Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Menukeuze - géén vis - Moeilijk !!!

  8-12-2008 10:44:26
hej bruidjes,

we beginnen zo stilaan wat na te denken over ons menu ...

nu eten wij allebei niets van vis of schaaldieren ... dit maakt het natuurlijk iets moeilijker, want zowaar iedere menulijst heeft meer keuze in vis (dan vooral de voorgerechten!) dan in vleesgrechten

we zouden geen soep nemen of koud voorgerecht nemen, maar wel een warm voorgerecht, dan een sorbetbolletje, dan hoofdgerecht en dessert

moeilijkste lijkt ons een warm voorgerecht met vlees of gevogelte
(foie gras en dergelijke dingen zijn ook niet zo aan ons besteed ..)

alsook tips voor dessert met speculoos zijn welkom

groetjes vanessa

www.everyoneweb.com/23mei2009

vanessa
23-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 611


funfoto

 Meld misbruik8-12-2008 11:32:09




Nele
10-10-2009
 Meld misbruik8-12-2008 11:44:55

Ik heb dit weekend Tiramisu met speculoos gegeten. Superlekker!!

Als voorgerecht: misschien iets als kaaskroketten (ipv de veelgebruikte garnaalkroketjes)... Ik moet toegeven dat je in de meeste menu's vooral vis als warm voorgerecht vindt, samen met pastei-achtige vleeswaren...

Groetjes
Nele



Lindsey
13-6-2009
 Meld misbruik8-12-2008 12:31:19

Hallo collega-bruidje

Ik herken jouw probleem... bij ons is het net hetzelfde. Wij lusten ook geen vis of schaaldieren. Zelfs de zo geliefde scampi's komen bij ons niet op ons bord. Zelf hebben wij ondervonden dat het alleen maar een probleem is bij het voorgerecht en misschien een ietsiepitsie bij de aperitiefhapjes. Nu is het bij ons zo dat wij als voorgerecht voor de klassieke garanalencocktail hebben gekozen, het enige dat mijn ventje lust, voor mij vragen we dan wel iets anders ( kaaskroket, koninginnehapje,...) Voor het bruidspaar kunnen ze bij onze feestzaal een uitzondering maken. Natuurlijk de mensen die je voor de feest vraagt eten dan wel wat de pot schaft! Je kan niet alles hebben hé. Ik denk dat je het probleem wel best bespreekt met de kok.

Veel geluk!



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik8-12-2008 12:33:12

lekkere kalfszwezerikken???? beikes...




Laetitia
19-12-2008
 Meld misbruik8-12-2008 13:30:43

wij hebben trio van pasta als warm voorgerecht :-)
greetz



Anne

 Meld misbruik8-12-2008 15:32:55

Ik veronderstel dat kikkerbilletjes geen optie zijn voor jou?
Misschien een kipsalade dat is koud en warm (kip wordt dan meestal wel warm geserveerd)



vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik8-12-2008 15:44:21

trio van pasta klinkt volgens mij wel lekker, afhankelijk van wat er dan mee verwerkt wordt van sausjes of dergelijke,
als we ergens op resto gaan, kiezen we beiden altijd kaaskroketten, maar dit is zo alledaags overkoment ... dus dit zien we ook niet zitten...

kikkerbillen absoluut ook niet neen :)

wil ook niet iets ander voor ons vragen, wil echt een menu die we zelf lekker vinden ... gelukkig hebben we nog even tijd om er over te denken, verdere tips blijven welkom!!!

groetjes



annelies

 Meld misbruik8-12-2008 21:47:48

Meloen met gandaham is lekker en fris
kan momenteel niet direct nog iets bedenken maar laat het anders wel weten
succes nog



Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik8-12-2008 22:31:59

Grappig! Wij zitten met hetzelfde probleem!
Ik dacht er zelf aan om ofwel vis/schaaldieren als voorgerecht te kiezen (dus zeker geen hoofdgerecht) ofwel een uitzondering te vragen voor het bruidspaar (ik denk dat mijn verloofde dit laatste zal verkiezen...). Je kan idd nooit volledig goed doen voor iedereen. Bij ons moet je ook een volledige menu kiezen; buffet is geen optie.
xxx



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik9-12-2008 0:16:48

Ik ben ook zo'n viesneus. Ik 2 menu's opgesteld (staan nog niet vast, zijn nog voorstellen) die ik zelf ook lust. (of toch grotendeels)

1e:
opwarmertje van de chef (=3mini gerechtjes)
cocktail van noordzeegarnalen (krijg ik nog net binnen)
mozzarellabolletjes met zongedroogde tomaat
italiaanse ham met meloen (de ham is ook weer minder maar ja)

koniginnesoep (kip, bieslook, tomatenblokjes)

parelhoenfilet met seizoensgroenten en aardappelgarnituur (da's mor een kieken hé)

dessertenbuffet:
gelegenheidstaart met verse vruchtensalade
sabayon - chocolade en vruchtensaus
chocolademouse, tiramisu, safraanrijst, bavarois, soezentoren

2e:
geen voorgerecht

koniginnesoep

vis en vleesbuffet: (vis is voor de gasten hé)
vis:
waterzooi van vis en zeevruchten
victoriabaars met groentenpuree en sausje van gerookte zalm
penne met scampi

vlees:
stoofpotje van gevogelte op oosterse wijze
parelhoenfilet
varkenshaasje

dessert: hetzelfde als hierboven

bij beide komen er 's nachts nog frietjes.

Beide menu's kosten mij evenveel. Bij het buffet is geen voorgerecht om de prijs te drukken. Ik was eerst voorstander om het menu met voorgerecht te nemen. (Het aan tafel geserveerde menu.) Dit verloopt wat rustiger. Maar ik heb dit voorgelegd aan verschillende mensen. Bijna allemaal kozen ze toch voor het buffet. Vaak omdat ze graag vis eten. Er zijn er bij die toch graag wat rondlopen en gaan rondneuzen. Maar ook heb ik de reden gekregen dat er mensen bij zijn met suikerziekte en andere ziekten die dan zelf kunnen bepalen wat ze eten. Bv. meer groenten, minder vlees.

Tiramisu kan inderdaad perfect met speculaas. Wat ook lekker is is appelcake met speculaas.

Ik hoop dat je er iets mee kunt doen.

groetjes,
Carolina


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info