Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ervaringen met feestzalen regio O-VL

  3-1-2009 11:09:40
Na wat zoekwerk via internet en via tips van vrienden ben ik tot een lijstje van mogelijke feestzalen gekomen. Maar wil graag nog wat ervaringen eerst horen vooraleer ik begin rond te bellen...misschien dat ik via deze weg mijn lijstje al wat kan inkorten voor bezoeken.
Dus graag ervaringen over feestzaal, eten, kostprijs, bediening,...
Mijn lijstje is het volgende:
Oude Maalderij / Moerzeke
Den Orchidee / Lokeren
Hof Ter Velden / Baasrode
feestzaal Tybeert/ Lokeren
Schalienhuys / Temse
Kastelenhof Stekene
Hofke Van Bazel
Hof ten Damme / Kallo
De Rietgors/Temse
Hof Ter Buecken/ Buggenhout
Scheldehof / Schoonaarde

claudia

Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1335


Nathalie

 Meld misbruik3-1-2009 13:18:39

Wij trouwen op 2 mei 2009 en geven ons feest in Sint-Laureins (nabij eeklo) in het Godshuis.
Momenteel zijn wij enorm tevreden over de begeleiding. Het is wel niet goedkoop maar de locatie is fantastisch.
Hoeveel personen zou je uitnodigen? Welk bugdet voorzie je ongeveer?



Elke

 Meld misbruik3-1-2009 13:48:14

Hoi,
Wij hebben ook Het Schalienhuys in Temse in gedachte gehad, maar zijn daarvan afgestapt omdat de service ons helemaal niet beviel!

Uiteindelijk hebben wij gekozen voor Feestsalons Van Bogaert in Temse, waar wij heel goed begeleid worden! Al onze wensen worden goed opgevolgd, er wordt niks gepusht, de zaal is ruim, er is een tuin, enz.

Veel succes met de zoektocht naar de juiste zaal!
Elke



www.klimaxsmusic.be

 Meld misbruik3-1-2009 20:52:05

Goeiedag.

Ik kan je nog wel wat zalen & uitleg geven via info@klimaxsmusic.be

Mvg
www.klimaxsmusic.be



Lindsey
13-6-2009
 Meld misbruik4-1-2009 11:18:14

Hallo bruidje

Ik zal het even hebben over Hof ter Velden in Baasrode. Ik ben er nog niet geweest voor een huwelijk maar wel al enkele keren voor een koffietafel. Zelf vind ik die zalen minder geschikt voor mijn huwelijk omdat ze toch niet zo modern zijn. Ik vind het daar zelfs een beetje saai. Wij trouwen op 20 juni 2009 en hebben gekozen voor Salons ter Roest in Buggenhout. Wij waren heel erg verrast van de vriendelijkheid maar nog meer van de mooie zaal. Heel modern en net. De feestmenus zijn ook intressant en vallen best mee van prijs. Ik zou het zeker aanraden!

Groetjes



Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik4-1-2009 15:16:28

Beste Claudia,

Dit lijstje lijkt verdacht veel op dat van ons :)

- De Oude Maalderij is schijnt wel wat 'verouderd' & niet echt proper (keuken, zaal, ...) -> niet aan te raden dus?

- Den Orchidee te Lokeren: deze zaal hebben we bezocht, toen ik er buiten kwam had ik echt een superslecht gevoel! Nochtans was een collega van mij er 2 jaar geleden getrouwd en tevreden. Ze luisteren totaal niet naar uw wensen, doen zowat even 10 Euro per fles etc erbij!
Ook heb ik veel slechte commentaren gehoord over het eten.
Via het forum hier heb ik een meisje leren kennen die zelf haar feest er afgeblazen heeft & ergens anders laten doorgaan, gewoon omdat ze er geen vertrouwen meer in had.

- Tybeert te Lokeren: zijn we ook geweest, mooie zaal, mooi terras, maar voor de rest niet WOW.
Vind het nogal een snel-rijk-menu, goedkope ingrediënten en de prijs is wel duur. Maar wel lekker (denk ik).

- Schalienhuys te Temse: ken ik iemand die er haar feest heeft laten doorgaan, was heel tevreden.
Die hadden na 12 u ofzo nog een reuze paëlla laten komen.

- Kastelenhof in Stekene: ken ik niet, maar die zaal is vrij van traiteur weet ik (omdat onze traiteur wel met hen samenwerkt).

Dat is het zowat =)

Ons feest gaat door in het Park van Beervelde, mooie zaal, vrij van traiteur.

Succes

Marieke
18/04/2009



adelheid
7-3-2009
 Meld misbruik4-1-2009 16:31:41

Wij trouwen op 7 maart in Hof ten damme en heb hierover alleen nog maar zeer enthousiaste, lovende commentaren gehoord. Het eten is er naar het schijnt subliem, een dessertenbuffet uit je dromen, decoratie door de eigenares die tot in de puntjes is afgewerkt, ...



Leen
8-11-2008
 Meld misbruik4-1-2009 20:31:39

Hallo,

Wij hebben ons huwelijksfeest 2 maanden geleden in 'Den Orchidee' gegeven en zijn er heel tevreden over.
De eerste keer dat we er kwamen waren we direct verkocht.
De zaal was echt ons ding en de eigenaar/kok (wel niet de makkelijkste om mee te onderhandelen) was heel vriendelijk en luisterde ook naar onze ideeen.
Toen we onze menu gingen vastleggen was het eerste wat hij zei dat de prijzen van de wijn, schuimwijn en champagne omhoog gegaan waren.
We hebben hierover ook ons gedacht gezegd. We hadden immers op het forum hetzelfde gehoord van anderen.
Uiteindelijk hebben we toch besloten om die 4€ voor de schuimwijn tijdens de receptie meer te betalen.
In september is er ook een volledige nieuwe feestbrochure op de website gekomen met de juiste prijzen.
Wij hadden gekozen voor een ALL IN menu en hier is niets aan de prijzen veranderd (hoewel hier ook wijn bij is). In de nieuwe brochure zijn de prijzen van het menu wel enkele euro's hoger.
De dag zelf was alles in orde.
De gastvrouw (de vrouw van de kok) ziet alles en stuurt het personeel direct bij waar nodig. Ze begeleidt het feest subtiel.
De hapjes op de recepties, voorgerechten, hoofgerecht en dessertenbuffet waren superlekker. We hebben hierover enorm veel complimenten gekregen van onze gasten.
Voor de prijs die we betaald hebben hadden we niet zulke hoge kwaliteit verwacht.
Achteraf gezien zijn we blij dat we hier ons feest gegeven hebben.
We zijn misschien bevooroordeeld maar we vonden het eten op ons trouwfeest bij het beste wat we ooit gegeten hebben op trouwfeesten (en dat zijn er wel wat!).

Bij de andere zalen zijn we niet geweest en daarover kunnen we dus onze mening niet geven.

Succes!



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik5-1-2009 11:05:26

hallo,
Wij zijn anderhalf jaar geleden in Tybeert getrouwd en echt, het is een superzaal!!!!
Goedkoop eten... volgens mij klopt dat toch niet! Het is er super super lekker... we zijn op voorhand onze menu gaan voorproeven met onze getuigen en hun partners mee (zat in de prijs) en als we dat gewild hadden, had hij twee gerechten klaargemaakt zodat we dan pas zouden kunnen beslissen.
De hapjes waren werkelijk af, mensen hebben er allemaal veel gekregen, ze hebben echt oog voor iedereen. De glazen waren nooit leeg. De bediening is superprofessioneel en zeer attent, niet alleen voor ons, maar ook voor anderen (bij ons was er iemand die geopereerd was aan haar arm. Zonder te vragen, hebben ze aangeboden om haar vlees te snijden... dat werd heel discreet gedaan... die vrouw was er heel blij mee)...
Wij vinden het een superaanrader!!!
Groetjes



Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik5-1-2009 14:52:20

Wij trouwen op 12/09/09 in het Hof van Keulen. De zaak is ietwat speciaal (kan je op website zien) en de tuin is echt prachtig. De locatie zowel binnen als buiten past bij onze levensstijl en smaak. Wij houden minder van dat pompeuze gedoe dat je bij Hof ten Damme wel hebt. De prijzen zijn normaal voor wat je krijgt.
Wij hebben de vergelijking tussen verschillende zalen gemaakt,zoals Schalienhuys en Kastelenhof en dan de zalen met vaste kok. Wij hebben gekozen voor een zaal met een vaste kok, alleen al om miserie op die dag en risico's in miscommunicatie te beperken. Het kwam volgens ons ook niet goedkoper uit om een zaal met traiteur te nemen (tenzij je iemand persoonlijk kent).
Veel succes met het vinden van een zaal!



Evy
27-8-2009
 Meld misbruik6-1-2009 16:44:42

Hey Claudia

Wij trouwen op 29/8/2009 en hebben voor ons feest gekozen voor Salons Ter Roest in Buggenhout! De zaal sprak ons meteen aan! Ruime keuze om je menu samen te stellen en de prijs die valt echt mee!! Geen extraatjes voor obers en drank. Gewoon 1 prijs voor begin tot einde feest (geen einduur!!)
Wij bezochten ook feestzaal de Zilte Zoen in Elversele, mooie zaal, maar klein (80pers) en vrij duur!!
Hof Ter Velden in Baasrode vind ik nogal ouderwets voor een huwelijksfeest....
In Ter Beucken in Buggenhout hebben wij jaarlijks ons personeelsfeest en daar valt het eten zeker mee, grote mooie zaal!
Veel plezier nog bij het zoeken naar jullie feestzaal.



Peggy
16-5-2009
 Meld misbruik11-1-2009 14:12:08

wij trouwen op 16 mei 2009 en geven ons feest in Den Orchidee. Prachtige zaal, en niet klassiek! Net wat we zochten, een iets modernere zaal! Het is wel waar wat men zegt, dat hij soms overdrijft in de prijzen voor flessen wijn & champagne, vandaar dat wij ook onze eigen champagne en wijn gaan kopen! ze rekenen dan een schenkbedrag bij, maar hierover zullen we wel nog moeten spreken met hem om tot een goede werking te komen. Het komt er gewoon op neer om je niet te laten doen en op je strepen te staan, en zo raak je al een heel eind ver, ik heb wel van velen al gehoord die er al zijn gaan eten of ook naar feesten moesten dat het eten heel lekker was, dus ik ben benieuwd!

veel succes met de zoektocht!

Peggy
16 mei 2009



Veronique

 Meld misbruik14-1-2009 19:56:05

Wij zijn getrouwd in Tybeert. Echt af. Goedkope menu? Dat is wat je wil natuurlijk. Je kan goedkoop en duur kiezen.De patron is professioneel en heeft altijd een luisterend oor. De bediening was ook af.Ik had er niks op aan te merken. Ik ben onlangs nog geweest. En hij herkende ons nog dus....
Nog veel plezier voor de dag zelf. Grt



sofie
1-1-2009
 Meld misbruik15-1-2009 14:47:00

Niet twijfelen zou ik zeggen, ga voor Tybeert. Al een paar feesten meegemaakt en Super en volledig af, klasse ! Wat menu's betreft en kostprijs zal het daar zijn zoals overal ; eigenlijk heb je dat zelf onder controle en moet je dat voor jezelf uitmaken. Veel succes.



ellen
30-4-2010
 Meld misbruik20-1-2009 19:21:11

Hey claudia,
Iedereen loopt hoog op met zaal tybeert? maar wij niet hoor.
Vrienden van ons zijn daar vorig jaar getrouwd en wat ons vooral tegenviel was dat de obers soms ronduit grof waren.
Mijn vriend had zijn discobar en dj als cadeau gegeven aan het koppel. De baas bepaalde wat er mocht gedraaid worden en wanneer. Hij
ging zonder het aan mijn vriend te vragen zelf achter de discobar om geluid en muziekkeuze aan te passen!! Wij trouwen ook volgend jaar , maar niet in tybeert , dat is een feit.



Veronique

 Meld misbruik29-1-2009 19:02:10

dag Claudia,

Problemen met de DJ in Tybeert? Dit vind ik raar. Op ons trouwfeest was dat niet. Oke de muziek tijdens het eten wordt aangepast zoals bij presenteren van de wijn, intrede koppel,.. enz... Maar er tussen bepaalt de DJ het. Personeel is supervriendelijk. voorbeeld: mijn kleed werd ingelegd zodat ik beter kon dansen, ze hebben geduld, ze wachten. Het was een superfeest. De moeite waard.
nog veel geluk.



sofie
1-1-2009
 Meld misbruik1-2-2009 23:38:34

Problemen met DJ ? Ik heb ondertussen al een paar feesten meegemaakt en nog nooit geen problemen met DJ gezien of gehoord bij Tybeert. Zoals Veronique zegt komt de eigenaar of maitre af en toe tijdens het eten (intrede, wijn, taart) muziek draaien via de dischobar van de DJ. Maar zodra het eten achter de rug is komen deze mensen noot meer tussen wat muziekkeuze betreft. Wat ik wel weet is dat er een begrenzer staat, maar dit is ondertussen al in heel wat feestzalen zo. Als een DJ daar mee knoeit lijkt het mij logisch dat men tussenkomt. Nogmaals mijn ervaringen in Tybeert zijn echt waar allemaal SUPER ! Veel succes.



claudia

 Meld misbruik23-2-2009 10:34:16

Bedankt voor de reakties!
Ondertussen hebben we onze feestzaal gekozen, maar het is geen van het lijstje geworden :)
We hebben gekozen voor de Feestloft in Hamme, is nieuwe zaal en heel mooi vonden we en makkelijk want hele familie en vele vrienden wonen in Hamme.
Het meeste is ondertussen al geregeld, we trouwen 23/05/09. We willen het niet te groots maken, maar gezellig, romantisch en 's avonds ambiance :)
groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info