Nu Online
Momenteel zijn er 60 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal omgeving brugge

  18-7-2005 20:10:20
Zijn er mensen nog mensen die hun feest in een feestzaal houden waar je zelf nog voor een traiteur moet zorgen? Waaraan moet je allemaal denken? Welke traiteur nemen jullie? Welke feestzaal nemen jullie? Iemand ervaring met de Pottemaekershoeve in Meetkerke?

(omgeving Brugge)

Gerlinde
2-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2236


Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik19-7-2005 7:41:17

Wij houden ons feest in de Pottemaecker.

We zijn er ook al eens naar een huwelijksfeest geweest en het was toen heel gezellig.

Als traiteur hebben we Pot-Au-Feu. Heel vriendelijke man, die graag tijd voor je maakt en doet wat je vraagt in het mate van het mogelijke (in tegenstelling tot vele andere traiteurs die hun mening willen opdringen).

Normaal zeg ik weinig slechts over mensen of zaken, maar als ik je 1 traiteur mag afraden (hele negatieve ervaring ermee ivm onthaal, vriendelijkheid,nakomen van beloftes,...): De zilveren zwaan. We hebben een tiental traiteurs gedaan en zij waren de enigen die voor mij vlug afgedaan hadden.

Het spijt me mocht ik mensen daarmee tegen de borst stoten, maar dat is mijn ervaring. Hopelijk is het bij andere mensen dan beter gegaan.

Wanneer trouw je Gerlinde?

Groetjes




Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik19-7-2005 10:56:21

Hallo

Ik ben ook op zoek naar een feestzaal in de buurt van Brugge. Ik heb telefonisch al verschillende zalen gecontacteerd. Bij feestzaal 'De Westkant' in Ruddervoorde waren ze heel vriendelijk aan de telefoon. Daar huur je gewoon de zaal en kan je zelf de cateraar kiezen. Ik heb de zaal nog niet bezocht, maar naar het schijnt hebben ze ook een mooie tuin. Ik ga ze binnenkort wel eens bezoeken.

Groetjes

Vicky



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik19-7-2005 17:12:01

Hallo,

Wij trouwen 3 september in de Westkant. Het is een hele mooie vernieuwde zaal met mooie keukens en wc's voor € 1000. Er zijn 150 stoelen, allemaal ronde eettafels en van die hoge receptietafeltjes. Je moet er niet op een bepaald uur buiten en er wordt voor je gepoetst. Het is inderdaad een mooie tuin. We wilden eerst per se de Pottemaeckershoeve, maar nadat we deze zaal hadden gezien, wisten we het onmiddellijk. Sorry, maar de pottemaecker vind ik duur voor wat het maar is. € 1000 excl. btw, je hangt vast aan de brouwer, als je tuinstoelen wilt, moet je bijbetalen, om 5u moet je buiten, de keuken en toiletten zijn niet zo netjes als in de Westkant en de muziekboxen mogen maar toch een bepaald decibel gaan en er moet toch ook worden opgeruimd tegen 5u. Het lijkt me wel een hele leuke locatie voor communiefeestjes. Aan de andere kant heb ik al veel positieve reacties gehoord van daar omdat het eens wat anders is.

Groetjes
Valerie



Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik21-7-2005 14:50:36

Aan de brouwer hang je idd vast bij de Pottemaecker, maar dat vonden wij niet erg...
5u buiten, klopt ook, maar ik denk niet dat er veel langer dan 5u zal gedanst worden dus voor ons ook geen probleem (en stipt 5u zal het wel niet zijn veronderstel ik).

Boxen zijn idd gelimiteerd, maar geloof me, ze gaan nog meer dan luid genoeg (heb er al een trouw meegemaakt). Mijn schoonbroer is DJ en die zei dat ook dus geen probleem. Bovendien is het geen fuif en vind ik het goed dat achteraan in de zaal nog kan gepraat worden zonder je schor te moeten schreeuwen.

En de opkuis van de zaal gebeurt door de Pottemaecker zelf, en van de keuken door de traiteur dus daar hebben we ook geen last van.

Tuinstoelen huren we ergens anders, en de wc's vond ik eerlijk gezegd wel netjes en verzorgd. Zal mss aan het moment gelegen hebben.

Zo zie je maar Gerlinde, je moet je goed informeren...

Wat Valerie zegt is allemaal waar, maar voor de ene is het belangrijk en voor de andere niet. Dus de tip: kijk goed rond, lees alles goed en kies dan wat je het meest bevalt.




Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik23-7-2005 14:41:43

Bedankt voor de reacties.
Nog een klein vraagje: hoe lang op voorhand hebben jullie de zaal vastgelegd?



Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik23-7-2005 17:49:27

Wij hebben de zaal in januari '05 vastgelegd, dus anderhalf jaar op voorhand.

Klinkt ver op voorhand (vonden wij ook), maar dat kwam omdat we al een paar zalen waren tegengekomen die al bezet waren op onze gewenste datum.

We wilden in november beginnen zoeken en gingen dan elk weekend 1 zaal bezoeken zodat we tegen april een zaal konden kiezen (tegen dat er een weekend wegviel enzo), maar toen de eerste 2 zalen als bezet waren op onze datum, hebben we zo snel mogelijk onze favoriete zalen bezocht en hebben we dan vlug de pottemaecker vastgelegd (die man verklaarde ons ook gek, maar soit hebben is hebben zeg ik dan ;-) )

Succes ermee!



Benedikte
28-8-2008
 Meld misbruik5-9-2007 10:28:29

Hallo,

zijn er mensen die weet hebben van traiteurs die geen kurkrecht vragen? Wij willen dus onze eigen drank meebrengen maar willen geen kurkrecht afstaan aan de traiteur die ze uiteindelijk enkel serveert.

Alvast bedankt



Carolina
5-9-2015
 Meld misbruik22-3-2013 23:56:22

kan er mij hier iemand de prijzen van de pottemaecker vertellen zowel hoog als laagseizoen?

en je hang blijkbaar vast aan een brouwer dus als je catering menu drank inclusive is dan is er een clash?

hmmmm
:-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info