Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waar naartoe op huwelijksreis?

  16-10-2008 12:38:03
Hey iedereen,

Mijn vriend en ik komen er maar niet uit naar waar we op huwelijksreis willen gaan.
Momenteel denken we erover om richting Caraïben te trekken. In eerste instantie hadden we gedacht om richting Mauritius te trekken, maar blijkbaar is mei geen ideale periode om daar naartoe te gaan.
Heeft er iemand tips voor ons?
Leuke bestemmingen op de Caraïben of zo? Of elders?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Caroline
23/05/2009

Caroline
23-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1079


s
1-6-2007
 Meld misbruik16-10-2008 12:58:48

Als je toch al in zo'n verre richting aan het denken bent, kan ik je Hawaii aanraden. Wij zijn een paar eilandjes van de staat Hawaii gaan bezoeken. Absoluut de moeite waard!!!
(ik wil terug!)



s
1-6-2007
 Meld misbruik16-10-2008 13:00:07

Oh ja, nog vergeten te zeggen:
Je kan daar heel het jaar door naar toe gaan. In de winter is het er wel kouder, maar dan zijn de walvissen daar in de buurt.
Wij zijn in augustus geweest en dat was goed, alleen voor mij iets te warm (maar ik heb het rap te warm).



Deborah
4-4-2009
 Meld misbruik16-10-2008 14:29:40

hallo,

Omdat we op reis in het algemeen meestal wel wat van de lokale cultuur willen leren, gaat onze huwelijksreis naar Cambodja en Vietnam. een combinatie cultuur en strand is zeker mogelijk.

Succes



els
1-5-2009
 Meld misbruik16-10-2008 16:23:13

Deborah,
wij gaan ook richting Vietnam :)!

we kijken er al superhard naar uit en het zal niet lang meer duren voordat we onze droomreis zullen boeken.

groetjes!



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik16-10-2008 16:59:50

We hebben lang getwijfeld, veel van gedacht veranderd en eindeloos veel opgezocht en geïnformeerd. maar uiteindelijk is het Bali geworden. Een rondreis gecombineerd met 3dagen luxe en verwennerij ervoor en 4dagen strand erna. We kijken er nu al vol verlangen naar uit.



Laura
11-7-2009
 Meld misbruik16-10-2008 19:55:59

s, mag ik vragen met welke maatschappij jullie naar hawai zijn gegaan en eventueel hoeveel dat heeft gekost?

Groetjes, Laura



Inge
24-4-2009
 Meld misbruik16-10-2008 20:30:44

Hey,

Wij zouden ook graag in mei op huwelijksreis gaan. Volgens Thika travel is mei wel een goede maand om naar Mauritius te gaan. Ik ben eigenlijk nog aan't twijfelen 14dagen rondtoeren op Kreta of 1week zon, zee, strand Mauritius. Of mss van elk een week, maar dan zou ik eerst eens de juiste prijzen moeten gaan vragen. Als je richting Caraïben wil, denk ik dat Jamaica en Aruba wel tof zijn. Ga maar gewoon veel brochures halen, en dan kan je nog veel dromen! :-)
Groetjes...
Inge 25/04/2009



s
1-6-2007
 Meld misbruik16-10-2008 21:44:50

Laura,

Wij hebben alles zelf gepland dus niet via een reisburo. Als je googled vind je wel reisburo's die rondreizen aanbieden.

Zelf organiseren is heel makkelijk voor reizen in de USA. Alles via internet opgezocht en gereserveerd. Later voor de zekerheid nog een bevestigingsmailtje gevraagd. Al onze reservatiemails hadden we afgeprint voor moesten we ergens problemen hebben. Overal werd er erg snel geantwoord en terplaatste bleek alles altijd inorde te zijn.
Enkel de vliegtuigticketen naar Honolulu en tussen de drie eilandjes hebben we via Joker geboekt. Vliegtuigen tussen de eilandjes kan je enkel boeken als je in de USA woont of via een reisburo.

De reis was Duuur!! maar de moeite!! Ik wil zooo graag daar nog eens terug naar toe.
Nu hadden wel wel dure vliegtuigticketen voor Brussel-Honolulu, die waren 1200 euro per persoon. *slik* Dat kan zeker goedkoper (1000eur, dus nog steeds duur), maar wij hebben te laat geboekt en vlogen in augustus. Twee factoren die het ticket duurder maken.
De vliegtuigticketjes tussen de eilandjes was iets van 280euro voor ons twee'tjes samen.

Dan hebben we op het een eiland een helicopter vlucht gemaakt, ik dacht 280 dollar voor twee. Moet je op afdingen! Toeristische vliegtuigritjes zijn meetstal goedkoper, maar met een heli vlieg je lager bij de grond.
Ook hebben we op Hawaii (eiland, niet de staat) nog met een vliegtuigje meegevlogen omdat te voet de lava (die erbijna altijd stroomt) niet te zien was. Dat was 100 dollar voor twee. Moet je op afdingen!

Als logie sliepen we in een jeugdherberg, waar we meetstal de duurste kamer namen zodat we eigenlijk altijd prive lagen en niet met anderen. Maar stel je daar niet teveel van voor, het blijft jeugdherberg en als ontbijt hadden we bijna altijd boterham met bessenjam. Ter info, ik lust geen jam. Ook hebben we ergens in een huisje (eeder tuinhuis, meer was het niet) geslapen in een natuurpark. Dat was wel romantisch.

Op twee eilanden hebben we een auto gehuurd omdat daar het bussensysteem er niet was of ze reden veel te weinig. Op het hoofdeiland Oahu waar Honolulu ligt en Waikiki beach rijden wel veel bussen, maar da's niet het leukste eiland.

We hebben twee toeristische uitstapjes gemaakt. Gaan varen met een kano en een typische Hawaiiaanse avond bijgewoond.
Verder veel gewandeld in een natuurgebied, zomaar wat rondgelopen en gesnorkeld. Met de auto toeristische routes gereden.
Hawaii moet je wel niet doen als je alleen maar een zon zee strand vakantie wil, daarvoor is het naar mijn mening te duur. Je moet er dingen doen.

Een lonley planet en/of een trotter heb je ook zeker nodig om leuke plekjes te ontdekken zoals secret beach. (die naam alleen al)

Alles in (alle vluchten, helicopter, logies, eten, resto'ke, paar souveniers, 2 uitstapjes, huurwagens) heeft in het totaal 5000 euro gekost.
Erg veel geld dus, maar de helft van het budget was vliegtuigen.
Ik ben wel heel blij dat we de reis hebben gemaakt, want ik heb lang getwijfeld omwille van het geld. Door dat lange twijfelen werd ons vliegtuigticket duurder.

Succes met het uitkiezen van je bestemming!

note: ik wil terug naar Hawaii!! Vandaar mijn lange uitleg. :-D


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums