Nu Online
Momenteel zijn er 66 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

veranderen naam of niet?

  24-7-2005 17:17:55
hallo toekomstige bruidjes,
wat doen jullie met jullie naam, nemen jullie zijn naam aan, of zijn naam erbij, of behouden jullie jullie meisjesnaam? Ik vraag me af wat er momenteel het meest gedaan wordt? Ik zou het liefst mijn naam behouden maar vraag me af of dit nadelen (voordelen)heeft?

Sabine
1-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1175


Els
1-4-2006
 Meld misbruik24-7-2005 17:32:42

Bwa, ik vind het een beetje vreemd om ineens van naam te veranderen... het is toch niet omdat je met iemand trouwt dat je ineens je eigen identiteit moet opgeven... Ik vind dat het wel nog kan dat je de twee namen gaat gebruiken of zo, maar officieel vind ik wel dat ik mijn naam van bij de geboorte moet kunnen behouden!



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik24-7-2005 17:49:32

Hey,

ik denk dat ik mevrouw Moors wordt (als ze me aanspreken hé), maar wel mijn meisjesnaam blijf behouden in alles waar ik alleen voor sta... zoals mijn werk of hobby's.



Barbara
27-5-2006
 Meld misbruik24-7-2005 19:57:28

Nee zou het eerder is voor de grap zeggen.
Maar je blijt toch wie je bent he.



Nancy
15-7-2006
 Meld misbruik24-7-2005 20:04:08

Hallo
Zelf had ik me jaren geleden al voorgenomen (nog voor we elkaar kenden dus) om toch mijn eigen meisjesnaam altijd te behouden. Ook naar bv. dokter, tandarts, ... toe blijf ik dat doen omdat dat anders voor verwarring kan zorgen en tenslotte kennen ze je dan ook onder die naam. Als ik nu naar ergens bel of ga en het is iets dat ons beiden aanbelangt (naar de trouwzaal, gemeente, voor ons huis, ...) zeg ik altijd het is met Nancy (eigen familienaam)-(familienaam toekomstige man). Dus ik gebruik altijd eerst mijn volledige naam en dan de naam van mijn vriend/toekomstige man. Ik heb daar nog nooit enige negatieve reacties op gehad en zo is het meteen duidelijk hoe het is.
Groetjes en succes met je beslissing.



Nathalie
8-10-2005
 Meld misbruik24-7-2005 21:51:35

Gewoon ter info, officieel blijf je zowiezo je eigen naam behouden, dus voor bv inschrijvingen in een ziekenhuis e.d. moet je je meisjesnaam blijven gebruiken. Voor wat betreft het werk kun je enkel gebruik maken van de naam van je echtgenoot wanneer deze hiervoor toestemming geeft.

mvg

Nathalie



An
24-9-2005
 Meld misbruik25-7-2005 7:16:11

Ik ga gewoon de naam van mijn ventje dragen. Ik word mevr. Tom De Vos. Een beetje tradietie mag wel. Uiteindelijk noemen mijn vrienden en familie me toch gewoon An en verder ben ik er best trots op dat ik mijn man zijn naam mag dragen.



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik25-7-2005 8:13:43

Hallo

Ik ben ook vrij traditioneel en zal zijn naam aannemen, mevrouw Pourveur (klinkt ook heel wat beter dan juffrouw Stuer!)
Ik merk ook dat het gemakkelijk is om alles op 1 naam te doen, het zorgt voor minder verwarring.

Ik denk dat beiden kunnen, dus je moet doen wat je het lieft wil! Iedereen zal die keuze wel begrijpen..

Succes

Vicky



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik25-7-2005 8:50:00

Omdat mijn vriend zo'n mooie naam heeft wil ik wel de zijne aannemen (dat heb ik al gezegd vanaf het begin :) ) maar ik weet niet of daar formaliteiten aan verbonden zijn?

groetjes!
Gaëlle



Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik25-7-2005 12:16:33

Dag Sabine

Ik hou mijn eigen naam.

Groetjes

Vanessa



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik25-7-2005 16:46:19

Bij ons is het trouwens toch al een tijdje zo dat ik vaak zijn naam gebruik, omdat die eenvoudigweg veel makkelijker is... De mijne is heel lang en ingewikkeld en ik word dat spellen zo moe... ;-)



Tine
20-5-2006
 Meld misbruik26-7-2005 12:02:37

Ik zal mijn naam alvast behouden.
Of daar nu voor-of nadelen aan zijn, dat weet ik niet maar ik blijf toch mezelf met mijn eigen naam, of ik nu getrouwd ben of niet. Maar ik vind dat iedereen dat voor zichzelf kan en moet uitmaken....



sarah
17-6-2005
 Meld misbruik29-7-2005 13:52:42

hallo,

ik heb mijn eigen naam behouden na ons huwelijk maar voor sommige kleine dingetjes gebruik ik de naam van mijn man. is wel eens plezant om dat te doen hoor.
groetjes sarah
al 42dagen getrouwd


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...