Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

een beetje in de put

  28-10-2008 17:44:03
Hallo allemaal

Waar ik nu mee af kom is heeft eigenlijk niks te maken met trouwen.
Met ik ben ondertss zo vertrouwd geraakt met dit forum dat ik het hier even kwijt wil.

21 nov moet ik geopereert worden aan mijn wijsheidtanden.
Ze moeten er alle 4 uit. Kzie het echt niet zitten. Heel de dag ben ik daar mee bezig, en kwordt daar zo moe van.

Ik sta ervoor en ik moet erdoor.
Maar ik ben wel heel bang!

Nog mensen die dit moeten laten doen,of hebben laten doen?

Groetjes
Kimberly


Kimberly
4-7-2008
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1204


sanne
25-7-2009
 Meld misbruik28-10-2008 17:55:05

Ja hoor, heb ik ook laten doen.
Alle 4 tegelijk is goed. Want dan is het sowieso onder volledige narcose (geen enge geluiden enzo...)! Bij mij viel het allemaal nogal mee. Ik heb er ongeveer 4 dagen echt pijn aan gehad. maar met pijnstillers overdag en lekker vroeg gaan slapen is het allemaal goed te doen. Eten was de eerste dagen ook wat moeilijk.

Maar al bij al, ik had er meer pijn aan toen ze erdoor probeerden te komen dan van de operatie...

Komt wel goed hoor!
Veel sterkte!

xx Sanne (25/07/09)
Komt allemaal wel goed



Sabine
7-8-2009
 Meld misbruik28-10-2008 17:57:35

Hey Kimberley,

Ik begrijp waar je nu voor staat. Enkele jaren geleden heb ze ook alle 4 moeten laten trekken. Werd toen volledig verdoofd. De operatie zelf duurde maar een half uurke geduurd. Achteraf er goed op letten dat je niet te rap vaste en warme voeding begint te eten, zorgen voor een zeer goede en strikte mondhygiëne en dan gaat dat wel ze.Ook regelmatig ijs tegen je wangen leggen voorkomt erge zwellingen en blauwe plekken. De ene mens is hier natuurlijk gevoeliger voor dan de andere, bij mij zag je niks aan mijn gezicht achteraf.
De draadjes geven een vreemd gevoel, en als ze ze uithalen kriebelt het wat, maar doet geen pijn hoor.
Denk vooral babbelen met je arts en de verpleegkundigen over je angst en ze zijn dan wel extra voorzichtig hoor!

In elk geval veel sterkte en het komt wel goed!!

Grtjs
Sabine



Wenke
28-8-2010
 Meld misbruik28-10-2008 18:21:41

Hey Kimberly,

Ook ik begrijp wat je nu doormaakt. Enkele jaren terug zijn ook mijn wijsheidstanden operatief verwijderd. Ik was ook heel erg nerveus en bang, want was nog nooit onder narcose geweest. Ik heb dit inderdaad gewoon gezegd tegen de verpleegster die me naar mijn kamer bracht voor de ingreep en zij heeft me een kalmeermiddel gebracht dat ik moest innemen. Op die manier was ik al behoorlijk suf alvorens ze me verdoofden. Ook daarna heb ik, mits wat pijnstillers te nemen, absoluut geen last gehad (behalve 2 dikke hamsterkaken voor enkele dagen). Dus wees gewoon eerlijk over je angst in het ziekenhuis en ze helpen je er wel door. En achteraf kan je ventje je extra goed in de watten leggen ;)

Veel succes.
W.



Laura
18-7-2009
 Meld misbruik28-10-2008 18:27:16

Hey,

Ik heb ze alle 4 een paar jaar geleden laten trekken. Ik had er achteraf geen last van, noch zwelling noch pijn. Eén gouden tip: veel ijs en nog eens ijs! Zowel langs binnen als tegen je kaken... Komt wel in orde! Waar laat je de operatie doorgaan?

Probeer je wat te ontspannen en regel eventueel een gesprek met je arts die de operatie gaat uitvoeren.. veel sterkte en succes!

Groetjes,

Laura x

ps: je mag me altijd mailen (ik ben vroedvrouw/verpleegkundige) claes_laura@hotmail.com
http://laura-bert.bruiloftsite.nl



kristel
14-7-2009
 Meld misbruik28-10-2008 19:52:03

hallokes,

Ik heb een paar jaar geleden ook mijn vier tanden laten wegsnijden ik had ook veel schrik maar het was goed meegevallen hoor. Ik ben ondertussen ook een verpleegkundige en zie regelmatig mensen die hun wijsheidstanden laten verwijderen en er zijn er zelfs bij die hier helemaal geen last van hebben. Het is natuurlijk zo dat je wat pijn gaat hebben maar je moet hier zeker niet kei veel schrik voor hebben.

groetjes



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik29-10-2008 11:00:58

Hey Kimberly

Dat je daar een beetje ongerust over bent is normaal, maar helemaal niet nodig.
Die ingrepen doen ze continu.
Ik heb over twee jaar ook mijn vier wijsheidstanden laten uitsnijden. Die zaten nog praktisch volledig in het vlees, dus ze hebben diep moeten snijden. Achteraf heb ik een aantal dagen wel veel pijn gehad, maar dat is allemaal relatief. Ik had een vriendin die ze moest laten uitsnijden en die had totaal geen pijn. Die ging de dag erna alweer werken... Is echt zo verschillend bij iedereen... Maak er je niet te druk in. Het passeert rap, zelf als je pijn hebt. HEt gaat maar over een paar dagen. Veel succes!



Katleen
1-8-2009
 Meld misbruik29-10-2008 11:16:54

Hey Kimberly,

Normaal dat je nerveus bent hoor. Ik heb de mijne er ook alle 4 moeten laten uitsnijden, en ik was doodsbang. Heb het ook tegen de arts gezegd, en ze hebben daar echt wel rekening mee gehouden (pilletje gekregen om te kalmeren voor ik naar de operatiezaal ging, heel veel uitleg gekregen...).
Normaalgezien ben ik nogal een pechvogel op zo'n gebied, als er iets mis kan lopen, loopt het wel mis. Maar hier heb ik écht nergens last van gehad, was niet dik, niet blauw, niet opgezwollen, en met een normale dosis pijnstillers heb ik ook niet veel pijn gehad.

Komt wel in orde, ik duim voor je!

Groetjes,
Katleen



Inge
1-10-2011
 Meld misbruik29-10-2008 11:20:12

Hallo!!

in Juni dit jaar was ik ook aan de beurt na lang uitstellen en veel schrik om mijn 4 wijsheidstanden te laten verwijderen.

Ik moet zeggen: het is reuze meegevallen!

De tip ijs ijs en nog eens ijs is echt een gouden! Ik heb heel snel blauwe plekken en had schrik dat ik een volledig blauw gezicht zou hebben (er lagen ook 2 tanden scheef volledig in het vlees) maar ik heb (buiten een bijna onzichtbaar plekje blauw) dankzij het ijs echt nergens last van gehad.
Een goede dafalgan bruistablet op tijd en stond en het gaat echt bijna zonder pijn!

Geen zorgen maken! Het komt wel goed!

Groetjes!



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik29-10-2008 12:40:57

Ik heb dit enkele jaren geleden ook laten doen en had ook schrik; mijn eerste operatie :-) Moet zeggen dat ik de narcose toch wel leuk vond haha! Toen ik wakker werd dacht ik echt dat ze mij nog moeste opereren! Als ik je de tip der tips mag geven: neem voldoende pijnstillers in. Ik heb dat niet gedaan en braafjes de aangewezen hoeveelheid op het doosje gevolgd, maar dat was echt niet genoeg. Op een bepaald moment is de pijn erdoor gekomen en die kreeg ik niet meer in bedwang. Heb me toen behoorlijk beroerd gevoeld!
Veel succes!



Laura
18-7-2009
 Meld misbruik29-10-2008 18:35:35

Kimberly,

Ik heb jouw mail gelezen en wou net je in het lang en in het breed antwoorden, toen ik per ongeluk op verwijderen drukte... Zou je je mailadres (en eventueel je verzonden mail - als je hem nog hebt) terug willen mailen? SORRY!

Tot binnekort!

Lieve groetjes,

Laura xxx


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...