Nu Online
Momenteel zijn er 60 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kosten bruidsjurk

  24-7-2005 20:31:09
Dag trouwertjes
Ik ben nog maar net aan het uitkijken naar een trouwjurk voor volgend jaar in de zomer, maar ik zag al prijzen de "revue passeren" van 1000 euro en meer ... wat ik toch al behoorlijk vond. Is dat de "gemiddelde normale prijs" voor een jurk of is dat enkel voor de bekendste merkjurken? Toch zag ik een bruidswinkel met jurken van 600 à 700 euro of zelfs minder. Is dat dan okee qua kwaliteit (dat de zoom niet loskomt of zo) of is dat niet aan te raden? Heeft iemand hier ervaring mee? Dank voor jullie hulp.

Nancy
15-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 2492


Heidi
11-2-2006
 Meld misbruik24-7-2005 21:07:00

Hey Nancy, ik weet niet of je woonachtig bent in België of Nederland. Ikzelf, woonachtig in België, heb mijn trouwkleed in Nederland (Oostburg) gekocht en de prijs lag daar voor hetzelfde kleed 200 euro lager. De BTW zou er lager liggen...



Els
1-4-2006
 Meld misbruik24-7-2005 21:12:44

de btw in Nederland is 19 procent terwijl bij ons 21 procent. het verschil van die 200 euro kan dus niet enkel in de btw liggen hoor, of het kleed moet ongelooflijk duur zijn!! enkele topics geleden stond er ook al wat over goedkopere trouwkleden!!



Heidi
11-2-2006
 Meld misbruik24-7-2005 21:23:18

In die winkel betaalde ik net geen 1000 euro, hetzelfde kleed (collectie 2005) vond ik in verschillende winkels in Oost en West-Vlaanderen rond de 1200 euro.



Nancy
15-7-2006
 Meld misbruik24-7-2005 21:32:33

Hoi Heidi
Ik woon in België, Oost-Vlaanderen.



Heidi
11-2-2006
 Meld misbruik24-7-2005 21:36:07

Hey Nancy, mocht je de afstand niet erg vinden, dan kun je eens naar bruidshuis Ellen in Oostburg gaan. De eerste vraag die ik kreeg was mijn beschikbaar budget en geloof me ze hebben jurken voor alle budgetten. De service is ook super, en heel persoonlijk. Bij het eerste bezoek was het voor mij al raak (in april) en wij trouwen in februari 2006.



Nathalie
17-12-2005
 Meld misbruik24-7-2005 21:50:03

Hallo Nancy,

Ik kan je best wat merken geven waarvan bijna de gehelde collectie onder de 1.000 EUR liggen: Eddy K, Hervé (gemiddelde prijs 500 - 600 EUR), Alexis (ook tussen 500-600 EUR), Divina Sposa (600 - 800 EUR), Matrimonia, Aurye Mariages, Miss Kelly, Tomy Mariage. Cosmobella en Modeca zijn randgevallen. Deze merken verkopen ze o.a. in Modeshow (Geraardsbergen), Couture Ann (Aalst) en Jagré (Antwerpen). Waarschijnlijk ook nog in andere winkels maar daar kan ik nu niet echt op komen.
Als je van één van de merken de site niet vindt, laat het me dan weten. Ik stuur het je door.

Groetjes,
Nathalie



Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik24-7-2005 22:18:24

Hoi Nancy,

Toen ik voor de eerste keer mijn bruidsjurk ging zoeken in december 2004 schrok ik soms ook wat van de prijzen. Maar uiteindelijk bepaal je zelf je budget. Aangezien mijn mama mij carte blanche gaf mocht ik spenderen wat ik wilde. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een jurk van Linea Raffaelli met een prijskaartje van 1650 €.
Maar je hebt ook goedkopere jurken van Linea die ook even prachtig zijn. In de winkel vroegen ze me eerst wat mijn budget ongeveer was.

Ik ben ook naar Bruidshuis Ellen geweest en zoals Heidi zegt: ze hebben daar ook jurken voor elk budget.
Ik had een paar jurken van Rembo Stylilng aangehad (www.rembo.de ) voor een budgetvriendelijke prijs...maar ook bij dit merk kan je zo gek doen als je wil en heb je duurdere jurken.

Ga eens op je gemak rondsnuffelen in de winkels.
Je vindt zeker wel iets volgens je budget en laat je zeker niet afschrikken door al die prijzen die op je afkomen.

Groetjes
Sophie



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik24-7-2005 23:00:35

Ik heb hier enkele dagen geleden ook een vraag rond gesteld. Ik zou dolgraag een jurk van Rembo hebben, maar inderdaad zo duur... De jurken van Linea Raffaeli vind ik ook heel mooi. Gisteren zag ik op internet dat de winkel "Linx" in Leuven (die Raffaeli verkoopt)"deze dagen" 50% korting geeft op pasmodellen maat 38 - 40 - 42. Spijtig genoeg is dit een beetje te vroeg (ik trouw ook in september 2006 + ik zou eerst nog wat moeten afvallen ;-) Ondertussen stuurde ik een aantal mails naar bruidswinkels met de vraag of zij ook zulke acties doen. 1 heel vriendelijke reactie ontvangen, maar niet op mij van toepassing.
Maar, ik kreeg in mijn item de tip van eens te gaan kijken op www. clairdefemme.be (is een winkel in Waals brabant, de prijzen staan op de site, schommelend tussen 300€ en 600€) Deze jurken zijn wel niet mijn smaak, maar misschien vind jij er wel iets tussen?
Ik kreeg ook de tip van zeker eens een kijkje te nemen bij Couture Ann in Aalst.
Ja Nancy, is inderdaad niet gemakkelijk he. Je wilt er geweldig uitzien, maar het kost toch zoveel...



Sabine
1-7-2007
 Meld misbruik25-7-2005 0:06:19

Heeft er toevallig iemand een bruidsjurk van Demetrios? Is dat aan te raden? Of weet er iemand in welke prijsklasse die vallen?
Linea raffaelli en Rembo styling zijn precies voor iedereen wel de favorieten.



elke
13-8-2005
 Meld misbruik25-7-2005 10:34:55

hallo
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo heel veel rondgekeken heb. Wij zijn eerst eens bij een mevrouw geweest die zelf jurken maakt en dat vond ik wel leuk. Ze woont in Beernem en de prijs varieerde. In Wevelgem is er geloof ik een naaister die jurken maakt tegen een vaste prijs en die zijn ook heel mooi maar waren wat te ver.
Nu mijn mama stond erop dat we ook eens naar een winkel gingen en dan zijn we samen naar La Sposa geweest in Roeselare. 'k Had tegen dan al een heel vast gedacht van wat het moest zijn. 'k Kreeg dan 't een en ander aan (prijzen van meer dan €2000,00 tot €850,00) maar ik heb mijn hart laten spreken en uiteindelijk is het een jurk van Marilyse van om en bij de € 1000,00 geworden. Niet echt gekozen voor de prijs maar echt voor de stijl.
groetjes
Elke
(ik trouw op 13 augustus, heb gekocht in januari en heb op 5 augustus 2de pasbeurt en de 12de de derde en laatste...spannend)



Tanja
1-8-2005
 Meld misbruik28-7-2005 10:57:10

Ga misschien eens kijken bij Kaat Tilley (koningsgalerij in Bxl)
Kan je bijvoorbeeld een prachtige bustier kopen (geregen aan de achterkant)en die dan combineren met iets eenvoudigers en goedkoper eronder?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...