Nu Online
Momenteel zijn er 134 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ringen van Nico Taeymans

  6-1-2009 22:00:22
Hallo brides to be,
Iemand van jullie ervaring met ringen van Nico Taeymans? Mijn vriend en ik gingen een poosje terug ringen passen en we werden verliefd op de modellen van Nico Taeymans (winkel Kwesto in Gent). Bij alle andere winkels en ringen die we aan onze vingers deden, bleven de eerste modellen in onze gedachten zitten!!!
"Klein" struikelblokje...ze zijn vrij duur: voor mij 900 euro, voor mijn vriend 700 euro (wit goud, voor mij met ingewerkte diamantjes). De vrouw van de winkel zei dat het goud zowiezo duur staat, vandaar de -eerder- hoge prijs.

We twijfelen nu enorm! Komt het goedkoper uit om deze ringen te laten namaken door een juwelensmid, of doen deze mensen dat niet zomaar? Of zijn deze ringen van Nico Taeymans dit echt wel waard? Iemand ervaring met Kwesto uit Gent?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!! Elk beetje informatie helpt om deze -moeilijke en levenslang- knoop door te hakken!!!

Gwen

Gwen
25-4-2009
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 2634


Liesbet
31-12-2009
 Meld misbruik7-1-2009 9:41:50

Dag Gwen,

Ik ben inmiddels getrouwd (zo'n drie weken ongeveer!) en ook wij zijn "gezwicht" voor de ringen van Nico Taeymans.
Zowel mijn verlovingsring als onze trouwringen komen van daar.
En inderdaad, ze zijn niet goedkoop, maar ik vind ze meer dan hun geld waard. Zo'n trouwring draag je (normaal gezien toch :)) voor de rest van je leven. Wij hebben gewoon bespaard op andere uitgaveposten van onze trouw.
Misschien een tip: ga eens een kijkje nemen in de Nico Taeymans winkel in het centrum van Antwerpen. Daar heb je volgens mij iets meer keuze, misschien dat er ringen tussen zitten die van prijs iets beter meevallen? Succes alleszins!



s
1-6-2007
 Meld misbruik7-1-2009 9:51:25

De juwelen van Taeymans zijn niet echt goedkoop. Dus hoge goudprijs of niet, helaas zijn zijn juwelen steeds prijzig, maar wel heel mooi!! Ik heb ook op zijn website zitten kijken, maar uiteindelijk voor Meeussen gekozen.

Als jullie budget het toelaat zou ik toch 'veel' betalen voor de ringen. Ze zijn het gene wat overblijft van je trouwdag en waar je heel je leven verder op moet kijken.
Ik vond ringen één van de belangrijkste dingen!

Soms lees je hier bruidjes die de prijs van hun kleedje voor 1 dag wel vonden meevallen omdat het 'maar 1200 eruo was, maar in een volgende berichtje gaat het dan over ringen voor de rest van hun leven die te duur zijn omdat ze meer dan 1000 euro kosten.
Alle, ik wil hier helemaal niemand mee aanvallen ofzo, maar ik vind dat onlogich. (ik heb ook niemand specifiek in gedachte, maar ben het hier wel eens tegen gekomen)

Mijn bugetering was net anderom. Kleed max 1000euro (was uiteindelijk 370, geluk gehad in de solden) en ringen max 2000 euro (was uiteindelijk 1100 voor twee). Ik lees hier weinig zo'n hoog budget voor ringen en het is nu niet dat we zoveel geld aan onze trouw konden spenderen.

Maar ja, iedereen is anders tuurlijk.



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik7-1-2009 11:26:06

Wij hebben ook ringen van Nico Taeymans, ik wilde er geen andere en mijn man vond die uiteindelijk ook het mooiste. Wij hebben ongeveer 700 voor mijn ring betaald, met 5 diamantjes en ongeveer 550 voor die van mijn man. Dat was bij ons ook een van de grotere uitgaveposten, maar wel meer dan waard vond ik. Het is een van de dingen waar ik het meest over tevreden ben van mijn huwelijk (na mijn man natuurlijk).
Wij zijn ook wel in Antwerpen zelf geweest. Ze zijn daar super vriendelijk, niet snob. Je krijgt daar direct alle bakken met ringen voor je neus en dan, kiezen maar.



Gwen
25-4-2009
 Meld misbruik7-1-2009 11:29:55

Super, alvast bedankt voor deze reacties, dames!!! Ik ga zeker eens een kijkje nemen met mijn aanstaande (blijft toch een leuk woord, niet...) in de winkel in Antwerpen zelf, misschien is de keuze daar inderdaad wat groter.
Mijn verlovingsring was ook een Nico Taeymans, maar die was in zilver en bijlange niet zo duur.
Maar de wit gouden trouwringen zijn zooooo mooi! En ook heel origineel, vind ik!! Het zijn absoluut geen klassieke modellen en dat vind ik er nu net zo leuk aan!
Ik hou jullie op de hoogte!! Alvast bedankt!

Gwen



Hanna

 Meld misbruik7-1-2009 12:05:09

Het is waar wat hieronder gezegd wordt, de ringen zijn erg belangrijk en de meesten willen hier precies weinig geld aan besteden (in vegelijking met de rest dan). Een klassieke witgouden ring kost rond de 500 euro (niet al te dik). Kan oplopen tot 700 euro als hij wat dikker is (nodig voor de man, anders te fijn). Het goud is inderdaad duur op de moment. Volgens mij kom je met een edelsmid die het model namaakt niet veel goedkoper uit en mogelijk vind je dan toch altijd dat de originele ring mooier was.



Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik7-1-2009 18:08:48

Hey Gwen
We hebben blijkbaar meer gemeenschappelijk naast onze trouwdatum (04/09/09)!
We zijn ook 'vaste klant' bij Kwesto in Gent ;-). Mijn verlovingsring is trouwens ook van Nico Taeymans en komt ook van daar.
Ik vind de trouwringen ook mooi maar er was wel niet zoveel keuze vond ik in Kwesto. Ook vond ik mijn favoriet iets te breed uitvallen voor op mijn ringvinger.
Wij gaan binnenkort eens gaan kijken naar de ringen van Wim Meeussen die ook goedkoper uitvallen. Je kan zelf ook het aantal karaat van de steentjes kiezen ngl je budget.
Groetjes
xxx







Cecile

 Meld misbruik7-5-2009 10:20:27

beste, wij hebben onze ringen van Nico Taeymans bij AURA in Zele gekocht - ze hebben er bijna alle modellen en een hééél goede service - een echte aanrader (ze hebben er ook een collectie die je volledige op maat kan laten maken met eigen ontwerp)
De goudprijs staat inderdaad héél duur, maar wij hebben het als een soort van investering gezien, je hebt de ringen normaal gezien voor héél je leven hé :-)
groetjes
Cecile


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...