Nu Online
Momenteel zijn er 181 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

volwassen bruidsmeisjes

  12-11-2008 21:18:01
Hey allemaal,

Ik zou graag bruidskindjes én volwassen bruidsmeisjes hebben. Gaat dat? Of is het teveel?
Ik zou echt graag enkele vriendinnen vragen om bruidsmeisje te zijn (op z'n Amerikaans). Maakt het uit hoeveel het er zijn? Ik had aan 3 of 4 gedacht.
Ik zou ook graag hebben dat ze dan (ongeveer) hetzelfde aan hebben. Is het dan de bedoeling dat wij als koppel alles betalen? Of kunnen we zeggen dat we een bepaald bedrag per persoon bijleggen?
Oooh, ik weet het allemaal niet zo goed. Ik vind het gewoon supermooi zo'n volwassen bruismeisjes en ik zou het superleuk vinden moesten enkele vriendinnen er echt heel de dag bij zijn (vanaf het klaarmaken 's morgens).

Zijn er van jullie die ook vriendinnen als bruidsmeisjes hebben? En hoe hebben jullie het aangepakt?

Alvast bedankt voor de reactie!

xx Sanne ( 25/07/09)

sanne
25-7-2009
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1176


Kathy
23-5-2009
 Meld misbruik13-11-2008 9:15:19

Hallo Sanne,

Ik zou in totaal 7 bruidsmeisjes/jonker hebben. 1 bruidsjonker (ons zoontje van 4), 3 kleine bruidsmeisjes tussen 6 en 10 en dan nog 2 grote nichten en 1 vriendin.

Ik wil sowieso de kledij van de bruidsmeisjes betalen, maar voor de grote zou ik bijleggen. Nu is het zo dat mijn ene grote nicht het niet zag zitten om nog zo in de belangstelling te staan, dus heeft zij afgezegd. En bij toeval is mijn vriendin zwanger, en zal tegen dan 8 maanden zwanger zijn. Dus vallen uiteindelijk de grote weg, wat ik eigenlijk wel jammer vind. Maar niet getreurd, ik vraag nu binnenkort mijn vriendin, trouwens beste vriendin als getuige. Dus alles komt op zijn pootjes terecht.

Wij zouden ook kijken om een beetje in dezelfde lijn te kleden. De kleintjes allemaal hetzelfde, maar voor de grote zouden wij enkel het kleur bepalen. Want als volwassene is je lichaamsbouw niet altijd perfect en trouwens zij moeten zich ook goed in hun vel voelen.

Veel succes

Kathy



eva
26-10-2008
 Meld misbruik13-11-2008 10:08:29

Hey Sanne,

kleine en grote bruidsmeisjes kan zeker samen! Kijk maar naar de amerikaanse filmpjes op youtube en dergelijke.
Het aantal hangt in principe af van hoe 'chique' de hele omkadering is. Om een paar extreme voorbeelden te geven: als een princes trouwt heeft ze minstens 12 bruidsmeisjes (volwassen), heb je een intieme trouw op het strand, dan is 2 een meer gangbaar aantal. Maar uiteindelijk doe je natuurlijk wat je zelf wil.
Ik wou ook heel graag volwassen bruidsmeisjes en had mijn zus, schoonzussen en een vriendin gevraagd. Maar 1 schoonzus is 8,5 maand zwanger op de trouw, dus die valt een beetje af en de andere schoonzus is ondertussen geen schoonzus meer en vond het dus een beetje raar om nog mee te doen. Dus ik hou er 2 over.
We zijn samen kleedjes gaan kiezen en hebben uiteindelijk voor een zwart jurkje van Mexx gekozen. Iets wat geen fortuin kost, wat ze achteraf nog kunnen aandoen en vooral waar ze zichzelf goed in voelen. Ook mijn zwangere schoonzus heeft iets in het zwart gekocht, zodat ze er toch nog een beetje bij hoort.

Voor de rest staan de mannen bij ons vooraan in de kerk te wachten, komen de bruidsmeisjes 1 voor 1 binnen, gaan aan de andere kant van de jongens staan en dan kom ik met mijn papa binnen. Dat is alvast het plan. Volgende week zal ik laten weten of het ook zo gegaan is! :-)

groetjes,
eva



Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik13-11-2008 12:20:08

Wij zijn op 19 september getrouwd, alweer 55 dagen geleden!! Ook wij deden het op zn amerikaans, met 5 bruidsmeisjes en 5 bruidsjonkers, onze beste vrienden eigenlijk. Bovendien waren er ook nog 3 bruidskindjes. De 10 bruidsmensen zijn per 2 de kerk binnen gelopen na de ouders en grootouders. Ze vormden dan een soort haag rond het altaar. Tijdens de viering zaten ze op de eerste rij naast de ouders. De kindjes liepen voor mij en mn opa.
Int begin van de trouwvoorbereiding was ik er echt van overtuigd dat het dit was dat ik wou. Hoe dichter onze dag kwam, hoe meer ik hieraan begon te twijfelen...zou het niet een beetje erover zijn??? Uiteindelijk is het toch doorgegaan en kheb er nog geen moment spijt van gehad. tWas niet alleen leuk om al van 's morgens vroeg mn beste vriendinnen bij te hebben, het zag er gewoon ook allemaal heel goed uit. De mannen allemaal int zelfde kostuum, de vrouwen in kleedjes die mijn mama had gemaakt. Allemaal tzelfde kleur mr ieder een ander model. Er staan al enkele foto's op onze site www.bertencharlotte.bruiloftsite.nl Je moet mr eens kijken, wie weet doe je gedachten op!
Groetjes



sanne
25-7-2009
 Meld misbruik13-11-2008 12:35:34

Hey Charlotte,

Ik ben op jullie site gaan kijken. Je zag er supermooi uit!
De bruidsmeisjes ook trouwens! Ik wou sowieso ongeveer hetzelfde materiaal en dezelfde kleur, maar misschien een ander model.
Ik kan misschien ook wel eens op zoek naar iemand die de kleedjes kan maken...

ondertussen ben ik meer en meer overtuigd van mijn beslissing...

xx



Kristien
25-7-2009
 Meld misbruik13-11-2008 12:55:46

Hallo,

Bij mij zijn mijn 3 beste vriendinnen mijn bruidsmeisjes! Wat veel fijner is want dan zijn ze ook constant bij je voor je te helpen, dingen bij te houden,je bij te schminken..
Voor mij zijn mijn vriendinnen even belangrijk als familie..



Cindy
22-11-2008
 Meld misbruik13-11-2008 13:01:21

Hey Sanne,

Gewoon doen, zou ik zeggen.
Wij trouwen volgende week, en hebben 2 volwassen bruidsmeisjes (beste vriendin en nicht) en dus ook 2 bruidsjonkers (broer van mijn aanstaande en zijn beste vriend).
Hij is van Ierse afkomst dus daar is dat gewoon traditie :-)
Daarnaast hebben we ook nog een bruidsmeisje en jongen van beiden 4 jaar.

Voor de volwassen bruidsmeisjes heb ik stof gekozen (en dus ook betaald) en hebben zij het model van hun kleedje gekozen dat we dan hebben laten maken.
De kostuums voor de mannen zijn gehuurd en die nemen wij ook volledig voor onze rekening.

Succes !
Cindy



Katrijn
12-9-2009
 Meld misbruik13-11-2008 17:24:46

Aan Charlotte,

wat een mooi trouwkleed had jij aan zeg!
Kan je mij soms verklappen van welke ontwerp(st)er het komt? Ik moet namelijk binnen 3 weken voor het eerst gaan passen en ben zo links en rechts wat namen aan het noteren.

Alvast heel erg bedankt!



Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik13-11-2008 18:00:17

Hey Katrijn,
bedankt voor het compliment!
Mijn kleed was een Ian Stuart, model Sancerre. Heb er heel veel complimenten over gekregen op onze dag...en zeggen dat ik tot op de dag zelf twijfels had over mn keuze, kvond het eigenlijk iets teveel tralala voor mij. Uiteindelijk voelde ik me er gewoon super in.
xx



Isabelle
27-7-2008
 Meld misbruik16-11-2008 21:19:30

Dag Sanne,

Ik wilde ook eerst bruidsmeisjes op zijn Amerikaans, in dezelfde kleedjes.. prachtig gewoon!
Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen dat twee van mijn vriendinnen in de suite gaan met de twee broers van mijn vriend.
Ik zou zeggen, ga ervoor!

@ Charlotte:
Heb zelf ook getwijfeld over Sancerre, doe het nog steeds, maar heb uiteindelijk voor een ander kleed van IS gekozen. Wat ik eigenlijk wilde weten: waar heb jij je oorringen en armband gehaald, vond ze er heel goed bij passen.

Groetjes.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...