Nu Online
Momenteel zijn er 185 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ringen

  10-1-2009 12:50:12
Hoi allemaal,
Vinden julle de trouwringen ook zo duur? Ik kom bedragen tegen van meer dan 1000 euro en dat gaat er voor ons echt wel wat over... Is er iemand die ervaring heeft met "voordelige" trouwringen (rond de 500 euro)? En heeft er iemand ervaring met Fede di Oro? Het lijkt ook voordeliger te zijn, maar wij wonen er wel een héél eind af. Ik vroeg me af of het de moeite zou zijn om daar naartoe te rijden (uit het Mechelse).

Annelies
25-7-2009
Meld misbruik



Reacties: 32 | Gelezen: 1124


Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik10-1-2009 13:03:56

Hoi,

Wij gaan onze ringen waarschijnlijk kiezen bij Wim Meeusen, we vinden die heel mooi en ze zijn ook betaalbaar. Je moet maar eens zien op zijn site. Hij heeft een winkeltje in Antwerpen dus das nog doenbaar voor jullie denk ik.
Ik heb via mail van hem een prijslijst met al zijn modellen op gekregen. Als je zijn ringen mooi vindt, wil ik die lijst wel doormailen hoor.

Succes met de zoektocht!
Evelien



werner
28-5-2009
 Meld misbruik10-1-2009 13:22:22

Kom eens buiten, het zijn solden
Ook op trouwringen kan je koopjes doen!!!



Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik10-1-2009 13:22:49

Hoi
Ik ben het eens met Evelien en wij gaan binnenkort ook eens kijken bij Wim Meeussen: mooi, apart en toch betaalbaar.
Je kan zelf het aantal karaat van je steen kiezen ngl je budget.
Succes!
xxx



Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik10-1-2009 13:40:28

Wij zijn in Antwerpen gaan kijken bij de joodse winkeltjes (vlak aan de zoo en het station) en hebben daar onze slag kunnen slaan. Maar eerst wel meerdere winkels doen. We hebben zo'n 450 euro betaald voor onze ringen.



an

 Meld misbruik10-1-2009 13:48:57

Hey evelien, ik vind die wim zijn ringen ook wel mooi, zou je die prijslijst eens kunnen doorsturen? heb geen benul van zijn prijs. Groetjes An
ansegers_zondereigen@hotmail.com



dominique
7-5-2010
 Meld misbruik10-1-2009 13:56:40

Hoi,
Ik ben ook wel geinteresseerd in die prijslijst. Kan je hem doorsturen naar dompi_01@hotmail.com

Bedankt



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik10-1-2009 14:32:05

Die prijslijst zou ik ook heel graag willen! vera.pauly@khlim.be
Ik heb mijn oog laten vallen op een aantal ringen van Yves Vanschoenwinkel uit Hasselt. http://www.yvesvanschoenwinkel.be/juwelen.html
De ringen die ik mooi vind kosten rond de 500 à 600 euro. Méér wil ik er eigenlijk ook niet aan uitgeven.



Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik10-1-2009 14:38:36

Hey Annelies,

Wij hebben 2 eenvoudige gouden trouwringen, eentje met diamantje voor mij en zonder voor mijn toekomstige. Wij hebben ze gekocht in de diamantwijk van Antwerpen voor 350 euro. Inclusief graveerwerk.

groetjes

Cindy
travelangelke@yahoo.com
13/06/2009



Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik10-1-2009 15:21:39

hey, wij wonen in mechelen en hebben onze ringen gekocht voor bijna 800 euro in totaal (dus voor 2 ringen) Ik weet niet waar jij bent gaan kijken maar je vind er echt wel nog 'redelijk goedkope' in gewone juwelierszaken. We hebben in de gouden gids alle juwelierszaken in en rond mechelen opgezocht en ze allemaal afgegaan en dan onze keus gemaakt... Je vindt er echt al veel vanaf 250- 300 euro (1 ring). wij hebben de onze gekocht op de ijzerenleen, bij De Boeck...

De prijs neemt natuurlijk toe naarmate je meer diamantjes wilt... en aan het station van a'pen centraal vind je massa's juweliers, ze zijn daa ook wat goedkoper en ze hebben nu solden...

succes!

Veel succes met je zoektocht



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik10-1-2009 15:29:49

ringen zijn het enige blijvende van je dag, ik ben van principe dat het dan wat meer mag kosten

ale, mijn idee dan he



s
1-6-2007
 Meld misbruik10-1-2009 16:04:58

Ik heb dezelfde mening als Sarah, hieronder.

Een gewone chique ring met diamantjes enzo kost toch ook al snel 500 euro? Dan is dat toch normaal dat een trouwring per stuk ook snel 500 euro kost?

Alleen weten de meeste (inculsief ikke) niet hoeveel dure ringen bij de juwelier kosten omdat we daar het budget niet voor hebben. En als we dan voor onze trouwringen gaan kijken verschieten we plots.

Ik vind de prijzen die velen normaal vinden voor een kleedje veel duurder. 1000 euro voor een chique trouwkleed vindt precies iedereen een faire prijs. Dat vind ik dan weer erover. Dat doe je één keer (soms twee keer) aan en dat was het. Ok, het staat nu wel op alle foto's en zit in je herinnering, maar verder ben je er niks mee.

Die ring doen veel mensen elke dag aan! Dan vind ik 500 euro voor een ring die je 50 jaar wil dragen niet zo veel meer.

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. En ik mijn mening verschilt met die van anderen.



Annelies
13-6-2009
 Meld misbruik10-1-2009 19:39:23

Hey

Wij wonen ook in Mechelen en hebben onze ringen bij Fede Di Oro gekocht. We waren bij een aantal juweliers gaan zien, maar vonden niet meteen onze smaak en de keuze was niet zo héél groot. Bij FDO hebben zowel mijn vriend als ik twee unieke ringen laten maken, gebaseerd op bestaande voorbeelden. Voor onze twee ringen hebben wij zo'n 744 € betaal, waarvan in de mijne zo'n 10 steentjes zitten. We hadden zo'n 600 € als budget voorzien, maar proberen dan maar wat te besparen op andere vlakken. Zoals S reeds aanhaalde, een ring gaat veel langer mee dan al de rest van je trouwdag.
Wat je op de website ziet, zijn het soort ringen die je daar ook effectief te zien krijgt. Er zijn een stuk of 8 basisringen waarop allemaal variaties gemaakt worden. Check eerst je smaak eens en als je er iets tussen vind dat je echt mooi vindt, zou ik niet twijfelen.

De jodenbuurt wordt ook geregeld aangehaald voor ringen. Mijn collega heeft jammer genoeg niet zo'n goed ervaringen daarmee. Haar zoon had ook een prachtige ring gekocht, maar de samenstelling van de ring was niet wat ze hem hadden verteld met als gevolg dat de ring niet meer vergroot of verkleind kon worden. Heeft mij persoonlijk toch wel wat afgeschrikt.

Als je mijn mening vraagt moet je helemaal geen schrik hebben van de rit naar ginder (zeker ni nu de naft een pak goedkoper is geworden). WIj hebben het gecombineerd met een bezoekje aan zee. De mensen daar zijn ontzettend vriendelijk en heel rustig. Ze geven je voldoende tijd om met elkaar te overleggen.
Let wel op, ze vragen een cash voorschot van 100 € bij ons.
VOor het afhalen van de ringen, worden ze gebracht naar jouw thuis of kan je ze gaan halen in één van de kleinere kantoren (oa Antwerpen)

groetjes Annelies

www.annelies-wesley.bruiloftsite.nl



sabrina
13-6-2009
 Meld misbruik10-1-2009 21:12:46

onze ringen komen van wim meussen uit antwerpen, helemaal niet duur maar toch uniek.
We hadden geen budget, we vroegen gewoon de ringen te zien zonder prijzen, en dan gewoon keuze gemaakt.
voor onze twee ringen hebben we zo'n kleine 600 euro betaald. Wit goud met steentje voor me en men toekomstige zonder steentje.

groetjes
sabrina 13/06/09



Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik10-1-2009 23:20:05

Annelies,

Wij gaan woensdag ook bij Wim Meeuwsen langs om onze ringen definitief te gaan kiezen.
Ik heb een heel fijne ring gezien, je kan zelf het aantal steentjes bepalen (adhv je budget).
De prijslijst zal je ondertussen al bezorgd gekregen hebben lees ik :).

Groetjes

Marieke
18/04/2009



Freija
23-5-2009
 Meld misbruik11-1-2009 10:38:25

zou ik de prijslijst van Wim Meeuwsen ook eens mogen ontvangen aub.
Heb hem gisteren zien staan op wijtrouwen in kortrijk en er zaten prachtige stukken bij.

freike@telenet.Be

bedankt!!



Sofietje
20-6-2009
 Meld misbruik11-1-2009 11:46:01

Hallo, wij hebben onze ringen onlangs gekocht bij de juwelier in de buurt. Het zijn twee brede ringen met wit en geel goud en in die van mij zit er een brilliantje in het midden. Wij hebben voor onze beide ringen 890 euro betaald, wat redelijk mee valt van prijs. De juwelier zei dat je gerust goedkoper kan vinden maar dan zijn de ringen minder stevig en duurzaam...dus dat is een keuze dat je maakt...Wij wilden ook niet duurder gaan dan 1000 euro en dat is wel degelijk gelukt.

Het merk van onze ringen is "Auro Design", moet je maar eens op zoeken, zitten heel schappelijke prijzen tussen en praktisch elke juwelier heeft die ter beschikking

Als je nog vragen hebt...hannaby100@hotmail.com



Lien
23-5-2009
 Meld misbruik11-1-2009 11:58:09

Wij hebben onze ringen gekocht bij Fede di Oro en we zijn heel tevreden tot nu toe. Veel keuze, veel aanpassingsmogelijkheden en voldoende ruimte om te overleggen onder jullie twee. Totaal niet opdringerig. Wij gingen gewoon eens kijken, maar vonden direct ons gedacht en hebben dus direct besteld. De trip is zeker de moeite waard, vooral als je eens naar de zee kan ook :)



Peggy
16-5-2009
 Meld misbruik11-1-2009 12:47:15

Hoi Annelies,

wij hebben in de kerstvakantie onze trouwringen bij Fede di Oro besteld, en het was een fantastische service! het was voor ons een uur rijden, maar we hadden het ervoor over, de levering nadien is gratis, dus je hoeft niet meer persé terug naar izegem hiervoor te rijden. Ze vragen wel om zo'n 5-tal maand op voorhand bij hen afspraak te maken, wij hebben onze ringen midden maart, dus uiteindelijk op zo'n 3-4 maand is ook haalbaar. wij zijn ook naar ginder geweest omdat ie de goedkoopste uit kwam buiten andere juweliers en het is allemaal heel professioneel!



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 13:09:19

Hallo,

ik zou eerst eens wat websites opzoeken. Ik heb mijn oog laten vallen op een ring van mémoire. Wel nen dure, maar ik ben ook van mening dat dit voor heel mijn leven is. Maar bij mémoire hebben ze er ook goedkopere hoor. Ik denk ook aan aurodesign, tessina en deuxx. Als je eventueel oud goud kunt bemachtigen kan je bij deuxx terecht. Dan betaal je enkel het versmelten en eventueel de diamantjes die je erin wilt zetten.
groetjes,
Carolina



stefanie
25-9-2009
 Meld misbruik11-1-2009 13:15:02

Wij hebben ringen gekozen van amici www.amici.be . en we betalen 220 euro voor beide ringen...

Groetjes stefanie



Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 20:45:42

Annelies,

Wij hebben onze trouwringen dit weekend besteld. Ze zijn van het merk aurodesign (www.aurodesign.be ). Op de website vind je de prijzen van al hun ringen. Wij betaalden net iets minder dan 800 euro voor beide ringen. Bij vele juweliers krijg je soms ook nog een "huwelijkskorting" van 5 tot 10% op je ringen. Ik sluit enigzins wel aan bij de mening van enkele bruidjes hier.... je trouwring draag je de rest van je leven... iedere dag, dus dan wil je wel zeker zijn dat je een ring van goede kwalileit hebt.... vind ik persoonlijk toch :-) Veel hangt af van het gemaakte materiaal en natuurlijk de brilliantjes...

Veel succes met je zoektocht!



Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 20:45:46

Annelies,

Wij hebben onze trouwringen dit weekend besteld. Ze zijn van het merk aurodesign (www.aurodesign.be ). Op de website vind je de prijzen van al hun ringen. Wij betaalden net iets minder dan 800 euro voor beide ringen. Bij vele juweliers krijg je soms ook nog een "huwelijkskorting" van 5 tot 10% op je ringen. Ik sluit enigzins wel aan bij de mening van enkele bruidjes hier.... je trouwring draag je de rest van je leven... iedere dag, dus dan wil je wel zeker zijn dat je een ring van goede kwalileit hebt.... vind ik persoonlijk toch :-) Veel hangt af van het gemaakte materiaal en natuurlijk de brilliantjes...

Veel succes met je zoektocht!



Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 20:45:51

Annelies,

Wij hebben onze trouwringen dit weekend besteld. Ze zijn van het merk aurodesign (www.aurodesign.be ). Op de website vind je de prijzen van al hun ringen. Wij betaalden net iets minder dan 800 euro voor beide ringen. Bij vele juweliers krijg je soms ook nog een "huwelijkskorting" van 5 tot 10% op je ringen. Ik sluit enigzins wel aan bij de mening van enkele bruidjes hier.... je trouwring draag je de rest van je leven... iedere dag, dus dan wil je wel zeker zijn dat je een ring van goede kwalileit hebt.... vind ik persoonlijk toch :-) Veel hangt af van het gemaakte materiaal en natuurlijk de brilliantjes...

Veel succes met je zoektocht!



Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 20:45:53

Annelies,

Wij hebben onze trouwringen dit weekend besteld. Ze zijn van het merk aurodesign (www.aurodesign.be ). Op de website vind je de prijzen van al hun ringen. Wij betaalden net iets minder dan 800 euro voor beide ringen. Bij vele juweliers krijg je soms ook nog een "huwelijkskorting" van 5 tot 10% op je ringen. Ik sluit enigzins wel aan bij de mening van enkele bruidjes hier.... je trouwring draag je de rest van je leven... iedere dag, dus dan wil je wel zeker zijn dat je een ring van goede kwalileit hebt.... vind ik persoonlijk toch :-) Veel hangt af van het gemaakte materiaal en natuurlijk de brilliantjes...

Veel succes met je zoektocht!



Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 20:46:40

oh SORRY! Ik heb blijkbaar een aantal keer op de 'verzenden' knop geduwd.... mijn excuses!



natascha
12-9-2009
 Meld misbruik11-1-2009 21:07:47

Hoi
Kun je die lijst ook naar mij doorsturen?
taschke01@hotmail.com

Bedankt
Taschke
12-09-2009



Séverine
26-6-2009
 Meld misbruik11-1-2009 21:10:55

hey

wij zijn ook naar fedi di oro geweest voor onze trouwringen en wat lien zegt is echt wel zo je hebt ruime keuze en aanpassingmogelijkheden en je kan zeker overleggen met elkaar zonder opdringerige verkoper... moet anders eens gaan kijken op de website daar kan je de folder downloaden...

groetjes
severine



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik12-1-2009 9:55:49

Wij hebben dit weekend onze ringen gekozen, voor een totaal van 684€ voor beide ringen. Als ik mij niet vergis zijn ze ook van het merk Amici. Met een klein steentje erin voor mij en zonder steentje voor hem. We zijn er super blij mee!
Toevallig dezelfde juwelier waar mijn verlovingsring vandaan komt :)



Cynthia
16-5-2009
 Meld misbruik12-1-2009 11:01:18

Anders moet je eens informeren bij www.trouwringen18k.be . Die man komt ook aan huis en hij heeft keuze uit meer dan 800 ringen ofzo in alle prijzen. De prijs hangt bovendien van af hoe dik je de ring neemt (zie de classics).



Evelien
17-10-2009
 Meld misbruik12-1-2009 12:04:57

Waarom neem je niet gewoon zilveren trouwringen? Net zo mooi en voor 100 of 200 euro heb je 2 prachtige trouwringen. Hoeft toch niet per se goud te zijn, of wel?
Groetjes Evelien



Barbara
10-4-2009
 Meld misbruik12-1-2009 14:03:40

Hoi,
Voor ons lag de keuze veel simpeler.
Ik ben allergisch voor goud, dus moesten wij gaan voor zilver.
Naar mijn mening hele mooie ringen en wij zijn maar een ruime 100€ kwijt.
Natuurlijk te zien wat je wil...
Groetjes Barbara
10-4-2009



miek
21-3-2009
 Meld misbruik12-1-2009 18:05:22

Hebben onze ringen ook bij perles d'amour gekocht... (zeer uitgebreide keuze, aantrekkelijke prijzen,...). Ze komen aan huis, of je gaat naar hen (in Zoersel); is dichter bij Mechelen dan Fede!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...