Nu Online
Momenteel zijn er 191 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Annulatieverzekering: hulp gevraagd!

  14-6-2005 15:16:10
Hallo! We zouden graag - hopelijk is het niet nodig ;-) - een annulatieverzekering nemen voor onze trouwdag, maar ik kan hier maar geen goeie info over vinden. Ik veronderstel dat wel meerdere mensen hier ervaring mee hebben: kan iemand me hiervoor een adres geven, een verzekeraar en eventueel een richtprijs?

Bedankt!
Nele

Nele
8-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1296


Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik14-6-2005 15:27:03

Ik weet niet of dit in België veel gedaan wordt. Ben dit enkel nog maar tegengekomen op Nederlandse sites. Ik zou dan ook niet direct een verzekeraar weten.

Persoonlijk ben ik ook nogal een doemdenker, je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren. Maar als er iets gebeurt, zou ik rekenen op de goodwill van de zaaluitbaters, winkeliers... Als het gaat om ziekte, zullen ze hopelijk wel de datum willen verzetten. Als er iets anders gebeurt (overlijden, uit elkaar gaan, je weet nooit...) denk ik dat het reeds betaalde voorschot het laatste van je zorgen is.



Dorien
9-9-2006
 Meld misbruik14-6-2005 15:28:19

Hoi Nele,

wij zijn ook informatie aan het verzamelen. Alléé, mijn vriend is dat vooral aan het doen. Ik weet er dus ook niet direct het fijne van, maar ga best eens langs je bank voor info. En misschien ook verschillende banken vergelijken. Normaalgezien vragen zij een bepaald percentage van de totale prijs van het huwelijk. De verzekering dekt de kosten als één van beide partners sterft of in het ziekenhuis opgenomen is. Ik denk dat het ook geldt voor de ouders van het paar. Maar de voorwaarden verschillen van bank tot bank. Misschien ben je hier al iets mee.

Groetjes,
Dorien



Ann
2-7-2005
 Meld misbruik14-6-2005 15:28:46

Beste Nele,

Ik heb dit jaar voor mijn eindwerk 'oprichting van een exclusief evenementenbureau voor huwelijken' hierover wat opzoekingen gedaan. Blijkbaar is dit een polis die in Nederland bestaat maar niet in België. Het is echter ook niet mogelijk om een verzekering in Nederland af te sluiten voor een huwelijk in België. Misschien best eens informeren bij jouw verzekeraar om te zien voor welke kosten je zou kunnen indekken.
groetjes,
Ann
Nog 18 dagen



nathalie
10-12-2005
 Meld misbruik14-6-2005 15:44:08

Hoi Nele

Inderdaad wordt dit bij ons in nederland gedaan...
Ik had al wat info op gevraagd, kost rond de 250 euro, en dekt een heleboel.

Kijk eens op de website www.trouwbeter.nl dit is de site van een huwelijksdag verzekering misschien kun je daar ook vrage of dit ook voor belgie is!

Succes Groetjes Nathalie



ilse
17-9-2005
 Meld misbruik14-6-2005 17:05:26

Hey,

Ik heb dit vorige week nog nagevraagd bij ons verzekeringskantoor. Daar zeiden ze ook dat dit eigelijk bijna nooit gedaan wordt, maar ze hebben wel inlichtingen genomen en dat kwam op zo'n 360 euro. We gaan het toch niet doen, want we kunnen met dat geld wel iets anders doen, en in geval van overmacht kunnen we wel rekenen op begrip van de zaal, priester enzo. Dan maar een beetje voorschot kwijt. 't Zou moeten lukken zeker!...

groetjes, Ilse



Patrick
8-10-2005
 Meld misbruik14-6-2005 19:42:32

Annulatieverzekering is in België eerder een uitzondering.

Veelal zullen de handelaars in zo een geval wel begrip opbrengen.

Meestal is dit ook uitstel en geen afstel.

Positief blijven denken en dan loopt alles op wieltjes.

De kans dat dit voorvalt is miniem



Jimmy
9-9-2006
 Meld misbruik17-6-2005 10:44:48

Het wordt niet veel gedaan, maar het bestaat wel in België.

Er zijn wel slechts twee verzekeraars die een annulatieverzekering voor huwelijken aanbieden.

Deze geldt dan bij overlijden, ziekte,... van partner en dichte familie.

Het kan wel tot 3 % van het verzekerde bedrag kosten.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...