Nu Online
Momenteel zijn er 133 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe zit het met onze namen?

  29-9-2008 18:45:00
Bij het opstellen van onze uitnodiging en in ons misboekje schrijf ik dan Nele en Ward of Ward en Nele?
Wat is de juiste etiquette?

Nele
7-2-2009
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 944


Els

 Meld misbruik29-9-2008 19:11:36

Hoi!

Volgens mij is het steeds zo dat de naam van de vrouw eerst komt... Wij hebben het alleszinds zo! :-)

groetjes,

Els


www.elsenphilip.bruiloftsite.nl



Evelien
8-8-2009
 Meld misbruik29-9-2008 19:51:10

Ja hoor, volgens mij schrijf je ook steeds de vrouw eerst.



Irma
3-10-2008
 Meld misbruik30-9-2008 7:50:59

Hoi!

Wij zaten met dezelfde vraag, maar ik heb me laten vertellen dat de vrouw eerst komt op uitnodiging en boekjes ed. omdat het na het huwelijk steeds de man is die eerst genoemd wordt. Het huwelijk zelf is de laatste keer dat de naam van de vrouw eerst komt...

Met liefs!



Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik30-9-2008 8:18:24

Normaal hou ik mij niet echt aan de regeltjes, maar er moet nu eenmaal een naam eerst komen, dus is het maar die van mij geworden :-) Bovendien: het zijn toch ook meestal de vrouwen die alles organiseren, dus dan heb je dat wel verdient he ;-)



Tiffany
14-8-2018
 Meld misbruik30-9-2008 9:48:16

Als jullie nog niet getrouwd zijn en dus de aankondiging versturen is het nog Nele en Ward.

Als jullie getrouwd zijn is het officieel Ward en Nele...

Groetjes



J
19-4-2008
 Meld misbruik30-9-2008 17:17:25

Dat kan allemaal best zijn, maar persoonlijk vind ik dat het er van af hangt hoe het klinkt. Wat zeggen jullie (of jullie vrienden) meestal zelf? Dat is toch de meest natuurlijke manier? Wij hebben Bert en Jana geschreven omdat ik vind dat dat beter "klinkt", net als ik Ward en Nele beter vind gaan dan Nele en Ward, gewoon omdat Nele (en Jana) op een medeklinker eindigen en dat ligt niet zo gemakkelijk in de mond voor die "en" die ertusssen staat. Maar dat is dus mijn mening! Iedereen zegt meestal ook Bert en Jana, en niet Jana en Bert ;-)



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik1-10-2008 10:49:59

Bij ons kwam ook mijn naam eerst.
Ik weet niet of hier een etiquette voor bestaat. Bij ons is het ook puur op het gehoor gedaan en omdat ze van onze eerste letters een logo gemaakt hebben om door te trekken over het hele drukwerk. Dat logo was veel mooier omdat L&J grafisch een veel mooier geheel gaf als J&L.

Veel succes nog met de voorbereidingen!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...