Nu Online
Momenteel zijn er 100 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

koffiebonen

  15-7-2005 17:08:46
hallo,

Weet er iemand toevallig hoeveel tassen koffie je uit 1 kg koffiebonen haalt?

Groetjes
Valerie

Valerie
3-9-2005
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1998


Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik16-7-2005 0:34:04

Geen idee, maar waarom die vraag???



Patrick
8-10-2005
 Meld misbruik16-7-2005 13:18:55

Ja idd, rare vraag.



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik16-7-2005 23:13:29

omdat ik koffiebonen moet kopen voor het dessert hé. Het is een gewone feestzaal;voor alles moet je zelf zorgen. Er zijn stoelen, tafels, keuken, bar; maar geen drank en eten.




Els
1-4-2006
 Meld misbruik17-7-2005 7:35:13

Natuurlijk is dat geen vreemde vraag, ik heb er hier al andere zien staan hoor ;-) Ik ben eens gaan opzoeken op internet en vond op een site dat je ongeveer 8 gram per kopje koffie moest rekenen, en ik denk dat dat wel kan kloppen, als wij met een grote percolator 90 tassen willen, dan doen we er een 750 gram koffie in... wij doen er dan ook nog wel een soort chocoladebonen bij in om dat smaak wat te verzachten... maar ga je echt met bonen werken?? allez, ik bedoel, die moet je eerst zelf nog malen dan hé, dat is wel verser, maar volgens mij is een pakje gemalen koffie nog altijd even goed en toch gemakkelijker gezet, niet??
waar trouw je ergens en wanneer?



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik17-7-2005 12:24:36

Ik dacht dat je in een percolator koffiebonen moest doen? Wij trouwen 3 september in Ruddervoorde (Oostkamp) bij Brugge. Wij zijn met 194 genodigden, daarom werken we met 2 percolators.

groetjes



Els
1-4-2006
 Meld misbruik17-7-2005 18:23:04

wij gieten daar toch altijd gewone koffiepoeder in (in de percolator dan hé, maar misschien zijn er percolators waar je dat met bonen moet doen?? ik weet het niet, maar om de smaak rechtstreeks uit zo'n bonen te krijgen, dat lijkt me toch wel vreemd??)



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik18-7-2005 8:59:32

hoi!

In een percolator doe je gemalen koffie. Anders moet je er een molentje bij kopen om de koffie vers te malen de dag zelf, maar ik denk dat je dan wel andere dingen te doen hebt ;)
Op de pakken gemalen koffie staat meestal wel hoeveel kopjes je eruit krijgt.

Succes ermee!



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik18-7-2005 15:03:31

merci voor jullie reacties. Best dat ik dat nog eens vraag, gemalen koffie dus. Ik zou niet weten hoe zo'n machine werkt, maar dat moet de bediening dan maar weten.

groetjes
valerie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...