Nu Online
Momenteel zijn er 36 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorhuwelijkssparen

  5-10-2008 19:32:33
hey!

ik weet dat dit onderwerp al eens aangesneden is, maar ik vraag het toch nog eens!
Hoe zit dat met het voorhuwelijkssparen van de CM??? wanneer neem je dit het beste op? voor of na je huwelijk? en is het waar dat je gespaarde bedrag verdubbeld wordt bij huwelijk? ik weet dat er een premie is, maar over verdubbelen heb ik toch nog niks gehoord...

alvast bedankt!

Joke
6-12-2008
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 2645


michelle
16-8-2009
 Meld misbruik5-10-2008 20:01:11

Wanneer je huwt, dien je het geld op te vragen. Hoeveel dit is hangt af van het bedrag dat je gespaard hebt. Best eens navragen bij je cm kantoor.

groetjes



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik5-10-2008 21:25:35

Dag Joke,

Wij hebben ook aan voorhuwelijkssparen gedaan.
Nadat we getrouwd waren konden we met het attest van de gemeente naar het cm kantoor gaan. Daar was alles in een wip geregeld (zelfs als je het boekje niet meer had). Tegen ons zeiden ze dat het binnen 2 weken op de rekening stond, maar het stond er al na enkele dagen op.
Ik geloof dat je het enkel kan opvragen als je samenwoont, of als je 30 bent, of als je gaat trouwen. Als het is voor de trouw (dan krijg je meer dan anders), dan krijg je het pas na je huwelijk... (opvragen kan precies wel altijd, maar dan krijg je de intresten niet)
Bij ons was het een aanzienlijke som, aangezien onze ouders vroeg waren beginnen sparen, en wij 25 en 28 jaar oud zijn.

Het best bevraag je je bij je cm kantoor, maar op de website vind je ook al een overzicht van de bedragen.
http://www.cm.be/nl/131/dienstenenvoordelen/skratsj/Voo...

Groetjes
Heidi
13/09/2008



Inge
27-9-2008
 Meld misbruik6-10-2008 9:36:59

Wij zijn pas 9 dagen getrouwd en ik had eerder al een brief gekregen van de cm dat ik mijn geld moest opvragen omdat ik ook 30 ben geworden dit jaar.
En vorige week kreeg ik zomaar, zonder dat we iets laten weten hadden, een nieuwe brief, proficiat met jullie huwelijk, en een invulformulier om mijn geld op te vragen.
Service wat mij betreft.
Inge
27/09/08



jessy
18-7-2008
 Meld misbruik6-10-2008 20:08:33

na de trouw en wij hadden 135 % erxtra


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...