Nu Online
Momenteel zijn er 213 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Plaats videograaf aan tafel...

  23-11-2008 17:01:55
Hallo allemaal,

wij hebben toch een praktisch vraagje:
onze videograaf komt samen met zijn assistent een hele dag filmen, tot na de openingsdans. Hoe regelen jullie dit dan met het menu?

Laten jullie ze allebei mee met vrienden / familie aan tafel zitten? Eten zij dan ook de volledige menu mee, of hoe lossen jullie dit op?

We zitten echt met een dilemma op dit vlak...onze videograaf zegt dat ze meestal gewoon de menu meevolgen, maar dat dit niet verplicht is, dat ze ook ergens anders willen gaan eten..maar dat vinden wij dan ook weer raar, die mensen zijn er tenslotte al de hele dag. Langs de andere kant is het natuurlijke ook weer een bijkomende kost om beide een volledig menu te laten meevolgen...

Alle tips, ervaringen hieromtrent zijn zeker welkom!

Vanessa
31-7-2009
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1341


romina
27-6-2009
 Meld misbruik23-11-2008 17:18:39

Hoi

wij zitten met hetzelfde probleem maar dan t.o.v. onze DJ. We hebben pas muziek nodig na het dessert maar hij komt altijd voor het feest begint en zorgt voor achtergrondmuziek tijdens eten en probeert ondertussen de mensen wat te observeren om zo (hopelijk) zijn muziek wat te kunnen afstemmen op het publiek. Hij is er dus ook de hele avond , net als jouw videograaf. We gaan in januari nog eens langs bij de zaal en vragen dan wat er gebruikelijk is. Ze komen ook met twee dus het is ofwel dik 200 euro extra kosten (eten + drank) ofwel moet ie ergens wat eten gaan voor we in zaal beginnen te eten, maar dat is inderdaad ook wat raar zoals je zelf zegt.
Hopelijk zijn er wat mensen op het forum met raad.



tine
19-12-2008
 Meld misbruik23-11-2008 17:31:36

hallo vanessa ,
Bij ons gaat peter s'morgens om onze fotografe en komt die mee gaat met onze auto om mij te gaan halen bij mijn ouders dan gaan we foto's nemen nadien gaan we terug naar mijn ouders daar komt de familie toe en ook de cerimonie meester die vanaf dan met omze auto rijd ( wij willen met onze auto trouwen) en de fotografe gaat dan ook terug mee bij ons in de auto na de ceremonie gaat ze dan ook mee naar de feestzaal waar haar man dan ook uitgenodigd is anders zit ze daar ook maar alleen en ze blijven het ganse avond feest. Wij hebben ze bij de familie gezet nl bij neven en nichten. als je je fotograaf bij vraagt voor het avond feest en dus ook een menu laat eten heb je dan ook mooie foto's tijdens het eten. voor die twee personen die moet bij betalen heb je dan ook sfeerfoto's in de plaats.
groetjes Tine



LeBart

 Meld misbruik23-11-2008 19:55:24

Meestal zetten dj, videograaf of fotograaf zulke dingen in hun contract. Ze zullen ook zelden een volledige menu vragen, hoogstens vragen 'eten en drinken' te voorzien.

Je hoeft ze in alle geval niet tussen je gasten te zetten, apart tafeltje is ruimschoots voldoende. Sommige zalen geven de mogelijkheid tot een aangepast menu met alleen de hoofdschotel.

Als dj prefereer ik pas tijdens het dessert toe te komen om zodoende trouwers niet extra te belasten met kosten voor eten. Als een dj/fotograaf/videograaf zijn vriendin, vrouw of whatever meeneemt, is dat zijn volste recht, maar dan moeten er op voorhand correcte afspraken rond gemaakt zijn. Maar zoals ik al zei, zulke dingen staan in principe in het contract.

cheers, LeBart



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik24-11-2008 10:24:43

Vanessa,

Dit is iets waar veel koppels mee zitten denk ik.
Onze dj koos ervoor om zelf maar toe te komen bij het dessert.
Hij had dus al gegeten en we hebben hem enkel in drank voorzien.
Fotograaf op het feest was een familielid, dus dat probleem hebben wij niet gehad.
Overdag zijn de videograaf, de fotograaf en de chauffeurs gewoon mee gaan eten. Dus mochten die 's avonds nog nodig zijn zou ik dat ook zo opgelost hebben.
Hun bijvoegen aan een tafel is toch zo erg niet?
Je kan hen altijd eens vragen wat ze zelf willen hé. Misschien vinden ze het nogal ongemakkelijk om het hele menu mee te maken en zitten ze zelf graag apart.



Anneleen
27-6-2009
 Meld misbruik24-11-2008 15:39:17

Dag Vanessa,

Ik zou de videograaf gewoon tussen het volk zetten. Bijvoorbeeld waar je nog een plaatsje overhebt. Zo kan hij/zij alles zien en opnames maken wanneer nodig. Indien hij/zij in een of ander kamertje zit, weet hij/zij niet wat er allemaal gebeurt. Dus ik zou kiezen om hem/haar tussen het volk te zetten.

Groetjes,



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik24-11-2008 19:59:14

Dag Vanessa,

Ik ben zelf (hobby)-videografe dus ik kan wel wat uit ervaring spreken.
Het is niet altijd makkelijk waar je die mensen moet zetten, maar zoals Anneleen al zei: best zet je hun tussen het volk, niet apart (allez, een videograaf zeker niet). Als je tussen het volk zit, ben je meestal ook alerter voor wat er gebeurt, en zit je er middenin.

Maar zoals hier al gezegd, dit zou je best met de mensen in kwestie bespreken.

Groetjes
Heidi
13/09/2008



Vanessa
31-7-2009
 Meld misbruik25-11-2008 10:46:43

Bedankt al voor jullie reacties!

Over waar de videograaf te zetten kan ik me er zeker en vast in vinden om deze gewoon tussen het volk te plaatsen, vind dit zeker geen probleem.

Waar ik dan wel nog mee zit, is het meevolgen van een volledige menu...ze komen met twee, dit betekent toch een meerkost van zo'n 150 euro...



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik25-11-2008 19:20:34

Een tijdje geleden hebben hier ook bruidjes op gereageerd waarvan de zaal zowiezo eten voorziet voor foto en videograaf, zonder dat je extra moet bijbetalen. Misschien eens navragen bij de zaal?



kurt

 Meld misbruik28-11-2008 19:29:46

Hoi, ikzelf heb hier ook redelijk ervaring mee, ik geloof nooit dat je voor de dj of videograaf de volle pot zal moeten betalen.
mij maakt het nl helemaal niet uit waar ik zit.BTW, de meeste tijd zit ik trouwens toch niet aan tafel daar je er zeker van moet zijn dat je niets van de actie zou missen. er moest zo eens iets gebeuren waarvan men zegt "als da maar op de video staat"en de videograaf zit daar op zen gemakje te eten.Ikzelf zou da eeuwig zonde vinden.
MVG Kurry
kurtvermylen@hotmail.com



Guy

 Meld misbruik20-1-2009 18:49:02

Kan wat fout overkomen maar is zeker niet de bedoeling.
De mensen die die avond aan het werk zijn werken in opdracht van hun klant. Wij hebben schuiven nooit mee aan tafel en zorgen altijd zelf dat de cameramensen eten hebben. Is een graad van professioneel zijn.
mvg
Guy


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info