Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Samen/niet samen naar stadhuis/kerk

26-12-2008 9:26:41
Een vraagje...

Is er iemand hier van op de hoogte hoe je naar het stadhuis/kerk moet gaan? Wij trouwen eerst voor het stadhuis en een uur later voor de kerk, maar mag je samen met je (toekomstige) echtgenoot naar het stadhuis van thuis uit, of ga je daar apart naartoe?

En na het stadhuis? Mogen we dan samen aan de kerk toekomen, of is het ook de bedoeling dat we dan weer scheiden na het stadhuis en apart aan de kerk toekomen?

Hoe doen jullie dit? Wat is de traditionele manier? Iemand van op de hoogte?

Thanks voor jullie reacties!

Melissa
19-09-09

Melissa
19-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 349

Cindy
22-8-2009
 Meld misbruik26-12-2008 10:38:44

Hey,

Normaal is het in suite eerst broers en zussen, dan schoonvader + eigen moeder, voorlaatst schoonmoeder en toekomstige man en als laatste eigen vader en bruid.
Zo gaat het naar het gemeentehuis, naar de kerk (apart dus) en pas na het trouwen in de kerk is het samen.
Wij kiezen er zelf voor om samen te gaan (geen traditioneel gedoe).

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes,

Cindy

davina
28-2-2009
 Meld misbruik26-12-2008 11:43:12

heykes,
wij gaan ook lekker samen . ach we zijn al 7 jaar samen en hebben een dochterje van 2.5 dus ik denk wel dat we dan samen in de auto naar het stadhuis mogen ;) + ik had het egld er niet voor over om 2 mooie auto te huren ;)

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik26-12-2008 12:40:33

Hey Melissa,

Bij ons zal het als volgt gaan:
Ken maakt zich klaar bij zijn ouders en zij komen dan naar mij, ik ben bij mijn ouders.
Daarna rijden wij samen in de bruidswagen naar het gemeentehuis en de suite volgt.
Van het gemeentehuis naar de Kerk zullen wij ook altijd samen rijden, dat vonden wij leuker en gezelliger :) En dan heb je ook efkes voor jullie met 2 hé :)

xxx
Cindy
13/06/2009
www.kenencindy.bruiloftsite.nl

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik26-12-2008 13:21:20

Hallo,

Wij wonen samen en m'n ouders wonen in Oostende, wij in Hamme. Bij mij is het dus geen optie op bij mijn ouders te gaan slapen. Daarom gaat Thijs bij z'n ouders slapen (in Hamme).
Onze huifkar die gaan ze daar opstellen, dan komt hij naar hier met z'n ouders.
Mijn ouders zullen er al zijn.

Gaan we samen allen met de huifkar naar het gemeentehuis. Daarna bij zijn ouders broodjeslunch. Wij gaan dan foto's nemen en gewoon met onze eigen wagen denk ik naar de feestzaal waar er dan om 16 uur een alternatieve viering is.

Geen klassiek gedoe dus.

Marieke
18/04/2009

Mieke
23-5-2009
 Meld misbruik28-12-2008 10:51:57

hallo,
mijn bruidegom zal bij zijn ouders slapen en dan smorgens met zijn familie naar mijn ouders thuis komen. Dan vertrekken we in 1 auto naar het stadhuis. Na de middag gaan we wel in aparte auto's, hij met zijn mama, ik met mijn papa. En we gaan dan ook zo binnen. Toch wel traditioneel bij ons dus. Mijn papa wou mij gelijk wel 'weg' geven... Wij wonen ook al samen en zo maar ik vind het toch wat hebben op die manier... Denk dat het persoonlijke keuze is.

Mieke
23-05-2009

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...