Nu Online
Momenteel zijn er 113 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eerlijk??

  11-1-2009 21:03:24
oke, nu ga ik een discussie ontketenen, maar ik vraag mij dat dus al de hele tijd af.

zijn de mannen in jullie suite, die een gehuurd kostuum moeten dragen daar nu echt BLIJ mee??

bij mij in de familie was er volgens mij geen 1 man die dat zou willen.
1) niet gehuurd
2) niet opgelegd
3) niet in het zelfde
4) ...

Ik snap niet goed wat de mensen zo chique vinden aan een gehuurd kostuum.

sarah
17-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 21 | Gelezen: 1314


Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik11-1-2009 21:20:54

goh,

ik denk dat sommige mensen het chiquer vinden om in iets rond te lopen dat er duur uitziet... en doordat het eigenlijk niet betaalbaar is voor 1 dag wordt het gehuurd... Nu ja, met al die gereutemeteut rond de vraag van GEert (gisteren) is het naar mijn gedacht wel duidelijk dat show toch wel belangrijk is op een trouw en blijkbaar zit dat bij veel mensen ingebakken...

Ik laat de mensen aandoen wat ze willen, maar ik vermoed dat dit door mijn reacties wel al duidelijk was ;)



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-1-2009 21:25:04

ja voila.. dat is heel het punt... het moet duur 'lijken'




Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik11-1-2009 21:28:44

oeps, het vorig berichtje klonk misschien nogal grof, is echt niet zo bedoeld hoor!

Iedereen ziet iets anders in het concept trouw en ik heb respect voor ieders mening! Wij hebben eerlijk gezegd zelf niet zo heel veel geld om in de trouw te steken (we worden niet echt gesponsord) dus moeten we het wel wat simpeler houden, maar het is jullie dag en iedereen probeert er het beste van te maken + iedereen heeft andere tradities en verwachtingen en die spelen natuurlijk ook een grote rol...

ik wens iedereen een perfecte dag toe!




Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik11-1-2009 21:33:07

Ik ben van dezelfde mening als de 2 Sarahs. :) Wat is er zo chique aan de hele suite in een jacquet zetten, als je ze toch alleen kan huren? Voor mij is dit zo'n beetje willen, maar niet kunnen. Waarom je anders willen voordoen dan je bent? Maar ik vind ook wel dat dit een beslissing is, die ieder voor zichzelf neemt. Persoonlijk steek ik mijn geld liever in andere dingen, zoals de huwelijksreis. Maar als het je gelukkig maakt iedereen in hetzelfde pakje te zien, moet je dit vooral doen.



Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik11-1-2009 21:34:02

Wij huren jacquetten en dat is enkel en alleen omdat wij dat mooi vinden en het goedkoper is dan een kostuum te kopen. Het is gewoon zo dat jacquetten / gelijke kostuums in sommige families traditie is, en ik denk niet dat traditie zo slecht is hoor.

Zoals je met statistieken alles kan bewijzen, kan je dat met dergelijke stellingen ook zo. Is een beetje kortzichtig! Sorry.

Iedereen heeft zijn eigen mening, en dat moet je soms gewoon aanvaarden!

Groetjes



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-1-2009 21:36:57

we zeggen toch niet dat jullie het niet mogen..

vraag is of de mannen er blij mee zijn

ik huur bij wijze van spreke nog geen kledij voor carnaval, laat staan voor naar een feest te gaan



Karen

 Meld misbruik11-1-2009 22:12:31

Bij ons vinden de mannen het allemaal prima!

Ze stelde het zelf voor...




Sara
12-9-2009
 Meld misbruik11-1-2009 22:41:53

Wij zullen dit in elk geval niet vragen aan onze suite, al begrijp ik de mensen die dat wel doen. Het staat misschien wat chiquer, maar ik wil in de eerste plaats dat iedereen zich goed voelt, en aan doet wat hij/zij zelf wil. Bij ons in de familie is dit ook helemaal geen traditie ofzo, dus daarvoor moeten we het niet doen. En ik denk, eerlijk gezegd, dat ze het bij ons ook niet zo op prijs zouden stellen.
Maar ieder doet wat 'ie wil!
www.saraenrodney.bruiloftsite.nl



silke
27-2-2010
 Meld misbruik12-1-2009 9:04:57

dan kan je toch ook dezelfde vraag stellen voor de vrouwen hé?! voor de mannen komt een gehuurd kostuum uiteindelijk nog goedkoop als je kijkt naar wat de vrouwen moeten uitgeven aan suitekledij!
bij mijn zussen hebben we geen suitekledij aangedaan, maar gewoon mooie avondkledij. ik laat ze voor mijn trouw dan ook zelf kiezen wat ze willen aandoen in de suite.
wat denken jullie daarover?
grts



Debby
8-8-2009
 Meld misbruik12-1-2009 9:14:45

Hallo,


De mannen van de suite, zullen ook een jacquette huren, zoals mijn ventje en mijn kindjes.
Waarom, vragen de meeste zich af...
Wel hier mijn antwoord:
Zaterdag waren we bij een videograaf, bekeken daar verschillende dvd's, voor de man zijn werk te bekijken en wij vonden dat verschrikkelijk dat er mannen waren met zwarte kostuums en verschillende kleuren hemdjes of gebloemde hemdjes en mannen met andere kleuren van kostuums...dat was echt niet mooi, de vrouwen waren dan zo heel mooi en de mannen trokken op niets!
Wij huren de jacquetten omdat wij dat gewoon mooi vonden!!En niet omdat we het wel willen, maar niet kunnen zoals Karmen zegt, want zeg nu eerlijk als je aan een trouwdag bijna 20000 euro geeft, kan een kostuum er ook wel vanaf hoor!!!




Tineke

 Meld misbruik12-1-2009 9:26:14

Dit is mijn mening he, maar jacquetten zijn zo stijf en ik ken geen enkele man die dat zou willen dragen.
Ik heb tegen al onze gasten gezegd draag waar je je goed bij voelt, maar zorg dat het netjes en feesteljk is. En iedereen was heel feestelijk en netjes gekleed. En als je in de zomer trouwt vliegen al die dassen/jassen heel snel uit, dat kan ik je verzekeren :-)
Ma bon, wij zijn niet voor de kerk getrouwd, wij hadden een receptie en een viering in de tuin van de feestzaal. Dus dat is meteen ook wat informeler he.
Dus ieder zijn ding, maar ik en mijn man wilden geen stijve bedoelingen en zeker niemand tot iets verplichten. Zolang ze niet in jeans en baskets afkomen was ik happy. Er was wel een meisje in een witte jurk met kant, maar zelfs dat heeft mn dag echt niet verpest ofzo hoor, al vond ik het wel ongepast...
Groetjes, Tineke



Kim
2-8-2008
 Meld misbruik12-1-2009 9:34:11

Hoi,
Wij hebben dat ook niet aan onze suite gevraagd. Gewoon gezegd dat het feestelijk en netjes moest zijn en dat was het ook. In onze suite liep ook alleen naaste familie en ik wist dat zij allemaal liever geen jacquet aandeden, dus heb ik hier ook rekening mee gehouden. Ook al was het onze dag, de mensen waar je het meeste om geeft rondom je, moeten zich ook op hun gemake voelen...
groetjes
Kim
reeds 163 dagen getrouwd



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik12-1-2009 9:39:56

hey Sarah

Ik vind dat dat niet hoeft.
Iedereen had bij ons iets anders aan en iedereen zag er goed uit.
Ik vind het nooit goed als je mensen forceert van allemaal hetzelfde aan te doen. Elke lichaam vraagt een andere snit of een andere kleur.

Groetjes!



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik12-1-2009 11:05:58

Wij trouwen binnen 40 dagen en voor mijn part komen de mannen in een zwembroek! Zolang iedereen zich maar goed voelt en een leuke dag heeft, ben ik gelukkig. De meeste mannen zijn trouwens al schoorvoetend komen vragen of ze nu echt een das moeten dragen... Dus zo blij worden ze niet van heel dat chique gedoe! Hetzelfde geldt voor de vrouwen vind ik: het is niet omdat ik trouw, dat heel mijn omgeving dit even belangrijk moet vinden dan ik. Dus heb ik hen geen dresscode opgelegd. Mijn enige voorwaarde is dat ze iets moeten aandoen waarmee ze uren kunnen staan shaken op de dansvloer! :)



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-1-2009 11:51:43

over vrouwen vind ik het net hetzelfde.
Suitekledij kost al snel 500 euro ofzo voor iets moois

sorry, maar ik besteed mijn geld liever aan kledij die ik achteraf nog kan aandoen en waar ik mij goed in voel!



Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik12-1-2009 11:57:22

Hallo,

Mijn moeder die wou dat eerst inschaffen, maar wij zijn van mening dat iedereen draagt waar hij zich goed in voelt.
Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als man dat ik iets moet aandoen.

Iedereen zijn mening natuurlijk...
Met alle respect daarvoor.

Groetjes

Marieke
18/04/2009



Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik12-1-2009 12:13:02

Wij hadden gezegd: iedereen draagt waarin hij/zij zich goed voelt. Als ze er veel geld wilden aan uitgeven (zoals mijn schoonmoeder) dan doen ze dat maar. Mijn pa en broer dragen niet graag en vaak een kostuum, maar ze hebben dit toch gedaan omdat het feestkledij is. Ze hebben het gehuurd omdat ze niet vaak een kostuum dragen en als je het dan moet kopen om in de kast te hangen, dat is pas weggesmeten geld. Maar ja, zoals bij vele dingen rond trouwen: je doet wat je zelf graag hebt op die dag.



Liese
9-5-2009
 Meld misbruik12-1-2009 12:33:34

Bij ons heeft het niks te maken met er duur uitzien. Wij kiezen ervoor om kostuums (dus geen jacquets) te huren omdat:
- het traditie is,
- omdat de heren van de suite geen kostuum willen kopen om het dan nooit meer te dragen (dat is idd pas weggegooid geld),
- omdat we het niet mooi vinden als daar iemand staat in een blauw, in een zwart, in een grijs, in een bruin, in een beige,... kostuum met daar dan telkens nog een ander hemd onder.

Dat is natuurlijk onze mening, ik weet dat er mensen zijn die er niet van wakkerliggen hoe de suite erbij loopt, op dat gebied heeft ieder zijn visie en ik vind dat we dat van elkaar moeten respecteren!

Groetjes,

Liese
09/05/2009



Laura
11-7-2009
 Meld misbruik12-1-2009 13:33:42

Hey,

Wij hebben een trouwvergadering gehouden met de 'leden van de suite' al waren het enkel de vrouwen :p
Zij hebben voor hun mannen zelf beslist. Ik denk dat de meeste content waren om een kostuum te huren. We huren geen pinguin-pakjes (geen belediging maar zo noemen wij dat bij ons) maar gewone kostuums omdat de meesten van ons zo geen zwart kostuum hebben. Beslissing is nu gevallen op een donkergrijs aangezien mijn schoonvader er zo'n wel een heeft en zijn maat niet echt te vinden is in gewone winkels of 'huur'winkels.
Maar de discussie bij ons was daar dus kort over.
Mijn mening is: iedereen moet zich erin goed voelen maar op elkaar afgestemd zijn mag wel. Je moet nog altijd kunnen zien welke mannen tot de suite behoren.

Groetjes en allemaal nog veel plezier met de voorbereidingen!!!



Nele
9-5-2009
 Meld misbruik12-1-2009 21:22:54

Bij ons heeft de bruidegom en mijn vader een nieuw kostuum. De 'jonge' mannen in de suite, die geen eigen kostuum hadden hebben samen beslist om hetzelfde kostuum te huren (NB: 60 euro voor kostuum, hemd en das). Iedereen content.



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik13-1-2009 22:56:12

Bij ons ook iedereen doet aan wat hij wilt. Mijn vader bv heeft nog maar 1 keer in zijn leven een kostuum aangehad en dat was op zijn eigen trouw. Ik ga dus zeker niemand verplichten om iets te dragen wat ze anders ook nooit zouden aandoen. Je kan best schoon gekleed gaan in een schoon hemd met eventueel een vest voor buiten.
Een plastron vind ik zelf dan ook al niks. Overdag hangt dit schoon, naargelang de avond vordert worden die al losgetrokken en aan het eind van de avond hangen die meestal rond het voorhoofd. Heel chique dan hoor!
Carolina


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...