Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een misboekje of niet?

  23-9-2008 12:16:27
Geven jullie bij de misviering zowiezo boekjes? Ik vind het zo jammer dat iedereen al in het boekje aan 't lezen is, terwijl de mis nog moet starten. Langs de andere kant geeft het aan de mensen toch een structuur en kunnen ze beter inschatten wanneer ze moeten rechtstaan, wanneer het communie is,...
Mijn ceremoniemeester stelde voor om eventueel de boekjes na de mis aan te bieden, voor mensen die toch graag een boekje hebben.
Wat denken jullie?

Groetjes,
Kelly

Kelly

Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1114


Vera
22-8-2009
 Meld misbruik23-9-2008 12:30:30

Hoi Kelly,
Met die dingen ben ik nog niet bezig, maar ik stel me dezelfde vraag. Het lijkt me ook wel overbodig. Ben ook benieuwd wat de anderen gaan zeggen!



Tineke
13-9-2008
 Meld misbruik23-9-2008 12:46:41

hey kelly,

Wij hebben misboekjes gegeven omdat ikzelf altijd graag kan volgen in een mis.
De mensen vonden dit bij ons toch ook zeer fijn. Probeer er iets persoonlijks van te maken...




Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik23-9-2008 12:57:51

Hey Kelly,

Ik zou kiezen tussen het wel doen of niet doen.
Drukwerk is duur, dus als je toch een boekje laat drukken laat je er de mensen best optimaal van genieten. Ook al houden veel mensen het boekje bij als souvenir, de kans dat er achteraf veel naar gekeken wordt is dus klein. Daarom zou ik het een beetje geldverspilling vinden om het na de mis af te geven. Het lijkt me zo ondankbaar voor het werk dat je er dan ingestoken hebt.
Een misboekje is natuurlijk niet noodzakelijk, maar ik ben zelf rapper afgeleid in een mis als ik de structuur niet kan volgen, volgens mij loop je dat risico in jouw huwelijksmis dan ook een beetje.
Denk er eens goed over na!
Groetjes
Liesbeth



Annelies
5-7-2008
 Meld misbruik23-9-2008 13:06:27

Ik begrijp wat je bedoelt, als de boekjes bij het binnenkomen uitgedeeld worden, heeft iedereen alles al eens doorgenomen. Zeker de mensen die al goed op tijd binnen zitten!
Je zou bijv ook kunnen overwegen om een soort ritueel in te voeren waarbij de mensen naar voor moeten komen en dan een boekje krijgen.
Of je laat de bruidskindjes bij aanvang van de viering de boekjes rondbrengen?

Succes !!



Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik23-9-2008 13:06:46

Hoi,

wij hadden geen boekjes en achteraf heeft niemand daarover komen klagen hoor :-). Integendeel we hebbben daar heel veel positieve commentaar over gekregen. Vooral dat ze aandachtiger geluisterd hebben dan mee te lezen in het boekje...


Groetjes




annelies

 Meld misbruik23-9-2008 13:37:13

Hallo,
Je hoeft ook niet alles op te schrijven in je boekje
Zo schrijf je bijv enkel verwelkoming
maar zonder de tekst bij.
Dus als ze die willen horen moeten ze luisteren ...
Ik persoonlijk heb ook wel graag een boekje, maar dat is mijn mening uiteraard
Voor iedereen goed doen kan toch niet, dus luister naar je eigen gevoel



Kim
2-5-2008
 Meld misbruik23-9-2008 15:40:38

hey,
wij zijn met een moreel consulente getrouwd en zij zei ons dat mensen niet opletten als je hen een boekje geeft maar dat je hen wel een leidraad moet geven. Wij kozen dus om op één velletje (perkamentpapier, opgerold met een touwtje rond, paste in ons sprookjesthema) de rode draad te vermelden met één gedichtje van zes regeltjes in de rechterbovenhoek en een bedankje aan iedereen van onder. Er stond dan dus: "verwelkoming - naam moreel consulente; hoe het begon - naam van schoonbroer en zus; liefde is... - naam van andere zus - ringuitwisseling - ringen aangebracht door ... - dankwoord - naam liedje - naam zangeres; ...", er zat wel een structuur in zodat het heel mooi oogde! da's mss iets voor jullie? Je steekt er tijd in maar het is het zoooo waard, iedereen luisterde veel meer naar wat er werd gezegd, je hoorde geen geritsel van boekjes, alles was een verrassing, ... Alleen maar aan te raden dus!!

groetjes
Kim



Laura
4-10-2008
 Meld misbruik23-9-2008 16:25:30

Dag Kelly,
ik heb zelf al gemerkt dat ik het vaak moeilijk vind om in een misviering de teksten die niet in de boekjes staan, te begrijpen. Eén klein kindje of een te snelle of onduidelijke spreker kan genoeg zijn om alles te missen. Daarom hebben wij toch voor een boekje gekozen dat uitgedeeld wordt voor de start van de viering!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...