Nu Online
Momenteel zijn er 102 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat doen met mensen die van verderweg komen, en dit na de kerk en voor het feest?

  1-7-2005 21:20:23
Hoi allemaal,
De familie van mijn verloofde woont ten zuiden van Brussel. We kunnen niet verwachten dat deze mensen na het kerkelijk huwelijk naar huis rijden, om daarna weer terug te komen voor het feest. Voor de kerk trouwen in de namiddag, en daarna rechtstreeks naar de zaal rijden zou een oplossing zijn voor hen. Maar, dan zitten we weer met het probleem van het vervoer. Hier zullen de chauffeurs dan weer met de duimen zitten draaien tussen gemeentehuis en kerkelijk huwelijk. Zien jullie een oplossing??

groetjes
Katrien

Katrien
26-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 605


Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik1-7-2005 21:22:54

Ah ja, nog even vermelden: wijzelf wonen vlakbij Heist-op-den-Berg, dus wel een eindje van het Brusselse.



Els
1-4-2006
 Meld misbruik1-7-2005 22:02:38

Hey,

mijn schoonfamilie woont in Nederland. Er wordt voor hen niets voorzien tussen de mis en het feest. Er zijn genoeg gelegenheden om een paar uurtjes bezig te kunnen zijn. Stel Lier voor... daar is toch altijd wel iets, en terrasjes zijn er genoeg op de grote markt, het zimmerplein... en het is vlakbij Heist op den Berg...



Catherine
27-5-2006
 Meld misbruik1-7-2005 22:20:37

Hoi Katrien,
Wij zitten zo'n beetje met hetzelfde probleem, de familie van mijn verloofde woont in Hamont-Achel (noorden van Limburg) en ik zelf (eigenlijk mijn ouders want wij wonen nu in Mechelen) in Itegem (je wel bekend als Heistenaar denk ik). Ons kerkelijk huwelijk vindt plaats in Gestel, niet zo ver van Itegem. dus ja, na de kerk en voor het avondfeest (geen receptie voor ons) komt iedereen naar mijn ouders thuis voor een hapje en een drankje (ondertussen gaan wij op locatie voor de foto's).
Is dat misschien een ideetje voor jullie?

groetjes,
catherine



Tine
6-8-2005
 Meld misbruik2-7-2005 17:55:23

Bij ons is het net zo...
Bij de huwelijken van neven en nichten werd er nooit echt iets voorzien voor de mensen die van verder weg waren. Maar wij spraken dan onderling wel af om samen nog iets te doen.
En zo zal het ook zijn bij ons huwelijk.
En diegenen die het echt niet zien zitten, die verschijnen dan alleen op het feest.

Ik vind niet dat je iets extra moet voorzien ! Iedereen is toch groot genoeg om de tijd leuk op te vullen...



Nathalie
5-8-2005
 Meld misbruik2-7-2005 20:03:50

Hoi,

de nonkels en tantes van mijn vriend wonen ook op 3 kwartier van onze huidige woon- en trouwplaats. Zij zijn ook mee uitgenodigd op de receptie en volgen na het kerkelijk huwelijk gewoon naar de feestzaal (op een half uur rijden van onze trouwplaats). Zijn ouders waren bereid om dit te betalen, maar indien zij dit niet zouden doen, zouden de nonkels en tantes zelf een oplossing gezocht moeten hebben. Ze kunnen dit immers niet van je verwachten.

Groetjes
Nathalie
05-08-2005



An
24-9-2005
 Meld misbruik4-7-2005 7:52:51

Mijn familie woont ook allemaal op minstens 100 km van heel het gebeuren. Wij dachten er ook eerst aan om hen al mee naar de zaal te vragen voor de broodjesmaaltijd die wij voor de suite hebben voorzien, maar dan moeten we zijn familie ook vragen - iedereen gelijk voor de wet - en dan wordt het al bijna een hele dag met 100 man. Niet de bedoeling hé.
Daarom hebben wij een paar heel goeie en betrouwbare vrienden ingeschakeld die na de mis bij ons thuis een belegd broodje voorzien en de dorstigen laven. Tantes, nonkels, nichten en neven kunnen zich dan ook nog wat opfrissen om dan richting zaal te vertrekken. Voor een bob en een hotelkamer moeten ze wel zelf zorgen.



nele
20-5-2006
 Meld misbruik4-7-2005 9:14:54

hey katrien,

wij zitten met hetzelfde probleem maar zullen ook niets voorzien in de feestzaal. Bij mooi weer kunnen de mensen terecht in brugge want daar trouwen we, bij slecht weer stellen we ons huisje open, ook al hangen daar risico's aan, en kunnen de mensen terecht bij ons. Broodjes hebben ze niet echt nodig aangezien onze mis in de namiddag is.

veel succes

nele, 20 mei 2006



An
13-8-2005
 Meld misbruik4-7-2005 10:44:33

Hoi Katrien,
Mijn schoonfamilie komt van over het gans vlaanderen. Wij wonen en trouwen in Limburg. Ons huwelijk gaat dan ook hier door. Iedereen is vrij om naar de mis te komen.. Er wordt niets voorzien voor diegene die komen en dan blijven tot het avondfeest. Er zijn hier genoeg gelegenheden in de buurt om een paar uurkes op te vullen.
Groetjes,
An



bruid
26-8-2006
 Meld misbruik4-7-2005 23:01:07

Hey Katrien,

Wij zitten met juist hetzelfde probleem. Ik ben ook van Heist-op-den-Berg (Itegem zoals Catherine) en mijn verloofde is van West-Vlaanderen.
Wanneer trouw jij?
We trouwen voor de wet om 11u in Heist en gaan daarna foto's nemen. Pas om 15u trouwen we voor de kerk. Dit om idd de mensen uit West-Vlaanderen zich niet een hele dag hier zich te laten "vervelen". Na de mis kunnen ze aansluitend naar de feestzaal gaan. Dat is allemaal al vastgelegd, maar nu we voor vervoer aan het kijken zijn, is het idd niet praktisch dat de wet en de kerk zo ver uit elkaar liggen qua timing. Vervoer wordt meestal gerekend per uur en dan kan het wel hoog oplopen met zoveel tijd tussen.
Je kan evt. de mensen laten entertainen ondertussen maar zoals hieronder gezegd wordt, kunnen de meesten zich ook wel leuk bezig houden. Of je kan alternatief of goedkoop vervoer kiezen. Of ...

Mijn e-mailadres is bridetinne@yahoo.co.uk

Moeilijk om te kiezen, hè?
Veel succes ermee!!
Groetjes,
Tinne



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik5-7-2005 20:09:09

Hoi Tinne,
Klinkt stom hoor, maar eigenlijk staat het nog niet vast wanneer wij trouwen. Wij hadden de fout gemaakt om eerst een datum te kiezen, en dan op zoek te gaan naar een zaal. Iedereen was altijd bezig, "gene paniek, er wordt bijna niet meer getrouwd, een zaal zal geen probleem zijn!"...NOT
Dus, eerst hadden wij 26/8/2006 gekozen. Het zal wel ergens daar in de buurt liggen (misschien eerder september), maar hangt dus af van de zaal.
We zijn niet van plan om taxi's te huren, misschien alleen voor ons een oldtimer-cabrio of zo waar mijn vriend dan aan het stuur zit. Dus, normaal moeten we met het vervoer geen rekening houden. Maar, om eerlijk te zijn, heb ik toch graag gemeente en kerk achter de rug, om daarna ontspannen de foto's te kunnen maken hoor.

groetjes,
Katrien


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...