Terug naar overzicht
Hoi Inge,wij deden dit met oudejaarsavond vorig jaar.Idd het is moeilijk om er enkele tegelijk te laten opgaan... Maar als iemand door een microfoon het startsein geeft ( en er mss eerst ene voortoont) kan het best wel een schoon spectacel worden!!!Let wel op!!! Het is niet het veiligste wat je wil doen.Voorzie, en dit is heel belangrijk genoeg afstand tussen de gasten en dus ook tussen de ballonnen, in china zijn meerdere incidenten al geweest...Dus mits een voorbeeldje, een krachtig startsein en idd niet te laat zodat de aanstekers nog nuchter zijn moet het best wel lukken.Als je nu ook nog jullie naam op de aansteker (wij deden het wel met een aansteker) of theelichtje zetten hoeven jullie zich al niet meer druk te maken over een bedankingsgeschenkje...Succes
hey,wij hebben er ook 2 opgelaten op kerstavond.de eerste ging direct kaarsrecht de hoogte in.de tweede echter ging schuin en nam niet direct hoogte. eerste zachtjes tegen een spar aan en dan rakelings langs het dak van mijn buur.gisteren mijn buur gebeld, is brandweerman van beroep, en gaat nu samen met ons enkele proefdraaien doen. bij ons aan de feestzaal is het echt wel bebouwde kom (mag niet), in de redelijk grote tuin staan er allemaal bomen (mag niet)'t is in de zomer (droog en droge begroeiing - mag niet)dan blijkt dat als we dit op onze trouw doen, 4 juli, we eigenlijk alles zowat aan ons laars lappen.als der dan zo ene neerkomt ergens en dat schiet in brand.enfin, blijkbaar is de luchtdruk of termiek enzo niet zo goed in de zomer buiten nu in de winter en zou dat minder goed gaan.'t wordt ook al laat donker en dan gaan ze al iets gedronken hebben. enfin, wij gingen er 35 oplaten, voor elk koppel 1. maar da lijkt ons nogal veel. daarmee, nu gaan we het waarschijnlijk per tafel doen ofzo. enfin, tis zeer mooi. hemels, voor een romantisch zieltje als mij... maar is het hete wel waard, tzou moeten lukken als dat brand sticht maar mijn ouders zijn wat aan het flippen hierrond. groetjes ellen.
Blijkbaar zijn deze ballonnen dit jaar wel vrij trendy want ik heb al een paar annoncekes zien staan in een aantal tijdschriften. Ik had eerst gedacht om 100 ballonnen te bestellen; 1 per koppel, maar dat gaat misschien teveel zijn. Misschien zijn 2 of 3 ballonnen per tafel wel genoeg?Wat de veiligheid van deze ballonnen betreft...mijn vriend had er ook zijn twijfels over. Onze feestzaal ligt ook in een bebouwde kom en ja, als het in de zomer heel heet is geweest, is het gras en alle andere begroeing waarschijnlijk erg droog. Ik zou het eerlijk gezegd niet op mijn geweten willen hebben moest er iets in brand vliegen door dit idee! Misschien toch best eerst goed bevragen vooralleer je hieraan begint?