Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP!! Schoenen knellen

  14-7-2005 12:06:17
Dag bruidjes!!

Ik heb een probleem!
Binnen 57 dagen trouwen we, en ik ben begonnen met mijn schoenen in te lopen!!
Echter!! na een half uur heb ik randen op mijn voeten en ik vrees dus dat ik problemen ga krijgen!!

heeft er iemand een tip?!
Ik zou andere kunnen zoeken, maar binnen 2 maanden trouwen we + ze zijn ideaal van kleur (net hetzelfde als mijn jurk) + ik ben mijn jurkje al gaan passen met die schoenen.

Heeft er iemand een tip om ze wat uit te zetten? of ze soepel te maken???


Groetjes en alvast bedankt

Vanessa

Vanessa
9-9-2005
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1981


Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik14-7-2005 12:23:35

Volgens mij kan je bij een schoenmaker ze laten verbreden of zoiets. Ik ken iemand die daar problemen mee had en ze is er mee naar een schoenmaker geweest en dat was dan toch beter
Kzou het gewoon vragen aan een schoenmaker, dan weet je het direct

groetjes
sofie
15 07 06



cindy
10-6-2006
 Meld misbruik14-7-2005 12:25:14

en anders moet je er natte doeken insteken he.of ik heb iets gehoord van een diepvries ook steken met van die natte doeken erin

grts cindy



An
24-9-2005
 Meld misbruik14-7-2005 12:31:44

Er bestaan allerlei truckjes uit de huis- tuin en keukentoepassingen van tante Kaat, maar ik zou gewoon raad vragen aan de winkel of een schoenmaker. Uiteindelijk zijn dat de mensen met vakkennis (schoenmaker blijf bij je leest). Je wil toch zeker niet dat ze kapot zijn.



Tiziana
7-10-2006
 Meld misbruik14-7-2005 12:53:46

Echt een aanrader, heb ik ook al met schoenen gedaan. Je moet natte krantenpapier in je schoenen proppen (wel opletten dat je geen bulten krijgt) en dan laten opdrogen. Als leer nat word dan zet het uit en als je het dan laat drogen als het uitgezet is dan blijven ze zo.

Nog veel succes.
Tiziana



Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik14-7-2005 12:56:15

Dag Tiziana,

ik heb dit inderdaad ook eens gelezen. maar het probleem bij mijn schoenen is: ze knellen niet aan mijn tenen of zo, maar aan de bovenkant.
Allez, 'k weet niet of je mij snapt. maar het zijn schoenen met een riempje, en een stuk leer vooraan. het is bovenaan dat stuk leer dat het knelt.

Begrijp je me wat?

Groetjes

Vanessa



Nele
2-9-2005
 Meld misbruik14-7-2005 13:24:17

Ik hoorde van iemand dat er een spuitbusje is om je schoenen wat elastischer te maken... Misschien eens vragen bij de schoenmaker?



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik14-7-2005 13:31:10

hoi Vanessa,

Ik heb dat probleem van het 'bovenaan knellen' ook vaak met nieuwe schoenen (en dus ook met mijn trouwschoentjes vrees ik). Blijven inlopen, is de boodschap. Na een tijdje is het echt volledig weg, je moet het leer gewoon de vorm van je voet laten aannemen. Vraag desnoods aan de schoenmaker (of bij een schoenenwinkel) een houten vorm om in de schoenen te steken als je ze niet aanhebt. Ik heb mijn schoenen vorig jaar ook ooit eens met zo'n truukje proberen te vergroten en het hielp, alleen piepten ze nadien bij elke stap en dat wil je natuurlijk ook niet he.

Succes ermee!
Gaelle



nathalie
10-12-2005
 Meld misbruik14-7-2005 14:14:18

Ha vanessa

Nog niet te erg stressen... het is zo'n warm weer dus je voeten zijn nu erg opgezet,

Tipje loop ze elke dag 's ochtends in(dan zijn je voeten nog een beetje dun) steeds met een half uurtje ik zou nu nog niet gaan rekken en trekken aan de schoenen anders zijn ze misschien straks niet meer mooi!

probeer maar gewoon met inlopen!!!

Succes Groetjes Nathalie




Els
7-5-2005
 Meld misbruik14-7-2005 16:08:04

Vanessa,

Heel herkenbaar. Ik had dat ook, bovenaan klemde mijn schoen. In het begin kon ik mijn schoenen maximaal een half uur tot een uur aan doen. Maar ik ben blijven volhouden, bijna elke avond tijdens het strijken, naar TV kijken,... Na een 2-3 weken was het al serieus verbeterd. Ik had op de trouwdag zelf wel een paar extra sandalen mee voor het geval dat. Maar ik heb deze uiteindelijk niet aangehad.
Ik zou zeggen nog even volhouden.

Succes met het inlopen,
Els



Els
1-4-2006
 Meld misbruik14-7-2005 17:36:49

als ik pijn heb in een schoen na een half uurtje, dan is dat voor altijd... inlopen en zo is misschien wel voor een stuk nuttig, maar als het echt knelt, dan zijn ze niet geschikt voor jou, ik zou mijn dag niet laten verknallen door een slechtzittende schoen... zeker voor een extra paar zorgen!!



inge
17-9-2005
 Meld misbruik14-7-2005 21:42:25

Hey Vanessa,

Ik leef met je mee want heb dezelfde nachtmerrie een paar weken terug gehad.
Wij trouwen binnen 65 dagen en een aantal weken geleden probeerde ik ook mijn schoenen die ik al in april gekocht heb.
Bij het kopen pasten ze perfect; ik had precies nog nooit zo een makkelijke schoen aangehad.
Een paar weken terug wou ik ze ook beginnen inlopen, en ik geraakte er amper in met mijn voet. Ik wist toen ook echt niet wat me overkwam. Had toen zelfs al naar de winkel gebeld om ze om te ruilen voor een grotere maat maar ze hadden dezelfde niet meer. Uiteindelijk heb ik ze aan de kant gezet en binnen een aantal dagen/weken als het wat minder warm is, zal ik ze opnieuw proberen. Heb me wel al voorzien van een reservepaar.

Groetjes
Inge



An
13-8-2005
 Meld misbruik15-7-2005 19:03:48

Hoi Vanessa,
k Denk dat je best je schoenen inloopt met dikke wintersokken aan.. zo zetten je schoenen uit. Nog een tip: nylon kousen op de dag zelf.. die zorgen ervoor dat je voeten niet zwellen en dat je schoenen beter zitten.
Groetjes en veel succes!
An



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik16-7-2005 10:24:45

Hallo

Ik heb al ondervonden dat zelfs de meest pijnlijke schoenen na een tijdje goed zitten, alleen is het afzien in het begin. En gemakkelijke schoenen zijn na een tijdje 'te groot', dus dat is ook niet goed.

Ik heb enkele maanden geleden een sandaaltje gekocht, en die deden zoo zeer! Maar ik heb ze dan regelmatig aangedaan als ik wist dat ik niet moest stappen en ondertussen gaat het veel beter.

Dus nog niet direct panikeren en blijven proberen. Als het dan nog niet gaat zou ik naar de schoenmaker gaan, hij gaat wel 1 of ander wondermiddeltje hebben!

Veel succes

Vicky



Tiziana
7-10-2006
 Meld misbruik18-7-2005 7:46:22

Schoenen aandoen tijdens het strijken.
Naar het schijnt zwellen je voeten tijdens het strijken op en dan is het het perfecte moment om je schoenen uit te zetten.




Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik18-7-2005 20:05:54

Als je bij het inlopen nylon kousen draagt dan kan je makkelijker in je schoenen. Ze knellen ook minder, maar ondertussen zet je schoen zich wel naar de vorm van jou voet.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...