Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat te doen???

  21-9-2008 21:01:36
Dag allemaal
Nu moet er mij iets van het hart. Ik ben vorige week mijn menu gaan bespreken in mijn feestzaal. Wij hadden de folder afgedrukt om te kunnen kijken wat er voordelig was, een All in formule of aparte forfaits. De moment dat wij ons keuze maken zegt de zaakvoerder dat die prijzen veranderd zijn, er komt plots € 10,75 erbijper persoon. Wat ik persoonlijk veel vind en niet kunnen dat dit nog niet aangepast is in de brochure. Enfin wij gaan akkoord. Nu krijg ik later die week de beschrijving van de menu, blijkt dat de receptie met witte wijn is, omdat dit beter zou aansluiten bij de 6 voorgerechtjes in walking diner stijl. Ik stuur een mail om te zeggen dat wij erop staan dat zoals vermeld in de menu, we starten met een schuimwijn. Ik krijg een mail terug dat alles mogelijk is maar doch met meerwaarde. Ik voel mij eigenlijk heel erg bedrogen, heb ondertussen al 1250 euro voorschot gegeven. Wat zouden jullie doen? In conflict durf ik niet te gaan want per slot van rekening kan dit ten onze gevolgen zijn op onze huwelijksdag. Wij huwen op 5/12/08. Zou ik voor een andere zaal gaan?
Kent iemand iets van het Kasteel van Laarne?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groetjes
Anja

Anja
5-12-2008
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1324


Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik21-9-2008 21:17:46

Dag,
ik vind dit héél erg voor jou, dit noem ik profiteren.
Je hebt belachelijk véél voorschot betaald.
Ik zou eisen dat ze zich aan de prijzen houden van wat jij op papier hebt en anders zou ik zéér slechte reclame maken voor hun zaak!!!
Ik zou ook je ouders vragen om druk te zetten.
Het zou geen goed idee zijn om voor een andere locatie te kiezen, het is al te laat en dat voorschot ben je kwijt.
10 euro per persoon extra is onnoemelijk veel en ontoelaatbaar!
Bij mij zouden ze er zo snel niet vanaf zijn.
Ik hoop dat je je niet laat doen, contract of geen contract.
Desnoods haal je er de pers bij.
Allez dat zou ik toch doen. Slechte reclame is erg voor een chique zaak.
Heel veel succes en hopelijk kun je nog wat regelen.
Groetjesxxx



Kim
8-5-2009
 Meld misbruik21-9-2008 21:18:29

halloo
Wij trouwen op 15 mei 2009. Wij hebben al een zaal vastgelegd en hebben ook de prijzen meegekregen maar wel met de vermelding dat het de prijzen zijn van 2008. Dus dat de prijs omhoog kan gaan met maximum 3%. Dus dat de prijs iets omhoog is versta ik wel maar 10 euro is toch veel.
Hebben jullie iets getekend waarin de prijs vermeld staat?
Ik zou toch op een vriendelijke manier gelijk proberen te halen, tis tenslotte slechte reclame voor hun he. maar denk niet dat je best van zaal veranderd, anders denk ik dat je u voorschot kwijt bent.
Gr Kim



machteld
27-3-2009
 Meld misbruik21-9-2008 21:26:32

Hoi Anja,

Wat een situatie!!! Wij trouwen pas volgend jaar in maart en hebben onze zaal ook al vastgelegd. Wij rekenen er dus op dat de prijzen dat we nu gekregen hebben ook gelden voor maart. Ik denk dat ik anders niet akkoord zou gaan...
Ik zou geen mails meer sturen met die persoon in kwestie maar een afpraak maken en zeggen van kijk; we gaan akkoord met die 10€ extra (wat ik persoonlijk veel vind) maar dan mag er niets extra meer aangerekend worden op de receptie. Als ze daar niet mee akkoord gaan dan vrees ik dat ze er gewoon geld willen uitslaan, het is per slot van rekening toch normaal dat er schuimwijn op een receptie wordt gedronken!
Ik hoop dat je niet op zoek moet gaan naar een andere zaal!
Veel succes en alvast een fijne trouwdag.



Anja
5-12-2008
 Meld misbruik21-9-2008 21:39:06

Hey Allemaal

Bedankt voor jullie reactie, in het contract vind ik niks terug aangaande de prijzen. Op zijn folder staat dat de prijzen vanaf 2009 automatisch 2% worden aangepast.
Ik ga kijken wat ik bereik, maar betaal zeker niet meer. Ik vind 85€ per persoon meer dan voldoende, zeker het is geen kasteel waar je de naam betaald. Dan nog zonder schuimwijn vind ik het helemaal té.
Enfin, ik wacht af wat zijn antwoord zal zijn, hou jullie op de hoogte!

Groetjes
anja



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik22-9-2008 8:11:08

volgens mij zijn ze zelfs verplicht de prijs te geven aan wat je het besteld hebt?

dit is er echt over!!!!!!!!



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik22-9-2008 11:01:52

hey Anja,

Dit is idd een klotesituatie die niet goed is voor je gevoel tegenover die zaak.
Ik vind je voorschot ook echt veel. Wij hebben €300 voorschot moeten betalen, en 1/3 van het feest twee weken voor we trouwden.
Wij kregen eerst ook een brochure mee met prijzen van het jaar waarin we het gingen vragen, maar zij hebben gezegd dat die prijzen in 2008 kunnen stijgen.
Die prijsstijging was bij ons geloof ik een kleine €5 per persoon. van jouw €10 verschiet ik echt wel!
Ik zou mij ook bedrogen voelen, zeker als ze dan nadien nog een de schuimwijn extra aanrekenen ook.
Ga nog eens langs bij de trouwzaal en spreek die mensen er direct over aan. Zeg dat je het gevoel krijgt dat je naast elkaar communiceert en dat de bedragen toch beduidend hoger lagen dan de eerste indruk die ze jouw gegeven hebben. Je kan maar proberen hé een open communicatie kan heel veel opklaren.
Als je van zaal zou veranderen kan het zijn dat je uw voorschot niet terug krijgt. Elke zaal heeft daar een ander beleid in. Onze zaal kon nog afgezegd worden tot 8 maanden voor het huwelijk en dan kregen we het voorschot terug, anders niet. Ergens is dat wel logisch, uiteindelijk houden ze die dag voor je vrij en hadden ze anders een ander feest kunnen aanvaarden.
Laat je niet zomaar doen, maar ga ook niet direct in de aanval. Praten helpt echt, als je u echt niet meer goed voelt bij de zaal, kan je hen achteraf nog vragen om het voorschot terug te krijgen en een andere zaal op te zoeken.
Het is zeker een heel lastige zaak, maar probeer het zo rap mogelijk afgehandeld te zien. Hoe langer je wacht hoe kleiner de kans dat je iets anders vindt en dat je het voorschot terugkrijgt.

Groetjes en veel succes!
Liesbeth



Diane
16-5-2009
 Meld misbruik22-9-2008 11:20:40

Wij hebben onze zaal vastgelegd in september en zijn in mei getrouwd. Ze hebben zich absoluut aan de prijzen gehouden waar wij voor getekend hadden. Er is niets bijgekomen. Voorschot was bij ons ook 1000 euro.
Ik vind dat die zaaluitbater echt wel profiteert van jullie. Hopelijk kunnen jullie er iets aan veranderen.
Groetjes,
Diane
elisadiana1@hotmail.com



Karen
18-7-2008
 Meld misbruik22-9-2008 12:14:31

Wij hebben dit ook voorgehad. Bij ons was het zes weken op voorhand. Wij durfden ook niets doen uit schrik. ZE lieten ons dan onze receptie en zo in t zwart betalen maar dat zo zou compenseren, daar was niets van waar. Ze hebben zo een heeeeel grote winst gemaakt.£

De prijsstijging heeft ons toch nog 500 euro extra gekost.

Wij trouwden in Kasteel Sanderling.
Mooi feest maar heb veel traantjes gelaten door die prijsstijgingen. We moesten daarom onze bus opgeven...

Ook waren ze niet eerlijk met het tellen van de aantal personen en kinderen op de receptie.



Karen
18-7-2008
 Meld misbruik22-9-2008 12:17:23

Bij ons was de prijsstijging 8%, wat ik persoonlijk veel vind.

Ik heb een mail gestuurd naar testaankoop. Die kunnen met jou onderhandelen zodat je je geld terugkrijgt (je voorschot).

Voor ons was het geen optie, we waren nog zes weken van het huwelijk verwijderd en het werd ons gezegd als we de menu gingen vastleggen. Veranderen zo dicht gaat gewoon niet...

Mail testaankoop en vraag of ze bemiddelen als je een andere zaal wilt

Het vertrouwen was wel geschonden bij ons, ...

Veel succes
Laat weten wat je doet he




Melissa
6-12-2008
 Meld misbruik22-9-2008 13:33:16

Hey Anja,
Ik trouw op 6.12.2008 in het Kasteel van Laarne.
Wij zijn gisteren nog eens geweest om de vernieuwde zaal te bekijken en afspraken te maken.
Ik en mijn man (we zijn al voor de wet getrouwd) zijn nog altijd enorm tevreden van onze keus.
Vele groeten



Stephanie
4-10-2008
 Meld misbruik22-9-2008 13:46:09

die zaak is wettelijk verplicht u uw feest te bezorgen aan de prijs die opgesteld is ten tijde dat uw contract ondertekend is
daarom altijd u offertes zo gedetaileerd mogeljk op laten stellen
xxx



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik22-9-2008 20:57:13

Hoi Anja,
Goede raad is nu wel duur ja. Ik hoop echt dat je iets aan die prijs kan doen, want €10 per persoon meer is gewoon schandalig! Ik zou in ieder geval - zoals de anderen het ook al voorstelden - een nieuwe afspraak met hen maken en zo rustig mogelijk proberen te blijven; ook al kook je vanbinnen. Je geduld verliezen of een scène maken zal de zaak volgens mij alleen maar verergeren. Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes toe!



Anja
5-12-2008
 Meld misbruik23-9-2008 8:02:26

Hey allemaal, nogmaals bedankt voor de vele raad. Ik heb gisteren een mail terug gehad, daarin zegt hij dat hij voor éénmaal een uitzondering gaat maken,en schuimwijn zal serveren maar dit ten gevolge van het niet passen bij de gerechtjes. Ik ga deze middag naar De Lozen Boer eens gaan zien en morgen Kasteel van Laarne. Ik voel mij gewoon bedrogen en ben bang om achteraf een serieuze kater aan over te houden,want vanaf 3 u is het per stuk te betalen.

Mijn vriend zegt het komt allemaal goed, maar het is het slechte gevoel dat ik heb en zo wil ik mijn trouwdag niet doorbrengen.

Vele groetjes
Anja



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik23-9-2008 20:45:28

Hey,

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar 1250 euro voorschot is echt wel veel. Bij ons was dat maar 250 euro. Wij zijn gehuwd op 2 augustus.

Groeten en veel succes.



Petra
13-6-2009
 Meld misbruik8-12-2008 10:53:05

Hey Anja

Ondertussen; proficiat met jullie huwelijk!
Hebben jullie de feest dan toch in de Orchidee gegeven? Is het wat meegevallen? En is er nog veel bijgekomen van prijs?
Wij trouwen er volgend jaar ook...

Groetjes
Petra
13/06/09



Anja
5-12-2008
 Meld misbruik12-12-2008 19:18:01

Hey Petra

Dank u wel! Het was een superdag onze trouwdag, jammer dat het zo vlug voorbij gaat. We hebben ons feest niet gegeven in de orchidee, we liggen in proces, maar in Salons Roskam, het was super, het eten, de bediening, alles gewoon! Ben blij dat we voor Roskam gekozen hebben. Indien jullie ook van Oost Vlaanderen zijn, raad ik jullie aan om daar eens een kijkje te gaan nemen!

Vele groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info