Nu Online
Momenteel zijn er 113 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alleen de zaal, niet het eten?

  3-7-2005 19:53:41
Hallo iedereen,
We zitten nog steeds in het dilemma: een feestzaal met eten en alles in de prijs, of zelf iets in elkaar steken. Omdat we net een huis kochtten, en de ganse dag zelf moeten betalen, vinden we een traditioneel trouwfeest toch redelijk duur. Weet iemand misschien een leuke zaal in de buurt van Heist-op-den-Berg waar je zelf het eten mag verzorgen, maw, alleen verhuring van de zaal?
Bedankt.

Katrien
26-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 913


Els
1-4-2006
 Meld misbruik3-7-2005 21:23:20

wij zijn van Boechout, en huren daar een parochiezaal af, daar zit een keuken en zo bij... bij ons verzorgt dan een traiteur het eten



Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik4-7-2005 11:21:53

Wij hebben ook bewust gekozen voor een zaal zonder traiteur (in Sint-Martens-Lennik), omdat we de (volgens ons) mooiste zaal en het (volgens ons) lekkerste eten wouden combineren, en het zou al echt ongelooflijk toeval moeten zijn dat je favoriete kok bij je favoriete zaal hoort, he :)
Ik wou maar even laten weten dat dit voor ons niet echt goedkoper uitkomt dan een "klassieke formule", aangezien je in veel gevallen geen zaalhuur moet betalen als je de kok van de zaal neemt, terwijl wij natuurlijk de zaal en het eten apart moeten betalen. Je hebt natuurlijk wel veel meer vrijheid wat het eten betreft, zodat je je budget ook beter kan controleren. Nog veel succes ermee, & laat ons weten wat het geworden is! Groetjes, Barbara



Natascha
8-4-2006
 Meld misbruik4-7-2005 11:54:23

Hey Katrien

Wij hebben ook gekozen voor een zaal huren en een traiteur laten komen. Dit gaat alles door te Lebbeke. Wij moeten ook alles zelf betalen en zijn bezig met verbouwingen wat ook al niet goed koop is. Maar als je goed uitkijkt zal je wel rap een zaaltje vinden dat bij jullie past. Nog veel succes in het zoeken.

Groetjes
Tascha



Sofie
7-7-2007
 Meld misbruik4-7-2005 13:23:44

Beste Katrien,

Na grondig onderzoek ben ik tot de vaststelling gekomen dat je beter een feestzaal hebt met eten en alles in de prijs, ipv een feestzaal te gaan huren en dan nog eens apart eten te voorzien. Je moet sowieso al minstens € 1.000 (en meer) neertellen voor de huur van een mooie zaal. Als je daar nog eens het eten per persoon bij telt + de bediening (obers), zal je wel merken dat dat véél duurder uitkomt.

Groetjes,
Sofie



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik4-7-2005 17:29:53

Hallo Katrien,

wij wilden geen restaurant omdat het ons niet zo gezellig leek, die mensen rondom ons heen die we niet kenden. We hebben dus een zaal gehuurd en laten een traiteur komen. Dit komt alleszins duurder uit denk ik, want je moet niet alleen je zaal betalen, ook nog eens versiering en zo veel andere dingen waar je nu echt niet bij stil staat. De aperitiefhapjes worden bijv.niet ter plaatse gemaakt, dus ga ik zelf de boodschappen doen, maar ik moet ook voor izomodozen zorgen waarin de hapjes veilig en koel kunnen worden bewaard tijdens het vervoer. Het voordeel is dat je je zin kunt doen. Wij zetten rondom de vijver in de tuin allemaal tuinkaarsen, mss zou dat bij een zaal niet mogelijk zijn, er komt een ijskarretje voor het dessert, vuurwerk tijdens het ijsjeslikken,...

Je komt er wel uit.

Groetjes
Valerie



Els
1-4-2006
 Meld misbruik5-7-2005 8:43:01

bwa, ik weet niet hoor, onze zaal is zeker geen 1000 euro en versiering, tja, dat is wat je er zelf allemaal van wil maken hé... wij kopen bij Ava van die papier-stoffen servietten en tafelkleden, en wij hebben zelf onze kaarsjes voor op tafel gegoten (aan de hand van ons thema)... wij komen in elk geval goedkoper uit!! wat hier veel aan doet is de drank... wij betalen in onze zaal (we moeten daar wel afnemen), per fles, maar dat is dan bv. 2 euro voor een fles cola waar dan wel een 4-tal glazen uitkunnen in plaats van bv. 1,50 euro per glas te betalen... bij ons is dit de beste oplossing! en wij hebben tenminste een mega grote parket-dansvloer!!



annelies
8-7-2005
 Meld misbruik5-7-2005 17:25:37

Mijn vriend en ik hebben ook eerst uitgekeken naar een leuke zaal, zonder eten en zo.
Als we alles rekenen: zaal, eten drinken, receptie, bediening, versiering... kwam dit ook bij ons duurder uit dan gewoon een traditionele feestzaal. Het is ook echt véél meer werk; je zit met alle bediening waar je zelf mensen voor moet zorgen, ook voor aperitiefhapjes e.d., om over den "opkuis" de volgende dag nog maar te zwijgen. Je hebt veel meer zorgen, dan dat je alles overlaat aan een ervaren feestorganisator van de feestzaal.
Als je goed uitkijkt en verschillende zalen bezoekt, dan zijn er echt wel prijslijke en hele leuke mooie feestzalen te
vinden.
Succes!
annelies



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik5-7-2005 20:00:08

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik zie dat de meningen hierover toch wel verdeeld blijven he. Gisteren zijn we nog eens naar een zaal gaan kijken (op aanraden van collega's van mij) Bleek echt een heel chique zaal te zijn, en toen we de prijzen van de menu's zagen, waren we toch aangenaam verrast hoor. Het toffe daar is, dat je per gang in vele prijsklassen kan kiezen. Als we het zo uitrekenden (eten, drank, zaal, versiering op tafel) zouden we op een €42 per persoon uitkomen. Dan heb je lekker eten, maar geen tongrolletjes of, je weet wel. Is toch niet teveel, he? Want, mijn vriend heeft toch ook meer en meer zin om een feestzaal all-in te kiezen. Want inderdaad, alles apart loopt toch ook vlug op he, zeker als je met een traiteur werkt. Ik denk, om echt goedkoper uit te komen, je bijna niet anders kunt dan zelf een BBQ te organiseren, of een dansfeest met enkel broodjes of zo.
En inderdaad, we komen er wel uit zeker ?! ;-)

groetjes

Katrien



Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik6-7-2005 20:36:49

Wij hebben een zaal apart en daarbij een traiteur en dat komt echt wel goedkoper uit... Versieringen hoeven niet want de zaal op zich is al charmant genoeg (een oude hoeve), den opkuis hebben we niet (doet de zaal) en de traiteur zorgt voor al de rest. Drank moeten we verplicht van de zaal afnemen, maar de prijzen vallen echt wel mee dus daar valt ook niet over te klagen.

Dus even zorgenloos en toch goedkoper :-)

Maar volgens mij hangt dat af van zaak tot zaak. We hebben ook zalen en traiteurs bezocht die te duur waren, dus het is wel even uitkijken. In onze streek ook weinig zalen met bediening gevonden die konden wat wij wilden (wereldbuffet) voor een degelijke prijs.

Mijn advies: veel rondkijken en prijzen vergelijken en dan gaan voor wat jullie het beste lijkt.

Groetjes



Katia
10-5-2009
 Meld misbruik2-11-2008 14:53:02

Hallo,

Wij zouden volgend jaar huwen en zijn op zoek naar een goede traiteur (liefst voor een wereldbuffet) in West-Vlaanderen (streek van Brugge).
Kan iemand een goede tip geven?

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info