Nu Online
Momenteel zijn er 192 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje 6 september

  24-9-2008 13:38:54
Hoi hoi iedereen!

6 september ligt alweer bijna 3 weken achter ons, maar nog steeds verschijnt er een onbegrensde glimlach om mijn mond bij de herinneringen aan deze fantastische dag. Sinds gisteren zijn we terug van onze huwelijksreis (Costa Rica) en hieronder lezen jullie het verslagje van onze dag. Ik wens aan alle toekomstige bruidjes(en natuurlijk bruidegommen) een even mooie dag toe! En I know, een cliché uit de 1000, maar GENIET GENIET van elk moment, want voor je het weet zit je hier 3 weken later een verslagje neer te pennen en is het voorbij ;-)

Jitse aka Mevrouw Nicolay
www.prinsenprinses.bruiloftsite.nl

Ps: van zodra ik foto'tjes heb zal ik de link hier ook nog plaatsen en dan...snif verlaat ik de site ;-)

HET VERSLAG:
Hoe kan ik in godsnaam een verslagje neerpennen van iets dat ik met geen woorden kan omschrijven? Normaal vloeien ze uit mijn pen/toetsenbord maar vandaag ben ik nog steeds sprakeloos! Onze dag is voorbij en wat voor één!

Rond 7u stond ik op na een woelige nacht. Nog steeds drong het allemaal niet echt tot mij door. Ik zette mij rustig aan tafel en genoot van het zachtgekookte eitje met soldaatjes waar ons mama voor had gezorgd. Terwijl ik mij ging douchen kwam An er al aan om onze haartjes te doen, mama was nummer 1. Tegen dat ik helemaal schoongespoeld was ging alweer de bel en was ook Stefanie van de make up er. Ik trok mijn roze shortje aan én mijn fantastische t-shirt van de vrijgezellen en was klaar voor de kapster. Ondertussen was ook Bart, onze fotograaf, aangekomen. Rond kwart voor negen waren mijn haartjes opgestoken en was ons mama klaar om haar kleren aan te doen. Ik zette mij in de make-up stoel en liet me verwennen. Bart trok er duchtig op los. Kylie Minogue, alias ons Katrien, wandelde binnen met haar chique kapsel en trok ook naar boven om zich aan te kleden. En toen plots was het tien over 9 en werd het tijd om mij ook eens om te kleden. Ik trok mijn lingerie aan en terwijl ik daarmee bezig was, hoorde ik in de verte "boenk boenk boenk"...my man with his....tractors!!!! Ai ai snel snel snel... Bart sloot even zijn ogen toen ik in vol ornaat over de gang trippelde en we begonnen mij in mijn kleed te heisen. Tegen dat ik erin stak hoorde ik beneden al stemmen... spannend! Jef, onze ceremoniemeester, kwam even checken of ik klaar was en toen was het grote moment bijna daar! De tranen prikten achter mijn ogen, nu ist voor echt! Langzaamaan daalde ik de wenteltrap naar beneden af waar Bram in vol ornaat stond te schitteren met een al even prachtig bruidsboeket. Zijn oogjes vochtig, de mijne ook en die van enkele omstaanders ook... Wauw! Prachtig! We dronken snel een glaasje en toen was het al tijd om naar het gemeentehuis te vertrekken. Bram had zo zijn best gedaan om de tractors geen olie te laten spuwen dat diegene die anders nooit spuwden dat nu wel een beetje deden.... Gevolg mama en ik als twee burkavrouwen met een dekentje voor ons hoofd richting Nijlen. Bram zijn koetske was af! Onderweg veel bekijks... En dan het gemeentehuis. Na een kleine 20 minuutjes waren we officieel meneer en mevrouw Nicolay. Bij het buitengaan nog even een groepsfoto en samen met Bram in ons zelfgebouwde karretje. Lies & Axl deden zich te goed aan de zak snoep, maar waren fantastiche bruidskindjes! We hadden nog tijd voor een toertje en reden dus ook nog even om langs Kessel - Station. En toen kwam de kerk dichterbij; nog eventjes onze gezichten ontdoen van enkele zwarte spikkels en toen draaiden we het weggetje van de kerk in. Veel volk daar ... zo ontroerend. Ik wachtte geduldig in het karretje terwijl de rest van de suite binnenging. And there was my moment: iedereen de kerk binnen en Jitske & mama schreden het gangpad door op de tonen van Alan Silvestri's Forrest Gump. Nog een dikke knuffel en daar stond ik dan naast mijn man. Wij zijn echt tevreden van de misviering, voor ons erg persoonlijk en ongedwongen; we hadden zelfs eventjes bijna de slappe lach. Voor we het wisten was het voorbij en stapten we arm in arm de kerk uit. Bij het buitenkomen zorgden onze Hans & Mike voor wat extra lawaai en de tractors boenkten luid, maar... wat kwam daar nu aan? Het was een tuktuk! We stapten in en met veel gerammel van gammellen vertrokken we richting ons huisje voor een kleine receptie! Caroline & Stefanie zorgden voor de drank en dankzij 't snackateljee hadden we heerlijke hapjes en frietjes in puntzakjes! Hmmm! Ik sprong zelfs even op het springkasteel met mijn prinsessenjurk! Plots was het blijkbaar al tijd voor foto's (time flies when you're having fun!). Met onze tuktuk reden we in slakkentempo naar t fort van Kessel. Omdat de gids met de sleutel er nog niet was, trokken we eerst enkele foto's buiten. We amuseerden ons te pletter en ook Bart & Jef leken zich te vermaken met onze dolle grappen en stoten. Toen konden we binnen in t fort. Ik moest mijn bottekes (roze, of course!) aandoen en zo wandelden we rond voor enkele prachtige beelden te schieten. Nadien reden we naar huis en namen we nog enkele foto's bij de camion. Eventjes gewoon neerzitten en al lachend terugdenken aan wat jammer genoeg al achter ons ligt. Tijd voor het feest! Zoveel geluk met het weer, dus we konden buiten aperitieven. Iedereen kreeg bij aankomst een kerstbal in een bepaalde kleur zodat ze nadien zouden weten waar ze zaten. Onze Jef deed dat voortreffelijk en toen het onze beurt was om onze "intrede" te maken besloten we nog gauw even de mensen in het ootje te nemen. In plaats van de deur te nemen waarlangs iedereen naar zijn tafel was gegaan, gingen we langs de andere kant. Safri Duo - played alive en daar liepen we binnen. Iedereen natuurlijk met zijn hoofd naar de foute kant! SUPER!!!! Bram gaf nog even een speechke, ahum en we konden aanvallen. Na het voorgerecht begonnen ons Katrien en ons Eva met ballonnen rond te lopen die ze aan een aantal mensen hun stoel bonden. De mensen kregen daarbij instructies toegefluisterd... wij keken elkaar vragend aan! Om 22u stonden de dames met een ballon aan hun stoel recht en prikten de ballon stuk. Toen moesten Bram & ik op de dansvloer komen en de mensen met een ballon ook. In elke ballon zat namelijk een nummertje. Dat stemde overeen met een enveloppe in een doos die wij kregen. Voor elke maand van het komende jaar kregen de mensen opdrachten. Zo mag ik met iemand gaan soldenshoppen, naar de kerstmarkt, Gluhwein drinken, .... en krijgen we volgend jaar op 6 september een "jubileumfeest" waarop ik mijn kleed nog is mag aantrekken! Joepie! We aten verder en wij kregen meer en meer zin in onze openingsdans, want wat jullie toen nog niet wisten, wisten wij al wel.... We werden echter opnieuw naar voren geroepen en kregen een prachtige tekst in dichtvorm te horen van Ria. Ze vertelde ons verhaal en enkele anekdotes van vroeger van ons. Mooi mooi! We moesten nog maar eventjes blijven staan want onze vrienden hadden ook nog iets in petto. Leuke vrienden! Een bak gevuld met geld en iets cementachtig. We kregen er wel een hamertjeu en een beiteltjeu bij! En toen stelden we ons op voor onze openingsdans. Terwijl Roch Voisine I'll always be there zong verschenen op een groot scherm de foto'tjes van onze dag en zagen we in de zaal meer en meer vuurwerkstokjes, alweer een verrassing van ons Katrien en ... ? Blijkbaar lagen er kaartjes op de tafels met daarop: "vuurwerk aansteken tijdens de openingsdans (ps: sssst Bram & Jitse weten van niks)" Ongelooooooooooooooooooooooofelijk mooi! Ik krijg er nog kippenvel van. En toen stopte ons liedje en verscheen als laatste foto een echo van ons kindje... wordt verwacht 6 april! De reacties waren SCHITTEREND! Het feesten kon beginnen en om half zes lagen we moe en nog steeds glimlachend terug dicht bij elkaar in ons nestje!
BEDANKT aan iedereen die deze dag zo fantastisch maakte!

Jitse
6-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1790


Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik24-9-2008 14:30:46

Wauw,...ik wordt er even stil van, zo'n prachtig verslag van een wondermooie dag!

Ik hoop dat het bij ons volgend jaar al even sprookjesachtig mag zijn.

Geniet er nog van!

groetjes
Cindy

13/06/2009
www.kenencindy.bruiloftsite.nl



Lien
1-8-2009
 Meld misbruik24-9-2008 14:37:37

Wat een mooi verslag! Ik ben benieuwd naar je foto's!

En profciat met de zwangerschap, dat was nogal een verrassing voor iedereen zeker? Wisten een aantal mensen het al? Of was het voor iedereen een verrassing?

Wilden jullie al graag zwanger zijn of is van 't een 't ander gekomen?

Rare vraag mss, maar wij willen ook al graag kindjes, liefst na onze trouw, maar 't zou niet erg zijn als we toen al efkes zwanger zouden zijn. Ik ben alleen bang dat ik me niet goed zou voelen, dat zou zonde zijn eh.

Geniet er maar met volle teugen van!

Nogmaals proficiat!

Lien
01/08/2009



Sandra

 Meld misbruik24-9-2008 15:16:24

Super emotioneel verslag!!
Geniet nog maar wat na en proficiat met de zwangerschap!



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik24-9-2008 15:28:47

Amai, schoon geschreven! Ik kreeg er zowaar natte oogjes van! Proficiat met de zwangeschap!



Els

 Meld misbruik24-9-2008 16:54:28

Amai seg! Een dubbele proficiat alleszinds... Een heel mooi verhaal! Hoop dat we dat binnen een maand hetzelfde mogen beleven... Geniet er nog van en héél veel succes met de kleine ukkepuk!

Groetjes,
Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl



Jitse
6-9-2008
 Meld misbruik25-9-2008 12:24:50

Hoi Lien,

Onze ouders hadden we op voorhand ingelicht op moederkesdag, maar voor de rest was er niemand in de zaal die het wist. Toch niet met zekerheid. Een drietal koppels hadden wel een vermoeden, maar de laatste keer dat ze hun vermoeden uitspraken was ik zo boos geworden dat ze ondertussen overtuigd waren dat t niet zo was. (na t tonen van de echo, heb ik natuurlijk direct sorry gezegd :-D)

Het zwanger worden was een bewuste keuze, maar gebeurde sneller dan verwacht. Misschien was dat omdat het nog ni MOEST MOEST, weet je het kindje was welkom maar als het ni lukte van de eerste keer was dat geen ramp. Maar blijkbaar dus getrouwd met superman ;-) en direct prijs. Even schrikken hoor, maar we zijn natuurlijk doldolgelukkig! Hoeveel mensen hebben er immers geen problemen om zwanger te raken...Van misselijkheid had ik absoluut geen last, maar dat weet je natuurlijk niet op voorhand. Ik was enkel moe en daar had ik die dag wat schrik voor, maar de adrenaline schoot van 's morgens tot s avonds door mijn lijf dat ik mij geen seconde moe heb gevoeld!
En ondertussen groeit die ukkepuk verder, ondertussen 6cm (ik weet het stelt niks voor, maar geloof mij als aanstaande ouders lijkt dat al een hele mens op die echo) en perfect gezond!

Veel succes nog met de voorbereidingen!
Jitse
www.prinsenprinses.bruiloftsite.nl



Lien
1-8-2009
 Meld misbruik26-9-2008 9:19:59

Hoi Jitse

Ik denk dat wij't mss ook zo laten gebeuren... En als je dan wat misselijk bent?! Als zo'n wezentje in je groeit dan heb je't er wel voor over zeker?

Geniet er maar van!!

Groetjes

Lien


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info