Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie mag mee bij passen kostuum?

  12-11-2008 16:49:31
Hallo,

mijn toekomstige draagt nooit een kostuum, laat staan een das!! Vinden jullie dat een bruidegom zonder das kan?
Hij kijkt ook helemaal niet uit naar het passen van een kostuum en wil graag dat ik mee ga. Mag dit? (allez, gaan er nog koppeltjes SAMEN het kostuum passen?)Of is er ook zo'n traditie net zoals bij het trouwkleed??

Hopelijk kunnen jullie mij en mijn toekomstige gerust stellen,
alvast bedankt!
Evelien

Evelien
8-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1515


Nele
10-10-2009
 Meld misbruik12-11-2008 16:54:04

Hey,

Als je verloofde zich meer op zijn gemak voelt als jij meegaat om te passen, dan zou ik daar absoluut niet aan twijfelen! Ik denk ook niet dat het een traditie is om de man nog niet in kostuum gezien te hebben...

(Al geloof ik niet meer in de traditie van het trouwkleed ook, want ik ken toch veel mensen die uit elkaar zijn gegaan zonder eerst het trouwkleed gezien te hebben, dus of dat echt ongeluk brengt? :-) )

Het voordeel als je zelf meegaat is dan natuurlijk ook dat je ook mee kan kijken of zijn kostuum wel bij jouw kleed past!

Groetjes
Nele



Joke
6-12-2008
 Meld misbruik12-11-2008 16:54:08

ik ben mee geweest, maar heb me met men rug naar hem gezet. dus ik heb nog niks gezien, en wil dat ook zo houden! (ik ben mee geweest uit pure praktische overwegingen: we moesten nadien nog in de buurt zijn...)



Nele
28-2-2009
 Meld misbruik12-11-2008 16:55:58

Ik ga alleszins mee met mijn ventje! Wie weet met wat komt ie anders thuis... ;))
Ik denk niet dat t zo'n probleem is, je moet trouwens doen, wat je zelf wil! t is jullie trouwfeest, en jullie moeten jullie er goed bij voelen!
Blijkbaar is er wel een soort traditie dat de moeder/schoonmoeder meegaat om t kostuum van de bruidegom te kiezen, maar ik weet er t fijne niet van!
groetjes en veel succes,
Nele



Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik12-11-2008 16:59:46

Hey naamgenote ;-)

Blijkbaar delen wij meer dan alleen onze voornaam want mijn vriend is ook niet zo happig op kostuums en dassen.:-) We hebben afgesproken dat hij geen das hoeft, ik vind dat een mooi pak ook zonder kan maar hij heeft wel beloofd dat hij er enkele zal passen en dan gaat beslissen.
Ik ga ook met hem mee (heb hem niet veel keuze gelaten hihi). Hij is dan meer op zijn gemak en ik ben ook gerust dat hij er "fatsoenlijk" bijloopt. (de stijl van zijn ma is niet echt dezelfde als de mijne...)

Veel succes bij het passen! Bij ons gaat het nog een paar maand duren.

Evelien



Joke
28-3-2009
 Meld misbruik12-11-2008 17:06:23

Ik ben niet mee geweest om mijn verloofde zijn kostuum te gaan kiezen. Hij draagt ook nooit een kostuum of een das.
Wij hebben eerst samen zijn hemd uitgezocht omdat hij absoluut een hemd wilde in een kleurtje en zijn schoenen heb ik ook gezien.
Dan is hij samen met zijn moeder een kostuum gaan kiezen. Hij zag het eerst niet echt zitten maar uiteindelijk hebben ze toch een 3-tal winkels gedaan. Hij vertelde me dat hij het onmiddellijk wist als hij het aan had.
Ik weet ook al dat hij geen das zal dragen omdat hij dat echt niet wil.
De mannen in onze suite zullen wel een das dragen maar dan in het kleur van de kledij van de dame die ze begeleiden.

Groetjes,

Joke




Els
17-7-2010
 Meld misbruik12-11-2008 20:20:52

Bij ons is een gemeenschappelijke vriendin meegeweest met hem. Ik heb eerst mijn kleed gezocht en toen ik het had en nog eens mocht gaan passen, is zij meegeweest, zodanig dat zij wist welk soort kostuum wel of niet zou passen. Moet wel zeggen dat zij een heel goed gevoel hiervoor heeft en dat mijne man en ik haar daarin wel ten volle vertrouwen. Zo was ik ook gerust terwijl ik nog niets van zijn kostuum gezien had en het toch bij elkaar paste.
Els



sofie
22-5-2009
 Meld misbruik12-11-2008 20:33:54

Dag! Mijn vriend haat het om een das en kostuum te dragen. En eerlijk gezegd vind ik hem ook veeeel mooier zonder das. Dus zouden we allebei liefst hebben dat hij gewoon een kostuum draagt. Maar dat is buiten onze mama's gerekend... Ik ga niet mee om een kostuum. Zijn mama gaat met hem kleren kopen.



sanne
25-7-2009
 Meld misbruik12-11-2008 20:52:55

Hey Evelien,
Ik vind zeker dat een bruidegom zonder das kan! Het lijkt mij belangrijker om jezelf te zijn en dat jullie je die dag goed voelen dan dat alles volgens 'de regels' is. Trouwens, de regels worden tegenwoordig bij iedereen wat aangepast naargelang de zin van het koppel. Mijn neef is getrouwd met een jeans, een hemdje en een leren jas erover. Dat paste gewoon geweldig bij hem.
Mijn verloofde zal waarschijnlijk wel een kostuum en een das dragen. Hij draagt dit wel graag en is het ook wel wat gewend omdat dit soms moet voor zijn werk.
Ik denk dat ik niet mee passen voor zijn kostuum. Maar zijn mama is volop mee aant gaan voor mijn kleed én gaat sowieso mee voor zijn kleren, dus we zullen wel bij elkaar passen.
Maar het is nog niet zeker hoor! Voor hetzelfde geld bedenk ik me en wil ik toch mee!
Ik vind het (lijkt misschien egoïstisch)belangrijker dat hij mijn jurk niet ziet...In ieder geval, ik vind dat je met de tradities kan doen wat je wil!! Pas alle gebruiken gewoon aan naar jullie eigen zin! (doen wij ook)

Maak je maar niet ongerust!
groetjes Sanne






Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik12-11-2008 21:01:36

Ik ben een paar winkels meegeweest om mijn ventje aan te sporen om te beginnen kijken.
Uiteindelijk heeft hij het in de winkel gekocht waar mijn mama en ik bij waren.
Maar... ik had hem wel eerst zelf laten kiezen. En ik heb dus alleen gezegd welk hemd ik daar graag onder zag en mijn zegen gegeven (net zoals mijn mama)
En het paste perfect bij mijn kleed.

Ik vertrouwde de smaak ook niet echt van mijn schoonmoeder en ben dus blij dat ik er bij was.
Hij had trouwens wel een korte das aan, vond ik mooier dan ik had kunnen denken.

Groetjes
Heidi
13/09/2008



Inge
24-4-2009
 Meld misbruik12-11-2008 21:11:09

Hey,

Bij ons is het allemaal niet zo 'passend' bij elkaar. Mijn vriend heeft 3 broers en 1 zus en allemaal getrouwd. Kan je onze suite al voorstellen! Als ik voor hen allemaal bij elkaar passende kledij moet uitzoeken! Iedereen mag aandoen wat hij zelf wil, ik reken er wel op dat allemaal deftig zal zijn.
Toen ik mijn trouwjurk gekozen had zei mijn zus en vriendin dat nu mijn vriend wel een kostuum móet dragen. Want dit kleed vráágt om een bijpassend kostuum en zij zullen met hem wel eens gaan winkelen! Nu moet je weten dat mijn vriend zelfs bijna nooit een hemd draagt. Wel van mij mag in een jeans trouwen, ik wil mijn ventje naast mij zoals hij is! (Welliswaar een mooie gekleedde jeans, die zijn er ook.) Als hij echt niet graag heeft dat ik meega, wat ik betwijfel, stuur ik zijn broer mee. Zij hebben ongeveer dezelfde smaak en dan weet ik dat het ook goed zal zijn. Hij moet zeker niet met mijn ma op stap gaan, want dan komt het niet goed! :-)
Geniet er maar lekker samen van!
Groetjes...
Inge 25/04/2009



Lien
23-5-2009
 Meld misbruik13-11-2008 8:41:28

Mijn vriend heeft ook nog nooit een pak en das gedragen. Hij wil helemaal geen das en dat hoeft voor mij niet. Bovendien wil hij een heel speciaal kostuum. Aangezien zijn en mijn ouders dat uit zijn hoofd proberen te praten, zal ik met hem meegaan. misschien dat zijn mama ook nog meegaat voor de defintieve beslissing. We zien wel!



Sanne
22-8-2009
 Meld misbruik13-11-2008 11:38:52

Mijn vriend draagt ook nooit geen kostuums ofzo. Ik ga dan ook mee als hij zijn zoektocht start, want ik ken hem, als het maar goed zit is is het goed, al staat het dan als een 'tang op een varken' geen nood het zit goed. en als het van mijn schoonmoeder zou afhangen zou hij in een traditionele piteleer gaan... niet dus!



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik13-11-2008 14:45:46

hey Evelien

Als trouwkoppel draag je wat je wil.
Elk koppel is anders en daar doe je uw zin in.
Ik vind wel dat je bij een kostuum als bruidegom een das moet dragen. Zonder komt heel slordig over, maar er is niemand die jullie verplicht.
Er zijn heel veel bruidjes die mee het kostuum van hun verloofde gaan kiezen, maar dat vind ik zo bizar!
De man ziet toch ook je kleed niet?
Voor die verloofde is er goed uitzien toch ook speciaal?
Ik vond het heel erg leuk dat ik niet wist wat mijn man aanhad! Ik heb hem wel laten weten welk kleur mijn kleed was, zodanig dat hij in functie daarvan kon kiezen of proberen allé.
Maar kijk jullie zijn daar volledig vrij in. Doe wat jullie het liefste doen niet wat jullie geacht worden te doen!
Geniet ervan!



Evelien
8-8-2009
 Meld misbruik14-11-2008 16:48:46

Bedankt allemaal voor de tips!
Ik denk dat ik mee ga om te passen (en duidelijke aanwijzingen te geven)en miss kan hij dan nog alleen zijn definitieve keuze maken!
Voor een das ben ik er nog niet uit, maar dat zullen we wel zien als hij er eentje aanheeft.
Groetjes en nog veel succes allemaal!
Evelien


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info