Nu Online
Momenteel zijn er 145 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

13/09/2008

  14-9-2008 17:28:26
Vanaf gisteren Mevrouw Royer…

Vrijdagavond alles nog naar de feestzaal gedaan (hebben alles zelf gedaan, behalve het hoofdgerecht en BBQ). Daarna nog die kleine dingen thuis zoals: drank koud zetten, gang poetsen (het had wel erg geregend), weerbericht in het oog houden…
Daarna knus in bed gekropen (met mijn ventje, ben thuis blijven slapen) en de teksten van de viering nog even doorgelezen.
Geslapen als een roosje, maar toch wat meer wakker geworden dan anders.
Uit bed geraken kostte zelfs zaterdagmorgen wat moeite, daarom had ik mijn wekker goed vroeg gezet. Naar de badkamer geslopen (ventje moest nog niet op), klaargemaakt, halve sandwich naar binnen gepropt en dan vertrokken. Eerst nog een goede vriendin gaan uithalen en dan naar mama.
Daar aangekomen hebben we samen nog eens mijn kleed bewonderd tot de kapster en visagiste gearriveerd waren. Lekker gezellig met zijn allen babbelen terwijl mijn make-up en haar gedaan werden. Dan was het tijd om naar boven te gaan om mijn kleed aan te doen. Dit was een moment voor mijn vriendin en mij (en de fotografe).
Boven hoorden we al dat mijn ventje al gearriveerd was en dat hij er goed uit zag.
Iedereen naar onder, en dan mocht ik de trap afkomen. Toen er gebeld werd deed ik de deur open. Daar stond mijn ventje met mijn bruidsboeket in de handen. Wat was hij mooi… en ik ook zei hij…(oef!) Even tranen wegslikken.
Daarna door naar onze fotolokatie. Oef! Geen regen, wel natte grond, maar dat kon ons niet deren. We hebben zelfs een Romeo en Julia scène. In de speeltuin konden we jammer genoeg niet gaan wegens te nat.
Het middageten was gezellig met de helpers en broers en ouders. Nog een kleine attentie van onze vaste bakker: een heeeeeel lekkere gateau!
Opeens was het al tijd om de auto’s klaar te maken… in de regen… Wij hadden geen ceremoniemeester, maar mijn broer, mijn getuige, heeft toen gezorgd dat we een echte stoet van auto’s hadden (allemaal zilvergrijs, alleen trouwauto en bruidskindjesauto rood). Een heel mooi zicht.
Aan het gemeentehuis stond volk, veel volk. De paraplu’s (die we de dag ervoor nog razendsnel gekocht hadden, wie er nog zoekt: de plu’s van de bl*kker zijn mooi en goedkoop) hebben we moeten gebruiken om binnen te gaan, maar dat bleek een mooi zicht te zijn. Binnen stond nog meer volk te wachten.
De plechtigheid daar leek helemaal niet kort. Het was een ontspannen, leuke plechtigheid, met oog voor de bruidskinderen en een lach. (wij hadden niks extra’s op voorhand gevraagd) We kregen een receptie van het gemeentehuis aangeboden, en daar kwamen natuurlijk de eerste kussen. En vele foto’s.
Bij buitenkomst hebben we nog veel rijst over ons gekregen, maar dat was alleen maar leuk!
Thuis hadden we nog een alternatieve viering. Die was heel intiem, heel gezellig. Deze was helemaal zelf in elkaar gestoken en zelf geleid. (getuigen en 2 goede vrienden hadden ook een woordje gezegd). Iedereen was op momenten muisstil. Als afsluiter lieten we allemaal rode ballonnen vliegen met een kaartje aan. Hopelijk krijgen we er nog terug.
Na nog een drankje was het al tijd om naar de feestzaal te vertrekken. Oooh, wat was die mooi versierd! (ook hier hebben vrienden zich opgeofferd om voormiddag de zaal te gaan klaarmaken)
De receptie vloog voorbij en toen was het al tijd voor de BBQ. Het was lekker, maar meer dan een bord heb ik niet gegeten.
Na het hoofdgerecht kregen we nog foto’s te zien van de vrijgezelleavond van mij. Supermooi gemaakt! En ik heb mijn bruidsboeket weggegooid! Tis te zeggen: mijn bruidsboeket deed ik of ik het weggooide maar ben het aan mijn vriendin gaan geven die volgend jaar zal trouwen, en uiteindelijk heb ik een klein boeketje gegooid. Dat had niemand verwacht.
En dan was het eindelijk tijd voor het dessert: de ijstaart kwam binnen op Ierse folkmuziek! Net iets voor ons, en iedereen deed dadelijk mee (Wij zijn folkliefhebbers, maar het liedje was pas donderdag besloten)
Na het dessert volgde onze magische openingsdans. Een momentje voor ons 2, met alle ogen op ons gericht, maar op dat moment kon ons dat niet meer schelen.
Daarna kon het feest beginnen. Het kwam niet zo makkelijk op gang, maar eens volk op de dansvloer, bleef die toch niet meer leeg. De chiro heeft nog een mooi nummer gezongen (chiroliedje over liefde), kippenvelmoment.
Om 2 uur hebben we in schoonheid afgesloten (net op dat moment wou er een grote groep vertrekken) We hebben afgesloten met ‘rood’ van Marco borsato (rood was ons thema van de dag) en daarna weer een Iers liedje, een echt afscheidslied om het laatste glas te drinken. We begonnen met onze beste vrienden langs ons, en daarna stond bijna iedereen in een halve cirkel bij ons met het glas in de hand. Dit was een van de mooiste momenten van de avond. En te zeggen dat we nog tot het laatste twijfelden om dit nummer te nemen (is niet bekend bij de meesten).
Het opruimen gebeurde redelijk vlot, hoewel ik met mijn kleed bijna niets kon doen. Toch heeft het even geduurd, en om half 5 konden we eindelijk richting ons huisje. Daar hadden ze buiten mooi versierd, dat hebben we laten staan tot vandaag om er foto’s van te maken.
Omdat we vissen hadden gekregen, en er geld in de kom lag, hebben we er eerst voor gezorgd dat die vissen zuiver water hadden.
Toen we op de slaapkamer kwamen, sprong net de wekker op het uur van de vorige dag op.
Na een paar kaartjes gelezen te hebben, zijn we doodmoe maar overgelukkig in slaap gevallen.

Ik zie dat het een heel verslag geworden is. Wie vragen heeft, stel ze gerust!
Foto's staan nog niet op internet.

Groetjes
Heidi (Mevrouw Royer)
13/09/2008

Heidi
13-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 1100


Kim
2-8-2008
 Meld misbruik15-9-2008 11:48:06

Dag Heidi,
Super verslagje! Ben blij dat jullie zo een toffe dag gehad hebben. Spijtig genoeg zijn we er niet meer geraakt, maar ik had er graag bij geweest! Ik ben benieuwd naar je foto's... En je kleed natuurlijk. (is het gelukt met de rode linten voor vanachter?).
Groetjes en een dikke proficiat.
Kim
reeds 44 dagen getrouwd


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...