Nu Online
Momenteel zijn er 138 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ik zou graag trouwen volgend jaar maar heb ik dan tijd genoeg?

  3-11-2008 11:50:06
Hey allemaal,

Ik ben tot nu toe nog niet gevraagd maar ik weet dat het eraan komt nog dit jaar. Nu zou ik graag volgend jaar al trouwen. Is dit haalbaar volgens jullie?

Inneke
19-9-2009
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1015


Laetitia
20-6-2009
 Meld misbruik3-11-2008 12:03:40

Een zaal vinden zal iets moeilijker zijn (vooral als je nog in de zomerperiode wil trouwen). Maar voor de rest moet dat lukken denk ik.

Gemeentehuis kan je zowiezo ten vroegste 6 maanden van te voren vast leggen (allé dat was bij ons toch zo). En als je in een kleiner dorp trouwt zal de kerk ook wel nog vrij zijn. Hou er wel rekening mee dat een trouwjurk normaal 6 maanden op voorhand besteld moet worden.

Veel succes en hopelijk wordt de big question dan snel gesteld, zodat je kan beginnen plannen :-)!



Winterbruidje
19-12-2008
 Meld misbruik3-11-2008 12:09:08

Dat is zeker haalbaar. Wij hebben begin augustus (dit jaar) besloten om nu 19 december 2008 te trouwen. En ja hoor, we zitten perfect op schema. We hebben alles vlot kunnen boeken ondanks de feestdagen.

Veel succes met plannen,
Winterbruidje



Silvie
19-9-2009
 Meld misbruik3-11-2008 12:21:46

Hey Inneke,

Ik ben ook pas 3 weken geleden gevraagd! Eindelijk :-)
We hebben net de wet, kerk en feestzaal vastgelegd voor 28 maart 2009.

Mijn volgende stap is de zoektocht naar een trouwjurk.

Het is dus zeker nog haalbaar! Hou er alleen rekening mee dat de meeste feestzalen al bezet zijn op zaterdagen vanaf april tot en met september. Vrijdagen kan je wel nog vinden in deze periode.

Groetjes Silvie



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik3-11-2008 12:54:13

Hey Inneke,
Het hangt er wat vanaf in welke periode jullie willen trouwen. Zoals al eerder aangehaald zijn veel bekende feestzalen in de zomer al grotendeels volgeboekt, maar als jullie in de herfst/winter willen trouwen, moet dat denk ik wel kunnen.
Ik zou je ook aanraden om - zodra jullie een datum hebben - naar het gemeentehuis te bellen om te vragen vanaf wanneer jullie een uur voor de wettelijke trouw kunnen vastleggen. Wij trouwen op 22/08/2009 en ik heb eind september of begin oktober hiervoor gebeld en er waren al veel uren bezet waardoor we op een andere dag voor de wet moeten trouwen.
Hopelijk vraagt je liefje je snel ten huwelijk :-)



Daphne
20-9-2008
 Meld misbruik3-11-2008 13:11:51

Het enige waar je je misschien moet naar schikken is inderdaad de feestzaal, maar voor de rest is dat zeker haalbaar.
Groetjes,
Daphne



Nathalie
20-12-2008
 Meld misbruik3-11-2008 13:41:40

Hallo Inneke,

Vraag het hem zelf! Dat heb ik ook gedaan omdat mijn verloofde er maar geen werk van maakte... En ik moet zeggen, ik ben blij dat ik dat gedaan heb want voor mij was het belangrijk en dat ging op de duur tussen ons in staan.

Groetjes,

Nathalie



Inneke
19-9-2009
 Meld misbruik3-11-2008 14:43:58

Hey Nathalie,

Als ik het hem zelf vraag dan... Mag ik naar een andere op zoek denk ik.
Neen hij is heel traditioneel in die zaken. Zodus is het wachten geblazen.
Maar hij weet dat hij zich moet haasten.

Ik had natuurlijk gehoopt om in de zomer te trouwen maar hoe langer "de" vraag op zich laat wachten hoe meer vrede ik er eigenlijk mee neem om in de herfst/winter te trouwen. kan ook gezellig romantisch zijn.



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik3-11-2008 14:52:42

Gewoon afwachten meid ;-) Ik heb ook 11 jaar moeten wachten, maar hij heeft me op voorhand duidelijk gemaakt dat we pas zouden trouwen als we in ons huisje zouden zitten.



Nella
14-3-2009
 Meld misbruik3-11-2008 20:05:07

Hallo,

Wij hebben dit weekend beslist om te trouwen (fladder hier wel al een stuk langer rond op het fuorum ;) en we zouden dit graag doen het weekend van 21 maart. Ik hoop dus ook dat het haalbaar wordt. k wil vanalles beginnen te regelen maar weet eigenlijk niet echt waar te beginnen :-s Nog veel succes anders en niet wanhopen!
groetjes Nella



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik3-11-2008 20:23:05

Geduld. Misschien is hij er nog niet klaar voor. Bij mannen geeft dit wel eens het gevoel van nu is't gedaan met feesten en plezier. Het gevoel van oud worden wat ze liever nog even uitstellen. Maar pas op dat uitstel geen afstel wordt. Toch voldoende hints geven hé.



celine
7-9-2008
 Meld misbruik4-11-2008 8:14:37

Dag Inneke,

Wij hebben in april besloten om hetzelfde jaar in de zomer nog te willen trouwen. In mei de zaal gevonden, eind mei vastgelegd, en eind augustus getrouwd. Allemaal geen probleem, zolang je niet op een bepaalde dag gefixeerd bent. Wij wilden ergens tss half augustus en half september trouwen, de exacte dag stak niet zo nauw. Wel, elke zaal die we bezocht hebben (+- 10) had nog verschillende vrijdagen en de meeste ook nog een zaterdag vrij. Wij hebben nergens problemen gehad door onze late beslissing.

Succes ermee,
Celine



sanne
25-7-2009
 Meld misbruik4-11-2008 16:45:22

ik weet niet van welke streek je juist bent, maar in de streek rond Antwerpen zijn nog veel feestzalen vrij op 15 augustus omdat we dan moederdag vieren. wij wilden in augustus trouwen en die dag was echt nog overal vrij! uiteindelijk is bij ons 25/07/09 geworden omdat mijn moeder is gestorven en moederdag dus nogal gevoelig ligt.

ik hoop voor jou dat hij je snel vraagt!! (nu ik weet hoe leuk het is)

groetjes Sanne (25/07/09)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...