Nu Online
Momenteel zijn er 120 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouw gemeente Schaarbeek

  22-9-2008 14:19:00
Dag Allen,

Vanaf wanneer kan je je dag en uur reserveren bij de gemeente (ik woon in Schaarbeek, maar andere input is welkom)? Moet je dan meteen al al je documenten gereed hebben, of is dat op een andere datum?

Dank je,

Marleen

Marleen

Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1104


Inge
3-4-2009
 Meld misbruik22-9-2008 14:31:41

Hey Marleen,

Ik woon in Turnhout en kon vandaag mijn wettelijke huwelijk regelen. Hier kan het vanaf 6,5 maand voor de trouwdatum. En die is bij ons 3 april. Mijn vriend en ik waren vorige week samen naar het stadhuis gegaan en ze zeiden ons toen dat we 5 dagen te vroeg waren.
Ben dus vandaag alleen terug geweest, maar mijn vriend heeft dan wel een blad moeten invullen waarop hij mij de toestemming geeft ons wettelijk huwelijk alleen te komen vaststellen. Buiten onze paspoorten moest ik niks bijhebben. Zij hebben alle gegevens van ons en van onze ouders opgevraagd en dus is onze wettelijk trouw volledig in orde. Enkel nog daar zijn op drie april, maar daar kijk ik al naar uit!
Heb al wel gehoord dat het per gemeente anders is. Bel gewoon even naar het stadhuis, je gaat daar denk ik de beste informatie krijgen.

Groetjes

Inge



s
1-6-2007
 Meld misbruik22-9-2008 14:34:58

Zoiets kan je meetstal terug vinden op de website van je gemeenten. Ofwel kan je ze mailen.
Ik heb dat gedaan en kreeg snel een antwoordje terug dat je maximum 6 maanden vooraf je datum en uur kan vastleggen en minimum 2 weken. (dacht ik)
Dat lees je wel vaak terug, dus da's precies overal hetzelfde.
Maar in veel gemeenten kan je je niet-officieel die datum al langer vastleggen, kwestie van heel de boel al goed te kunnen regelen en zeker te zijn van de datum.

Als je met een Belg trouwt hoef je niet veel documenten in orde te brengen. Ik dacht niks. Tegenwoordig gaat de gemeente zelf je geboorte akte opvragen.
Trouw je met een niet-Belg heb je wel documenten nodig van zijn/haar geboorteplaats. Ook moeten er bepaalde stukken vertaalt worden.



Lindsey
1-5-2009
 Meld misbruik24-9-2008 15:42:37

Hey,

Nog een toekomstig Nederlandstalig bruidje uit Schaarbeek.

Wij trouwen 1 mei 2009, maar aangezien dat een feestdag is zullen we de wettelijke trouw op een ander moment moeten regelen. Gewoon in jeans en t-shirt gezellig onder ons 2tjes. Dus voor ons speelt het niet zo'n rol. Ik was zowiezo van plan om hiervoor eens te gaan horen in de Allerheiligen vakantie, omdat ik dan een weekje thuis ben.

Als je nog leuke tips hebt voor de trouw in onze buurt, laat je het mij dan weten?

Lindsey.Jans@telenet.be

Alvast bedankt en nog heel veel plezier met de voorbereidingen.



machteld
27-3-2009
 Meld misbruik29-9-2008 11:37:10

Hoi,
Wij waren ook te vroeg om het vast te leggen. Het gaat vanaf 6maand op voorhand, gewoon pasport en gegevens getuigen EN je portemonee! Daar schrok ik wel van, wij trouwen op een zaterdag en dan betaal je 300€, 25€ voor het boekje en de stempel en de rest...
Als je ook op een zaterdag trouwt maar ook voor de kerk kan je misschien op een andere dag voor de wet trouwen. Dat kost minder en dan heb je op je dag zelf meer tijd om bv de foto's te nemen.
Bij ons is dat geen optie aangezien we enkel voor de wet trouwen.
Veel succes.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...