Nu Online
Momenteel zijn er 32 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonmoeder

  16-1-2009 10:51:07
Hoi allemaal,

ik wou even een frustratie kwijt en miss verstaan jullie mij een beetje,
Het gaat over mn schoonmoeder onze trouw is anders dan ze zich had voorgesteld(te goedkoop en te weinig sjik).
Waarom 150 genodigden,??mijn familie hoeft toch zo talrijk niet te zijn.,maar we mogen niet vergeten haar buurvrouw te vragen en ook niet de onderbuur.en haar colega.
Als het nu over de trouw gaat zegt ze zwijg maar er kan nog vanalles tussen kome we zijn nog niet zover (tis nog 2 maand).
En ik ben dat pessimisme zoooo beu.

anke

Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1098


s
1-6-2007
 Meld misbruik16-1-2009 11:21:19

Da's jammer voor haar dat ze een ander beeld heeft van jullie trouw.
Laten doen. Ventileren bij vriendinnen en haar laten doen. Zelf altijd positief blijven.
Pff, je hebt nu eenmaal van die mensen die liever negatief doen en zich niet kunnen inleven in iemand anders zijn ideeën.
Jammer voor jou, dat ze je niet steunt, maar hopelijk heb je genoeg andere mensen in je omgeving die wel willen begrijpen waarom je dingen zus of zo doet.



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik16-1-2009 11:21:52

Trek je er maar niets van aan: het is jullie feest, en als ze iets groter wilde had ze ook kunnen voorstellen er zelf voor te betalen hé?
Toen mijn oudste broer trouwde hebben mijn ouders het feest helemaal betaald (zelf hadden de trouwers toen geen cent, maar ze wilden persé trouwen omdat de bruid zwanger was). Dus hebben mijn ouders toen ook mogen beslissen wie er kwam en hoe sjiek het was. Maar wij betalen het zelf (ik had een aparte spaarrekening), dus kiezen wij hoe groot het wordt en hoe sjiek.

Sommige schoonmoeders hebben zo een manier om je ineens een goede trap te verkopen hé? Wij hadden één ding gevraagd: geen zwart in de suite, het is geen begrafenis maar een trouwfeest! Gevolg: ze komt in het donkergrijs... en voor haar man heeft ze ook een donkergrijs kostuum gekocht! Dus gaan we daar staan met 2 grijze muizen die precies op een begrafenis staan. Maar ik kan ze nu moeilijk gaan verplichten nog een andere outfit te kopen hé... We hadden ze uitgenodigd om mee de menu te gaan proeven in de zaal. Maar ze wil niet buitenkomen. "Het is toch maar eten hé, het zal wel eetbaar zijn zeker?" Mijn verloofde is er soms zelf niet goed van hoe ze zich gedraagt.

Sterkte ermee, en denk eraan: het is jullie feest! Geniet er samen van en de rest kan desnoods barsten die dag! Dat bedenk ik zelf ook steeds weer!



Daisy

 Meld misbruik16-1-2009 13:12:27

Het is jullie dag en je moet doen wat jullie willen.
Je kan luisteren naar andere mensen hun mening, maar uiteindelijk moet je doen waar jullie je goed bij voelen.
Zolang je er samen hetzelfde over denkt, maakt het niet uit wat zij zegt hé.
Dus gewoon kei hard negeren :-)



Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik16-1-2009 15:48:32

Die schoonmoeders he! Weinig goeds van te zeggen, ale meestal.



heidi

 Meld misbruik16-1-2009 17:29:20

ik herken me in je verhaal, mijn schoonmoeder alsook mijn moeder is hetzelfde, als ik er bij mijn moeder over begin krijg ik jaloerse reacties van mijn zussen, want als zij gaan trouwen zal het nog beter en mooier zijn, eerst zien dan geloven... ze denken echter dat een trouw niets kost. ik trek het me niet aan, het is mijn dag en de rest kan me niet schelen, alleen maar een mooie dag voor mijn ventje en mijn kindjes



Inge
4-4-2009
 Meld misbruik16-1-2009 18:29:39

@annelies
ik herken het "kleurenprobleem":
ik had enkel voor de dames gevraagd om kleurrijk te zijn (we trouwen in het voorjaar), en voor de rest (kort/lang) maakte het mij niet uit.
Niet enkel schoonmama maar ook de 2 schoonzussen hebben de fleurigste outfit gekozen: zwart, grijs en iets donker(blauw? paars?) met zwart... ik denk eraan om foto's te gaan nemen tegen een donkere achtergrond... ;-)
ach, 't zal altijd wel iets zijn zekers? En daarbij, dat geldt niet enkel voor de SCHOONfamilie: mijn eigen ouders en familie kunnen ook zo hun mening nogal uitdrukkelijk te kennen geven... niks van aantrekken, het is jullie dag!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...