Nu Online
Momenteel zijn er 134 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwringen

  11-12-2008 19:49:05
Hoeveel tijd op voorhand ga je best trouwringen kiezen? Wij trouwen in juli.

Groetjes
Linsey

Linsey
11-7-2009
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1223


Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik11-12-2008 20:16:39

Hoi
Dat hangt een beetje af van de juwelier/ontwerper. Ik weet er die 10 weken levertijd vragen.
Groetjes
xxx



Imke
4-4-2009
 Meld misbruik11-12-2008 20:40:27

hey!

het hangt er een beetje vanaf. Bij een ontwerper duurt dit meestal 3 maanden.

Imke



Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik11-12-2008 21:27:52

Hoi

Zal bij ons zo'n kleine 4 maand geweest zijn. We zijn half september geweest voor ons ontwerp vast te leggen en we mogen ze nog voor de feestdagen gaan halen. Ik moet er wel bij zeggen dat de edelsmid er ook nog een verlovingsring heeft bij ontworpen.

Groetjes
Véronique C.
15-5-09



Anne

 Meld misbruik11-12-2008 22:21:21

Bij ons duurt het maar een week, had langer verwacht, dus we hebben hier straks al trouwringen liggen terwijl we pas in mei trouwen :)
Wij hebben ringen van tradition volledig naar onze goesting ontworpen dus ik verschoot wel wat van die snelle levertijd



Cynthia
16-5-2009
 Meld misbruik12-12-2008 10:29:13

We trouwen in mei maar hebben al onze ringen gekozen van in augustus. In november hadden we ze wel al, maar de mijne was te groot en wordt nu terug gestuurd omdat er nog tijd is, anders ging de juwelier hem zelf verkleinen, nu krijg k een nieuwe dus ja: tmaakt niet zoveel uit op voorhand, maar wat je al gedaan hebt daar moet je je ook geen zorgen meer over maken.

Groetjes
C.



Arianne
1-8-2009
 Meld misbruik12-12-2008 11:14:56

Wij trouwen in augustus en zijn vorig weekend langsgeweest bij onze juwelier. Ze werken met een individueel symbool, dus alles wordt op maat en volgens de symboliek van het bruidspaar ontworpen. Hoelang het ontwerpen duurt, hangt van onze inspiratie af, maar het eigenlijke maken kan op een week. Nu hebben we intussen al een idee en gaan we volgend weekend nog eens langs om alles vast te leggen.
Ik ben ook van mening dat wat al geregeld is een zorg minder is...



jessy
12-6-2009
 Meld misbruik12-12-2008 12:42:06

Wij zijn er bij 2 geweest. De ene zei in 4 weken is hij klaar.
En waar we onze ringen uiteindelijk besteld hebben (fede di oro) duurt het 5 maanden. We zijn half november langsgeweest, en we mogen hem maar rond eind april afhalen.

Groetjes
12-06-09'



s
1-6-2007
 Meld misbruik12-12-2008 13:13:09

Levertijd van de ringen hangt ook af of je iets uit een collectie kiest of bij een ontwerper gaat.
Ontwerpers van trouwringen hebben het druk in de trouwmaanden en vragen toch vaak minimum 3 maanden vooraf.
Juweliers die gewoon moeten bestellen bij een firma, kunnen het vaak sneller.

Als je in juli trouwt, zou ik rond februari/maart gaan kiezen. Al je voor een ontwerper kiest zou ik al in januari langs gaan, zodat die mens zijn werk kan plannen.

Tuurlijk kunnen ze het vaak sneller dan ze je zeggen.
Onze ringen waren te vroeg af, maar we konden ze pas op de afgesproken datum gaan halen. Dat was 2 weken voor de trouw. Had die mens zich toch wel niet vergist met de maten zekers!! Nogal een grote fout. Alles stond netjes genoteerd, maar toch!! Plots kon dat binnen de week gemaakt worden!



Barbara
21-3-2009
 Meld misbruik12-12-2008 18:43:30

Hallo,

wij zijn eind november onze ringen gaan kiezen, en deze zijn klaar op 21 februari, een maand voor onze trouw. Dus toch wel zeker 3 maanden op voorhand gaan bestellen zou ik zeggen.

Succes!



Wim

 Meld misbruik13-12-2008 14:42:52

Hallo allemaal,
dit is een rechtstreekse vraag, dus ik mag als handelaar hierop antwoorden:
Om paar trouwringen te maken vraag ik 10 weken levertijd. Hierin heb ik zelf wat reserve in gerekend voor als er iets fout loopt.
Als uw ringen klaar zijn mag je ze nog bij ons laten liggen tot de dag voor uw trouw.
Maar dan riskeer je natuurlijk stress als er toch iets misloopt zoals de maat of zo.
Groeten allemaal
En kies voor de juiste trouwring ( je krijgt maar 1 kans, en het is voor de rest van uw leven)
Wim Meeussen (juweelontwerper)
uit Antwerpen



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik13-12-2008 20:36:58

Ik ben vandaag ook eens gaan snuiten bij een juwelenontwerper en hij zei dat we best 3 à 4 maanden vóór onze trouw de ringen zouden komen kiezen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...