijven dat je zelfstandige zaak volledig van jou is en jezelf een inkomen toewijzen van je zaak dat dan in de gemeenschap komt. Best es bespreken met notaris. Die zal zeker alle mogelijkheden die er zijn kunnen geven met nodige voor- en nadelen.



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik20-1-2009 15:58:01

hey Candy

voor een uitgebreid pro en contra ga je beter naar de notaris.
De enige contra die ik al gehoord heb is dat als jullie geen kinderen hebben en getrouwd zijn met scheiding van goederen, de inboedel van je man (en dus wrs ook de helft van jullie inboedel en vastgoed) eigendom wordt van zijn ouders.
Dan moet je al goed staan met de ouders natuurlijk en die zekerheid heb je nooit.

Een kennis van mij heeft zich daardoor zwaar in de schulden moeten steken.
Partner overleden. Ouders krijgen deel huis. Zij betaalt hen uit, want zo moet het volgens de wet. En ze hadden beloofd als hij nog leefde dat als dat zou gebeuren, ze het deel zouden terugstorten. Wel dat laatste is dus niet gebeurd. Ze hebben haar gebeld om te zeggen dat ze hun bedacht hebben en toch het geld gingen houden...
Kloterij natuurlijk. Maar goed, ik weet dus niet of dit kan voorkomen worden, dat zal de notaris moeten zeggen.

@Lindsay; als je zelfstandige bent is het aangewezen te trouwen met scheiding van goederen. Als je zaak overkop gaat, kunnen ze dan immers geen beslag leggen op de bezittingen van je partner. Als voorzorg zie ik er niet echt het nut in. Als je uiteindelijk zelfstandig wordt, kan je uw huwelijkstelsel nog altijd laten aanpassen.



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik20-1-2009 20:25:57

nee hoor... grote misvatting!! Er gaat niks naar je ouders als je getrouwd bent met scheiding van goederen, wel naar je partner



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik22-1-2009 18:50:32

Hey,

Ik zou gewoon eens naar een notaris stappen en uitleg vragen. Bij de meesten is dit gratis.

Groetjes en veel succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...