Nu Online
Momenteel zijn er 115 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mama overleden welke tekst

  21-9-2008 23:13:16
hallo
graag zou ik mijn mama gedenken op het feest aangezien wij enkel voor de wet trouwen zij is 8 jaar geleden gestorven maar wil haar toch inbrengen da ik haar toch nie wil vergeten en ook al is ze er niet dat ze erbij hoort weet iemand hier een mooie tekst voor mvg kathy

kathy
18-10-2008
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1343


Sara
12-9-2009
 Meld misbruik21-9-2008 23:21:57

hoi,
mijn mama is 7 jaar geleden overleden, ik ben ook op zoek naar teksten, maar heb nog niet echt veel gevonden. We gaan wel een kaars laten branden speciaal voor haar...
Als ik iets vind laat ik het zeker weten.
teksten mogen ook naar mij gestuurd worden op vanderlindensara@hotmail.com
groetjes
sara xxx



gina
27-9-2008
 Meld misbruik22-9-2008 0:20:53

Over 5 dagen trouw ik en wil vooral mijn meter herdenken.
Een deel van mijn tekst komt van dit forum maar heb er enkele zinnen aan toegevoegd.

Meme,
Je zou hier moeten zijn,
Je zou hier geweest zijn,
Je zou fier geweest zijn,
Je zou naar mij gekeken hebben en misschien
een traan hebben laten gaan.
Je hebt zoveel voor me gedaan en dat je in mijn gedachten blijft is maar een klein gebaar.
Meme bedankt voor alles.

Ik zou zeggen maak het misschien nog iets persoolijker voor je mama, dit moet zeker lukken en wens je veel sterkte.
(Ik denk als de priester het in mijn dienst gaan voorlezen in mijn naam dat ik het zeer moeilijk ga hebben)
Groetjes Gina



Kirsten
9-5-2009
 Meld misbruik22-9-2008 9:48:26

hey,

mijn mama is 9 jaar geleden gestorven, en wij gaan een kaarsje branden om haar aanwezigheid te symboliseren. We gaan geen tekst voorlezen, want dan ga ik (en de rest van de familie) het te moeilijk krijgen. Het idee is dat we weten dat ze vanuit ergens ver weg toch bij ons is, en het kaarsje is daar symbool voor.

veel sterkte, en veel plezier!
Kirsten
9/5/09



Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik22-9-2008 11:38:17

Ik ben op 06/09/08 getrouwd en mijn schoonmoeder is ook overleden in 2006. We hebben bij het welkomstwoord dat we zelf voorgelezen gezegd "we denken vandaag ook in het bijzonder aan de mama van Pieter die hier niet meer kan bij zijn. We voelen dat ze trots is op ons en zeker een gids zal zijn in ons verdere leven". Vooraan stond haar foto met daarnaast een kaars met onze foto op (laten maken via Joka kaarsen) en die heeft de hele mis gebrand. Bij de offerande heeft mijn neefje een bloemstukje naar voor gebracht en erbij gezet. Onze ringen hebben er ook bij gelegen. Tijdens de voorbeden hebben we bij het stukje dat naar de overleden familieleden gericht was haar ook nog eens in het bijzonder herdacht. De bloemen van op het altaar en van in de wagen hebben we de dag nadien op het kerkhof gezet.
Grts, Katleen



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik26-9-2008 13:03:59

Wij hadden een alternatieve viering thuis. Mijn papa is 4 jaar geleden overleden en we zijn de viering begonnen met onderstaand tekstje en een kaars aansteken en muziek die ook gebruikt was bij de gebedswake.
We hebben heel veel positieve reacties op die tekst gehad, en we hebben bewust gekozen om hem niet bij naam te noemen, zodat de tekst op iedereen kon slaan (mijn opa was er ook niet meer)


Je had erbij willen zijn
Je had erbij moeten zijn
Je zou er geweest zijn
Zo was je…
Je zou genoten hebben
Stil en met een volle lach
Je zou gekeken hebben
Naar mij en anderen
Je zou oude contacten hebben vernieuwd
Je zou nieuwe hebben gemaakt
Zo was je…
Je was er in het gemis
Meer dan gezien
Meer dan benoemd
Je was er
In het licht
Van de kaars
Die brandde
Terwijl het feest
Zoveel mensen verbond
Die zoveel goeds vierden
Jij was er in het licht
Van de kaars die brandde
Voor jou en anderen
Die er hadden moeten zijn
Die er hadden willen zijn…


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...